Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Føler meg litt dum... har lest masse om psmf dietten, på flere ulikesider...

Men det står forskjellig på hvordan den skal gjennomføres...

På en annen side sto det at man skulle spise 2,5 x nåværende kroppsvekt?

Men her, så sier man altså at det er 2,5 x ønsket kroppsvekt...

Kan noen si meg hva som virkelig er greia, slik at jeg ikke gjør en STOR feil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ukjent666
Føler meg litt dum... har lest masse om psmf dietten, på flere ulikesider...

Men det står forskjellig på hvordan den skal gjennomføres...

På en annen side sto det at man skulle spise 2,5 x nåværende kroppsvekt?

Men her, så sier man altså at det er 2,5 x ønsket kroppsvekt...

Kan noen si meg hva som virkelig er greia, slik at jeg ikke gjør en STOR feil!!

Du vil nok ikke gjøre en stor feil, men PSMF artikkelen har vel blitt "Modifisert" for å gjøre det lettere å følge dietten osv:)

Og da er retningslinjene:

Per dag:

20gram fett+fettsyrer

20gram karbohydrater

2,5gram protein X med ønsket kroppsvekt

MAKS:)

Trening: 3økter med fullkroppsprogram:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, går det an å spise Mager kesam? ikke hele boksen men kanskje halve? Kan man bruk 100g jordbær eller blåbær ?

Frokost

120 gram kjøtt (kylling eller svin) brokkoli, paprika og tomat

lunch

120 gram kjøtt eller fisk. brokkoli, paprika og agurk

middag

150 gram fisk ( torsk, laks) brokkolimos, paprika

Kvelds

100 gram skinke, og brokkolimos

Kalorier 470

Fett 6,89

Protein 101

Dette er spise planen min atm. Ser den grei ut?

Også tar eg BCAA før trening, samt med omega3

Hvordan klarer du å få det der til å bli 470 kcal?? Bruker du ikke et program som diett.no eller noe anbefaler jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det. Om du ikke merker noe fremgang så gi det en uke til. Om du da fortsatt ikke har ønsket fremgang så prøv å gå tur en time per dag og prøv å hold deg til helt magert kjøtt og grønnsaker (prøv å ligg lavest mulig på fett og kun karbs fra godkjente grønnsaker). Hva har du som målvekt og hvordan spiste du før PSMF?

Fremgangen kom veldig nå. Er nå nede i 90,5kg. Merker også nedgang i omkrets, så dette går veien. Glad jeg holdt ut, og dette må jeg si ga videre motivasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ukjent666
Oii, regnet ikke med grønnsakene! bruker diett.no

Englikke? Er målet ditt å veie 40,4 kg?:)(siden du har 101g proteiner, og er fornøyd/det er din spiseplan?) hvor høy er du?....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynt på PSMF i dag og spistefølgende:

Frokost: Karbonadedeig 150g og noe grønnsaker.

Lunsj: Karbonadedeig 230g og noe grønnsaker

Mellom lunsj og middag: Protein Shake 45g

Middag: 280g Kyllingfilet

Kvels: Droppes sikkert.

Dette er det jeg har spist i dag og er og har vært vanvittig mett i hele dag. Klarte såvidt å spise kyllingen til middag.

Da ser dagen ca sånn ut i følge diett.no

Kalorier: 901

Goal: 2610

Fett: 22.59

Karbohydrat: 6.15

Protein: 162.5

Må jeg virkelig hive i meg 50g protein til i dag for å nå 210g protein pr dag som er min vekt x 2.5g protein? Tror ikke jeg klarer å spise så masse hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Neinei, er du gærn :p Målet mitt er fra 80 til typ 50-55 kilo, og per dagsdato ligger den på 55-56.

Fornøyd og fornøyd eg spis den maten som skal til for å komme inn i det eg ser som drømme kropp.

Er 164 høg

Da ligger du for lavt på protein.. Bør helst ligge på rundt 2,5* ønsket kroppsvekt:) Så mister du mindre muskler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Begynt på PSMF i dag og spistefølgende:

Frokost: Karbonadedeig 150g og noe grønnsaker.

Lunsj: Karbonadedeig 230g og noe grønnsaker

Mellom lunsj og middag: Protein Shake 45g

Middag: 280g Kyllingfilet

Kvels: Droppes sikkert.

Dette er det jeg har spist i dag og er og har vært vanvittig mett i hele dag. Klarte såvidt å spise kyllingen til middag.

Da ser dagen ca sånn ut i følge diett.no

Kalorier: 901

Goal: 2610

Fett: 22.59

Karbohydrat: 6.15

Protein: 162.5

Må jeg virkelig hive i meg 50g protein til i dag for å nå 210g protein pr dag som er min vekt x 2.5g protein? Tror ikke jeg klarer å spise så masse hver dag...

"bør" jo helst det ja! Hehe! Men 162 bør du nok klare bedre enn! Hvis du tar rundt 180-190.. Så tenker jeg det er ok egentlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har lyst til å gi meg eksempler på hva jeg kan spise? som en hel dagsplan? veier pr.d.d 90, og vil ned til 65.

Jeg prøver å finne ut hva jeg skal spise men det blir forferdelig mye likt... og cottage cheese er jeg ikke veldig glad i! Kan man forresten drikke slik som pepsimax og cola zero på denne dietten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

p

Noen som har lyst til å gi meg eksempler på hva jeg kan spise? som en hel dagsplan? veier pr.d.d 90, og vil ned til 65.

