Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå kan det hende jeg er judas, men jeg spør likevel, fordi jeg ikke har ork eller tid til å lese gjennom hele tråden:

Har noen erfaringer med tap av volum og muskelmasse på denne dietten? Jeg prøver å shredde ned fra CA. 14-16% fett, ned til 10-11% på 1.5 - 2 måneder. Jeg vil unngå å miste så mye muskler som overhodet mulig, selv om jeg vet at noe vil gå tapt.

Håper på positivt svar, og at PSMF ikke river med seg alt for mye muskler.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Nå kan det hende jeg er judas, men jeg spør likevel, fordi jeg ikke har ork eller tid til å lese gjennom hele tråden:

Har noen erfaringer med tap av volum og muskelmasse på denne dietten? Jeg prøver å shredde ned fra CA. 14-16% fett, ned til 10-11% på 1.5 - 2 måneder. Jeg vil unngå å miste så mye muskler som overhodet mulig, selv om jeg vet at noe vil gå tapt.

Håper på positivt svar, og at PSMF ikke river med seg alt for mye muskler.. :)

Kommer jo helt ann på hvor lenge du kjører og om du er flink med proteiner osv osv.. Og trening evt:)

Men du skal egentlig ikke miste så mye hvis du f.eks kjører et par uker/1uke før refeed osv:) Så lenge du holder deg til 3fullkroppstreninger og 2,5g protein X ønsket kilo:) Så skal du nok ikke miste så mye styrke i form av muskler. Heller i form av energi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt ann på hvor lenge du kjører og om du er flink med proteiner osv osv.. Og trening evt:)

Men du skal egentlig ikke miste så mye hvis du f.eks kjører et par uker/1uke før refeed osv:) Så lenge du holder deg til 3fullkroppstreninger og 2,5g protein X ønsket kilo:) Så skal du nok ikke miste så mye styrke i form av muskler. Heller i form av energi!

Ja, jeg vil vel kjøre av og på frem til jeg er fornøyd, men tenkte å holde meg til mellom 1-2 uker pr gang. Det er jo generelt mye proteiner i programmet, og hvis jeg kjører den treningen som står oppført, så skal vel dette være tilstrekkelig? :)

Uansett, takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Ja, jeg vil vel kjøre av og på frem til jeg er fornøyd, men tenkte å holde meg til mellom 1-2 uker pr gang. Det er jo generelt mye proteiner i programmet, og hvis jeg kjører den treningen som står oppført, så skal vel dette være tilstrekkelig? :)

Uansett, takk for svar! :)

Nja. Det "skal" vel egentlig være tilstrekkelig. Men ikke drep meg om du mister 0,00000001% av muskelmassen din.. Hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja. Det "skal" vel egentlig være tilstrekkelig. Men ikke drep meg om du mister 0,00000001% av muskelmassen din.. Hehe:)

Hehe, lover, jeg er snill! :)

Jeg vet jo at jeg kommer til å miste noe, man må alltid ofre noe. Jeg håper bare at ikke det siste halve året med trening ryker, og at det er forgjeves, om jeg starter på en så ekstrem diett ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i karri, men når jeg satte inn alt jeg hadde spist til lunsj på diett.no sto det at Karri hadde 116g karbo i 2ss!:eek: Som jeg vil si sprenger karbo grensen, og vell så det. Er dette en feil eller?

det virker jo sprøtt??! Trodde ikke krydder hadde betydelige mengder av verken kalorier eller karbo...! Sikkert på at det ikke er en rett eller noe som kommer opp?! En rett som heter Karri kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det virker jo sprøtt??! Trodde ikke krydder hadde betydelige mengder av verken kalorier eller karbo...! Sikkert på at det ikke er en rett eller noe som kommer opp?! En rett som heter Karri kanskje..

Har googlet litt vilt rundt for å finne ut av dette og på matvareguiden.no står det:

Pr. 100g Karri: Karbohydrater 58,4 gram.

