Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mjæ, kommer an på hvor strikt du vil være:p men vet mange ikke teller karbsa fra grønnsaker :) Er ikke verste man kan få i seg uansett da:)

Det er sant. Tenkte jo å følge til punkt og prikke da.. Men er det ikke "under 5" de skal være sånn egentlig? Da er vel ikke 5,2 det aller verste iallefall. Tenkte jo på om jeg kunne spise fårikål. Det hadde vært knall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Tenkte jo å følge til punkt og prikke da.. Men er det ikke "under 5" de skal være sånn egentlig? Da er vel ikke 5,2 det aller verste iallefall. Tenkte jo på om jeg kunne spise fårikål. Det hadde vært knall!

Hva er innholdet i fårekjøttet da? :) kan være det ligger litt i høyeste laget på fett, men jeg vet ikke?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kun gått på diett nå i 3 dager. 1,5kg ned (sikkert en hel del vann). Sliter veeldig med å døtte i meg mat (aldri hatt så dårlig matlyst i hele mitt liv), og derfor ender ofte opp på en maks 600 kcal, og da på ca 105g proteiner. (veier ca 72kg) Jeg mistenker jeg får en litt omvendt effekt enn hva jeg ønsker? Humøret har gått ned i kjellern og, kan man trygt si... (stakkars han jeg akkurat har begynt å date. Må virke som tidenes mest humørsvingete helsefreak) Kan jeg evt erstatte et måltid med en proteinshake? Tips til hva jeg kan ha i shaken for å gjøre den litt fyldig og god? Men ikke cottage cheese, jeg blir helt kvalm bare ved tanken >_>

Når det er sagt er denne dietten sjukt spennende! Ser allerede resultater. Magen er mer "dvask" og den ene buksen har begynt å henge i rumpa :D Wuhu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun gått på diett nå i 3 dager. 1,5kg ned (sikkert en hel del vann). Sliter veeldig med å døtte i meg mat (aldri hatt så dårlig matlyst i hele mitt liv), og derfor ender ofte opp på en maks 600 kcal, og da på ca 105g proteiner. (veier ca 72kg) Jeg mistenker jeg får en litt omvendt effekt enn hva jeg ønsker? Humøret har gått ned i kjellern og, kan man trygt si... (stakkars han jeg akkurat har begynt å date. Må virke som tidenes mest humørsvingete helsefreak) Kan jeg evt erstatte et måltid med en proteinshake? Tips til hva jeg kan ha i shaken for å gjøre den litt fyldig og god? Men ikke cottage cheese, jeg blir helt kvalm bare ved tanken >_>

Når det er sagt er denne dietten sjukt spennende! Ser allerede resultater. Magen er mer "dvask" og den ene buksen har begynt å henge i rumpa :D Wuhu!

proteinshake skal gå bra :) bare pass på karbsa ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bruk å lag fluff til kvelds

30 g kasein

150-200 g frosne bær

litt vanilje essens og stevia

og vann om det blir tørt.

Kjempe godt og ikkje minst sunt.

Det kan va lurt å tin bærne litt først

Ellers går det i kjøtt/fisk/fugl og masse grønnsaker men ikkje mais og gulrot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest Lyle Mc Donald RapidFatLossDiet og MyRevolutions guide for PSMF og her inne, og jeg har sikkert lest det flere ganger men akkurat nå ble jeg så usikker.. De 20gr med fett - er det hovedsaklig for å holde kaloriene lavest mulig? Det er vell verre å gå over de 20gr med karbs enn de 20gr med fett? Eller? Ikke det at jeg tenker å gå over noen av de, men det kan bli vanskelig å holde fett så lavt og jeg lurte bare på om det vil ha noen verre effekt enn å ta opp kaloriene noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor myye du spiser av hver da:) og om det er verdt å bruke opp karbskvoten og fettkvoten på fårikål :p hvor mye proteiner får du gjennom det måltidet? får du i deg resten av proteinene uten å gå over fett og karb-kvotene? :p

Går nok fort over grensa på fy-ting der gitt. Tror jeg dropper det. Klarer å holde meg unna fårikål liksom :D Skal ikke være på PSMF for alltid heller :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på i 2 uker nå, og har sett fine resultater så langt. Men vektnedgangen har stagnert nå de siste 4-5 dagene. Har spist i snitt 900kcal, 17gr fett, og rundt 20gr carbs (hovedsaklig fra grønnsaker og salsa) hver dag. Tar Omega3, multivitamin, CLA, ZMA (egentlig bare for å sove bedre) og antioksidanter som tilskudd.. Noen som kan ha en forklaring på stagneringen? Trener fra ingenting til lite ved sidenav. Kan det være mangelen på trening som er grunnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ukjent666
Har vært på i 2 uker nå, og har sett fine resultater så langt. Men vektnedgangen har stagnert nå de siste 4-5 dagene. Har spist i snitt 900kcal, 17gr fett, og rundt 20gr carbs (hovedsaklig fra grønnsaker og salsa) hver dag. Tar Omega3, multivitamin, CLA, ZMA (egentlig bare for å sove bedre) og antioksidanter som tilskudd.. Noen som kan ha en forklaring på stagneringen? Trener fra ingenting til lite ved sidenav. Kan det være mangelen på trening som er grunnen?