Jeg prøver å finne ut hva jeg skal spise men det blir forferdelig mye likt... og cottage cheese er jeg ikke veldig glad i! Kan man forresten drikke slik som pepsimax og cola zero på denne dietten?

pepsi max og cola zero går bra å drikke på denne dietten:) Du kan spise forskjellige typer magert kjøtt og fisk: svinestrimler, kyllingfilet, kalkun, torsk,sei,steinbit.... scampi, reker, tunfisk... og brokkoli, blomkål, isbergsalat, agurk, små mengder paprika/tomat osv :) Man må bare bli kreativ og mikse og trikse slik at det passer makroene... eller eventuelt kjøre det helt strikt og leve på tunfisk, kylling og brokkoli til man er ferdig med dietten:) Edit: vil ikke gi hele dagsplaner, da jeg vil at folk skal lære å finne ut slike ting selv ved å lese på næringsinnhold osv ;) På den måten slipper man å bli avhengig av hjelp fra andre for å få til dietten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg ser litt på dette forslaget til mat som er litt satt opp for jente. Jeg er glad i trening og alt dette her, men jeg er så forferdelig dårlig på kosthold. Så når jeg da er betydelig tyngre enn det som er blitt satt opp her, er det noen som kan hjelpe meg med hvor mange gram av det forskjellige jeg skal ha i meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg ser litt på dette forslaget til mat som er litt satt opp for jente. Jeg er glad i trening og alt dette her, men jeg er så forferdelig dårlig på kosthold. Så når jeg da er betydelig tyngre enn det som er blitt satt opp her, er det noen som kan hjelpe meg med hvor mange gram av det forskjellige jeg skal ha i meg? :)

Det er vel greit å ta utgangspunkt i 2,5g protein per ønsket kroppsvekt :) Også må du ha i deg Omega3

Men på denne dietten så utgår all form kardio(unntatt gåturer), du skal kun ha 3 styrkeøkter fullkroppsprogram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann godtfolk!

No har eg lest auga stort og vått fleire dagar om Psmf. Eg og mannen min byrjar på måndag, så planlegging er godt igang.

Men eg lurer på dette med antal g prot om dagen? Nokon som kan hjelpa meg å rekna kanskje?

Meg: 163cm, 75kg. Ynskjer å gå ned mellom 10-15kg.

Mannen: 173cm, 95kg. Ynskjer å gå ned 10kg (skal seiast at han har mykje musklar pga yrket, men vil få ned fettprosenten).

Er det nokon som har erfaring med familieliv og psmf? Me har to barn som ikkje treng diett for å sei det slik ;) ekstra ris til middagen?

Og med tanke på $ ... Er ikkje dette ein relativt kostbar diett?

Vert takksam for svar! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann godtfolk!

No har eg lest auga stort og vått fleire dagar om Psmf. Eg og mannen min byrjar på måndag, så planlegging er godt igang.

Men eg lurer på dette med antal g prot om dagen? Nokon som kan hjelpa meg å rekna kanskje?

Meg: 163cm, 75kg. Ynskjer å gå ned mellom 10-15kg.

Mannen: 173cm, 95kg. Ynskjer å gå ned 10kg (skal seiast at han har mykje musklar pga yrket, men vil få ned fettprosenten).

Er det nokon som har erfaring med familieliv og psmf? Me har to barn som ikkje treng diett for å sei det slik ;) ekstra ris til middagen?

Og med tanke på $ ... Er ikkje dette ein relativt kostbar diett?

Vert takksam for svar! :):)

Du skal ligge på ca 150 gram til dagen mens han skal ligge på ca 200 gram til dagen.

Barna kan fint spise det dere lager om dere tilsetter litt ris eller koker noen poteter og gjerne noe ekstra fett i tillegg til dem.

Hvor mye det koster er litt opp til dere. Du finner mye billig til PSMF i fryskedisken (frossen fisk, frosne reker, kyllingfilet i store poser, grønnsaksblandinger...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hort at om man er i kraftg underskudd og faar for lite proteiner saa begynner kroppen aa brenne muskler? Er dette i tillegg til fett, eller brenner man da kun muskler? Mulig jeg faar i meg litt for lite proteiner nemlig, og lurer paa om jeg muligens kun brenner muskler og ikke mister noe fett. Er ikke redd for aa miste litt muskelmasse, men vil jo natuligivs brenne mest fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hort at om man er i kraftg underskudd og faar for lite proteiner saa begynner kroppen aa brenne muskler? Er dette i tillegg til fett, eller brenner man da kun muskler? Mulig jeg faar i meg litt for lite proteiner nemlig, og lurer paa om jeg muligens kun brenner muskler og ikke mister noe fett. Er ikke redd for aa miste litt muskelmasse, men vil jo natuligivs brenne mest fett.

Det vil være i tillegg til fett. Noen organer i kroppen har behov for visse aminosyrer (proteiner) fra kosten vår. Viss kroppen ikke får dette, så vil den hente disse aminosyrene/proteinene fra musklene våre, siden disse er bygget opp av proteiner. Dermed vil du miste muskler. Men du vil nok brenne fett samtidig om du er i stort underskudd, da andre organer kan bruke fett til "drivstoff". Har du vurdert proteinpulver om du sliter med å få i deg nok proteiner fra vanlig mat?

Arrester meg om jeg tar feil her. Tatt fritt fra hukommelsen etter boka til Lyle McDonald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...