Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag skal jeg ha min første spisedag på denne runden..det skal bli godt med litt annen mat :) Men er det noen som vet hvorfor en spisedag skal vare i seks timer?? Jeg spiser etter periodisk faste, og har et spisevindu på 10 timer, har det mye å si om jeg fordeler karbene mine utover de 10 timene i stedet for seks timer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at de fleste rapporterer om et OK aktivitetsnivå og følelse av energi - jeg er redd jeg kommer til å gå på en smell med flere dobbeltvakter.. I går feks, hadde jeg 6+7 timer jobb og var ikke hjemme før 02.. Burde jeg droppe hele tanken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa, men det må jo varmes opp :p

Trenger jo ikke det da :D

Har ikke turt meg bortpå karbonadedeigen ennå jeg, syns det var så mye fett? Kjøpte den fra nordfjord, men kanskje den fra gilde har mindre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spis i 10 timer om du vil, men forsøk gjerne å ha mest karbo til å begynne med og så lavere etter hvert.

Prøv deg frem. Det er ingen som kan fortelle deg hvordan du føler deg - eller hvordan du *kommer* til å føle deg.

Hvis det er et problem, så er det lite. Reker, kanskje. Og hjemmelagde kjøttboller trenger ikke å varmes...

Jeg har litt hektiske dager skjønner du, så jeg trenger noe jeg kan bruke som matpakke uten å tilberede det :) men jeg skal prøve på kjøttboller, elsker kjøttboller så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at de fleste rapporterer om et OK aktivitetsnivå og følelse av energi - jeg er redd jeg kommer til å gå på en smell med flere dobbeltvakter.. I går feks, hadde jeg 6+7 timer jobb og var ikke hjemme før 02.. Burde jeg droppe hele tanken?

Hva slags jobb er det da? krever den mye av deg psykisk eller fysisk er det kanskje bedre å spise mer moderat med fett og karbo enn minimalt. Du kan jo spise så minimalt du klarer etter omstendighetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags jobb er det da? krever den mye av deg psykisk eller fysisk er det kanskje bedre å spise mer moderat med fett og karbo enn minimalt. Du kan jo spise så minimalt du klarer etter omstendighetene.

Butikk - på beina mesteparten av dagen, men lite krevende mentalt og fysisk, synes jeg.. Jobb nummer to er servitør på en hektisk plass, den krever mer av både psyke, fysikk og motstandskraft mot godiset fra kjøkkenet... :p I går ble det med andre ord 13-14 timer på beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( men jeg får ikke til å lage omelett uten!

Jeg lager en stor porsjon (6 porsjoner) i en liten ildfast langpanne, med 12 eggehviter og 4 hele egg. Ikke helt etter PSMF-boka, men det lille ekstra fettet fra eggeplommen tåler jeg innimellom. Kunne sikkert ha laget den med kun eggehvite også, men jeg liker den litt gul :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester
Etter å ha sett hvordan folk som har vært lenge i tråden her har klart å misforstå basiselementer av dietten er jeg motstander av å gi NOE spillerom. Mitt nåværende inntrykk er at ALLE forsøker å optimalisere dietten og ALLE prøver å dra ting enda lenger mot ekstremene.

Den evige runddansen der alle tror de er "spesielle". Dietten er optimalisert/ekstrem nok fra før så deler ditt syn på det. De som på død og liv skal endre på den har misforstått hele poenget i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett hvordan folk som har vært lenge i tråden her har klart å misforstå basiselementer av dietten er jeg motstander av å gi NOE spillerom. Mitt nåværende inntrykk er at ALLE forsøker å optimalisere dietten og ALLE prøver å dra ting enda lenger mot ekstremene.

Les: Du dør ikke av en eggeplomme, men ikke si det til noen, for da er det brått noen som tenker at det ikke skader med 2 - 3 - 4 - 5.. og så en liten is til dessert! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står det veldig mye om her. De fleste anbefaler artic-oljen til myrevolution.

Det er ikke lenge siden det ble svart. Svaret er at det varierer. Om du lurer på hvorfor, så får du finne det opprinnelige svaret mitt noen sider bak, for klokken er rett over 6 om morgenen...

Haha, beklager. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sett hvordan folk som har vært lenge i tråden her har klart å misforstå basiselementer av dietten er jeg motstander av å gi NOE spillerom. Mitt nåværende inntrykk er at ALLE forsøker å optimalisere dietten og ALLE prøver å dra ting enda lenger mot ekstremene.

unnskyld meg, men jeg følger dietten så nøye som bare går an, men jeg bare lurte :S om den var til meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa

et teorietisk spørsmål bare. hva skjer hvis man ikke tar oljetilskuddet som man skal? jeg følger det slavisk, men lurer på hvorfor det er så viktig. har det noe å si for fettforbrenningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...