Så lenge du trener som normalt 3x fullkropp skal det ikke være noe hokkus pokus:) Du skal uansett gå ned med så lite energiinntak:)(hvordan er fett% din nå?

Mange "stagnerer" på et lite punkt. Men tro meg, det går av. Du vil bare ikke merke så mye fra dag til dag osv:) Ting tar rett og slett tid! Ikke la deg stresse!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Har lest Lyle Mc Donald RapidFatLossDiet og MyRevolutions guide for PSMF og her inne, og jeg har sikkert lest det flere ganger men akkurat nå ble jeg så usikker.. De 20gr med fett - er det hovedsaklig for å holde kaloriene lavest mulig? Det er vell verre å gå over de 20gr med karbs enn de 20gr med fett? Eller? Ikke det at jeg tenker å gå over noen av de, men det kan bli vanskelig å holde fett så lavt og jeg lurte bare på om det vil ha noen verre effekt enn å ta opp kaloriene noe.

Fett er vel den som det skal være enkleste å holde så lavt faktisk... Så hva sliter du med på den fronten egentlig?:)

Husk at fett= Daglig dose+20gram:)

Alt er vel både for å holde kcal lav+unngå vann osv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du trener som normalt 3x fullkropp skal det ikke være noe hokkus pokus:) Du skal uansett gå ned med så lite energiinntak:)(hvordan er fett% din nå?

Mange "stagnerer" på et lite punkt. Men tro meg, det går av. Du vil bare ikke merke så mye fra dag til dag osv:) Ting tar rett og slett tid! Ikke la deg stresse!;)

Fett% min ligger nå rundt 30-tallet. Lå på 32 når jeg begynte, så har vel tatt av ett par prosent. Har ingen nøyaktig måling nå nylig men. Skal ha en pause fra dietten om halvannen uke, så tar vel en ny måling da. Jeg regner med at kiloene vil renne av etterhvert ja, men det er nå alltid sånn at man helst hadde sett de av i går :)

Redigert:

Ser ganske stor forskjell på kroppen (spesielt mageområdet), og klær føles romsligere. Så liten tvil om at det har hatt effekt så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på psmf i litt mer en to uker nå og tenkte å ta en oppkarbing, men jeg er litt usikker på hva som er okei å spise?

Kan jeg spise litt sjokolade og cjips eller er det for mye fett? :)

Ideelt sett er det for mye fett ja. Så lite fett som mulig på oppkarbing. Velg karbohydratkilder som er rike på stivelse (ris, søtpotet, potet og korn)

Men det er mange som gir blanke og kjører oppkarbing på Ben & Jerry, Candy King og potetchips og får resultater likevel, så du får bare prøve ut hva som fungerer for deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett er vel den som det skal være enkleste å holde så lavt faktisk... Så hva sliter du med på den fronten egentlig?:)

Husk at fett= Daglig dose+20gram:)

Alt er vel både for å holde kcal lav+unngå vann osv:)

Jeg har et proteinpulver med 1.7gr fett per scoop, og drikker 2 scooper om dagen så det er 4gr der, også har de ikke karbonadedeig i England, så selv om jeg bruker den med minst fett (og så gjør jeg dette uten og etterpå redusere fettinnholdet jeg logger siden jeg ikke tørr å tro helt på det. Trikset som reduserer fettinnholdet i kjøttdeig med over 75 % - Fitnessbloggen) Så da blir det plutselig 25-30gr fett om dagen. Men jeg skjønner at dette ikke er så ille, det er vell mest for å holde kaloriene lavest mulig at den magiske grensen er satt til 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Jeg har et proteinpulver med 1.7gr fett per scoop, og drikker 2 scooper om dagen så det er 4gr der, også har de ikke karbonadedeig i England, så selv om jeg bruker den med minst fett (og så gjør jeg dette uten og etterpå redusere fettinnholdet jeg logger siden jeg ikke tørr å tro helt på det. Trikset som reduserer fettinnholdet i kjøttdeig med over 75 % - Fitnessbloggen) Så da blir det plutselig 25-30gr fett om dagen. Men jeg skjønner at dette ikke er så ille, det er vell mest for å holde kaloriene lavest mulig at den magiske grensen er satt til 20.

Vil ikke si det er ille nei, men hva med kyllingfilet? seifilet?torsk? tunfisk?:)

Personlig spiste jeg kyllingfilet(1g muligens per 100g) og strimlet svinekjøtt(3g per 100)! .. Spiste ikke noe særlig grønnsaker.....

Kom maksimalt rundt 29(inklusive 1ss tran= 9g ca):) Så ja.. Er fullt mulig å klare fett grensen! Samme med karbo.. Litt verre hvis du er en kanin som elsker grønnsakene(eller har mage problemer)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...