Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vekten jeg skal ned til er 57. Jeg trener 3 ganger i uka. Med dette fant jeg ut at mitt kaloriinntak bør da være på 2200 på normalt kosthold. Hvis jeg trener jevnlig og ligger på eller litt under 2200 i kaloriforbruk i uka så vil jeg ikke gå opp? Eller misforstår jeg nå?

Nei det er riktig det som du sier.

Så når du har nådd ønsket vekt, så går du ikke opp i vekt med mindre du spiser mer enn du forbrenner. :)

Men fire uker på psmf er kanskje litt lenge? Prøve to uker først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje feil tråd, ettersom alle snakker om matoppskrifter -men jeg spør likevel! :-P Jeg skal prøve dette nå da, men så lurer jeg på det med treningen. For jeg kan jo kutte litt på styrketreningen og ta det litt fint noen uker, kardioen kan jeg med glede ta pause fra noen uker. Men jeg trener MMA og det har jeg absolutt ikke lyst til å ta ferie fra noen uker. Går jeg på en smell da eller kan det gå bra? :-)

Hvor mye skal du ned i vekt? Hvor høy er du? Vekt? Hvor lenge har du planlagt å gå på psmf? Og du nevner heller ingenting om treningen din. Trener du MMA en halvtime hver søndag går det nok fint. Men trener du MMA fem ganger i uken blir det fort litt vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye skal du ned i vekt? Hvor høy er du? Vekt? Hvor lenge har du planlagt å gå på psmf? Og du nevner heller ingenting om treningen din. Trener du MMA en halvtime hver søndag går det nok fint. Men trener du MMA fem ganger i uken blir det fort litt vanskelig.

Jeg er 157 og veier 48-50 kg. Jeg vet ikke hvor mye jeg skal ned i vekt, jeg vil ha litt mer synlige muskler. Jeg tenkte at det kanskje holder med en mnd?

Jeg sparrer to timer i uken utenom trening og trener MMA 2 timer, to ganger i uken. Den andre treningen kan jeg dempe, så den teller jeg ikke med. :-) Men hvordan vanskelig? At man blir fort sliten? Eller at dietten ikke funker optimalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 157 og veier 48-50 kg. Jeg vet ikke hvor mye jeg skal ned i vekt, jeg vil ha litt mer synlige muskler. Jeg tenkte at det kanskje holder med en mnd?

Jeg sparrer to timer i uken utenom trening og trener MMA 2 timer, to ganger i uken. Den andre treningen kan jeg dempe, så den teller jeg ikke med. :-) Men hvordan vanskelig? At man blir fort sliten? Eller at dietten ikke funker optimalt?

Okei. Skjønner ikke hvorfor du skal gå på noe Psmf i det hele tatt.

Og virker ikke som du helt har skjønt hva dietten går ut på heller.

Ta meg f.eks. Vanligvis spiser jeg 2500-3000kcal per dag.

Nå under diettten ligger jeg på 1200-1300kcal. Da sier det seg selv at jeg har mindre energi. Hvis jeg i tilegg skulle trent seks timer MMA i uken, tror jeg kanskje jeg hadde besvimt.

Men jeg har aldri trent MMA, men ser for meg at det er høy intensitet og det krever konsentrasjon.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 157 og veier 48-50 kg. Jeg vet ikke hvor mye jeg skal ned i vekt, jeg vil ha litt mer synlige muskler. Jeg tenkte at det kanskje holder med en mnd?

Jeg sparrer to timer i uken utenom trening og trener MMA 2 timer, to ganger i uken. Den andre treningen kan jeg dempe, så den teller jeg ikke med. :) Men hvordan vanskelig? At man blir fort sliten? Eller at dietten ikke funker optimalt?

Nei, du bør absolutt ikke gå på PSMF når du veier såpass lite og i tillegg trener aktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei. Skjønner ikke hvorfor du skal gå på noe Psmf i det hele tatt.