Nutritiondata.com sier også at 100g karri har 58g karbo. Så var nok noe feil på diett.no sin side, men synes enda at det er veeeeldig mye karbo i karri:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har googlet litt vilt rundt for å finne ut av dette og på matvareguiden.no står det:

Pr. 100g Karri: Karbohydrater 58,4 gram.

Nutritiondata.com sier også at 100g karri har 58g karbo. Så var nok noe feil på diett.no sin side, men synes enda at det er veeeeldig mye karbo i karri:eek:

hmmm.. ja.. det var nytt for min del!! Har aldri tenkt over kcal i krydder.. men ser jo at det er over 350 kcal i 100g pepper..! Men - en brukes jo ganske lite krydder av gangen da.. En hel krydder"bøsse" inneholder kanskje 40-50g.. og en brukes jo ikke hele.,..!

hihi..ny oppkarbing for de som har spisedager.. "tja..jeg spiste litt karri gitt..:!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje feil tråd, ettersom alle snakker om matoppskrifter -men jeg spør likevel! :-P Jeg skal prøve dette nå da, men så lurer jeg på det med treningen. For jeg kan jo kutte litt på styrketreningen og ta det litt fint noen uker, kardioen kan jeg med glede ta pause fra noen uker. Men jeg trener MMA og det har jeg absolutt ikke lyst til å ta ferie fra noen uker. Går jeg på en smell da eller kan det gå bra? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! jeg er ny på dette, men føler jeg har fått mye hjelp fra denne tråden! Et lite spørsmål bare:

Jeg går på høykarb til vanlig, men vil kickstarte vektreduksjon med psmf med ca 4 uker. Etter det vil jeg tilbake til vanlig kostghold og regelmessig trening. Er det slik at jeg vil bevare den nye vekten (med unntak av et par opptrappingskilo) hvis jeg har en stabil kaloribalanse (ca. 2200)? Eller vil kroppen ta til seg fett og legge på seg igjen etter endt "kur" fordi jeg har hatt en streng diett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! jeg er ny på dette, men føler jeg har fått mye hjelp fra denne tråden! Et lite spørsmål bare:

Jeg går på høykarb til vanlig, men vil kickstarte vektreduksjon med psmf med ca 4 uker. Etter det vil jeg tilbake til vanlig kostghold og regelmessig trening. Er det slik at jeg vil bevare den nye vekten (med unntak av et par opptrappingskilo) hvis jeg har en stabil kaloribalanse (ca. 2200)? Eller vil kroppen ta til seg fett og legge på seg igjen etter endt "kur" fordi jeg har hatt en streng diett?

om du går tilbake til det samme som før vil du gå opp igjen selvsagt. du må spise etter kroppsstørrelse. når kroppen er mindre trenger den mindre mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du går tilbake til det samme som før vil du gå opp igjen selvsagt. du må spise etter kroppsstørrelse. når kroppen er mindre trenger den mindre mat.

Vekten jeg skal ned til er 57. Jeg trener 3 ganger i uka. Med dette fant jeg ut at mitt kaloriinntak bør da være på 2200 på normalt kosthold. Hvis jeg trener jevnlig og ligger på eller litt under 2200 i kaloriforbruk i uka så vil jeg ikke gå opp? Eller misforstår jeg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten jeg skal ned til er 57. Jeg trener 3 ganger i uka. Med dette fant jeg ut at mitt kaloriinntak bør da være på 2200 på normalt kosthold. Hvis jeg trener jevnlig og ligger på eller litt under 2200 i kaloriforbruk i uka så vil jeg ikke gå opp? Eller misforstår jeg nå?

jeg sa bare at du ikke går ned om du spiser like mye som før dietten etter dietten. På diett.no regner de det ut for deg. Jeg kan ikke vite hvilke tall du skal følge som ikke vet noe om deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...