Og virker ikke som du helt har skjønt hva dietten går ut på heller.

Ta meg f.eks. Vanligvis spiser jeg 2500-3000kcal per dag.

Nå under diettten ligger jeg på 1200-1300kcal. Da sier det seg selv at jeg har mindre energi. Hvis jeg i tilegg skulle trent seks timer MMA i uken, tror jeg kanskje jeg hadde besvimt.

Men jeg har aldri trent MMA, men ser for meg at det er høy intensitet og det krever konsentrasjon.

:)

Nei, det er jo mulig at jeg ikke har skjønt det -jeg forsto det som det var ok å gå på dette en kort periode for å minske fettprosenten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette er for folk som skal slanke seg da? Eller var problemet MMA treningen? Jeg skal jo ikke slanke meg, jeg skjønner at jeg ikke er tjukk, men det hadde vært så gøy å ha litt definerte muskler ihvertfall EN gang til i livet. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette er for folk som skal slanke seg da? Eller var problemet MMA treningen? Jeg skal jo ikke slanke meg, jeg skjønner at jeg ikke er tjukk, men det hadde vært så gøy å ha litt definerte muskler ihvertfall EN gang til i livet. :-P

20 i fettprosent er ganske lavt for en jente. Sier ikke at det er umulig å komme lavere, men du bør gjerne ha litt muskler under for å klare det. Hvis ikke blir det lett for at kroppen din motarbeider deg.

PSMF skaper et veldig stort energiunderskudd og for å "overleve" på en slik diett må kroppen klarer å mobilisere nok fett til energi for at du skal fungere greit. Det begynner å bli vanskelig når du har såpass lite fett på kroppen.

Ligg heller rett under vedlikehold og prøv heller å bygge litt muskler og gå veldig sakte ned i fettprosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flott mulig å bruke denne dietten for å tyne fettprosenten ned, men da er det vel som oftetst brukt som siste kick, feks rett før konkuranse og man skal gjøre alt man kan for å få vekk de siste grammene fett. Men da gjøres det ikke sammtidig med normale treningsrutiner.

Det er mange som kjører PSMF til hverdags, men legger til litt ekstra karbohydrater før og etter ekstra trening. Det kan funke godt for deg hvis du vil lavere i fett%, men fortsatt orke litt mer en minimal styrketrening. Men da vil det også være ganske mange her som vil argumentere for at det strengt talt ikke er PSMF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må ha i meg 20g karbs, 20g fett og 150g prot løpet av en dag. På diett.no måles maten i %. Vil det da si at jeg skal holde meg til 20% i karbs og fett, og 150% i prot? Synes det er forvirrende når det måles i prosent.

Helt nederst på siden kommet det opp i gram. Der hvor det står "mine mål" for hele uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha i meg 20g karbs, 20g fett og 150g prot løpet av en dag. På diett.no måles maten i %. Vil det da si at jeg skal holde meg til 20% i karbs og fett, og 150% i prot? Synes det er forvirrende når det måles i prosent.

står ikke kun prosent.

Har du laget bruker der? I såfall kan du endre "visning" der hvor det står prosent. Da får man opp gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå inn på instillingene dine og sette opp makro mål sa vil %'ene være i forhold til målene du har satt opp.

Edit: my bad. Du får ikke endret på ADI, men då får i hvertfall endret på den nederst som indikerer om du er innenfor målene dine hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, har funnet det:-) Men har gått to dager nå, og hva slags sultekur er dette egentlig? Er sulten og slapp hele tiden! Kan det være at jeg spiser for lite karbs og fett, eller vil det gå seg til?

Frokost: To kyllingfileter med salat (300g)

Lunsj: To torskefileter med brokkoli og blomkål(200g)

Middag: Tunfisksalat (240g)

= 848 kcal: 8 karbs, 151 protein, 21 fett

Evt en skyr til kvelds, det blir kanskje bedre da

= 976 kcal: 21 karbs, 168 protein, 22 fett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...