Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Okei, hva er best..

Jeg må få i meg 150 g protein sant. Og det får jeg i meg når jeg tar to whey 100 shaker om dagen. MEN

Jeg må ha melk oppi, tine ekstra lett. Og da kommer jeg oppi 29.12 g carb (til sammen med resten av måltidet).

Skal jeg ta holde meg til EN shake om dagen, og få i meg mindre proteiner, eller skal jeg kjøre på med 10 g for mye carb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Okei, hva er best..

Jeg må få i meg 150 g protein sant. Og det får jeg i meg når jeg tar to whey 100 shaker om dagen. MEN

Jeg må ha melk oppi, tine ekstra lett. Og da kommer jeg oppi 29.12 g carb (til sammen med resten av måltidet).

Skal jeg ta holde meg til EN shake om dagen, og få i meg mindre proteiner, eller skal jeg kjøre på med 10 g for mye carb?

Bland de med vann? :) eller skummet melk? nevermind, skummet har mer karbs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Okei, hva er best..

Jeg må få i meg 150 g protein sant. Og det får jeg i meg når jeg tar to whey 100 shaker om dagen. MEN

Jeg må ha melk oppi, tine ekstra lett. Og da kommer jeg oppi 29.12 g carb (til sammen med resten av måltidet).

Skal jeg ta holde meg til EN shake om dagen, og få i meg mindre proteiner, eller skal jeg kjøre på med 10 g for mye carb?

ehm.. du drikker 2 shakes daglig?... thats it?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er best du glemmer PSMF finnes og begynner å spise normalt.

Tror du er gærn jeg! Spiser jo frokost og middag også. Men tilsammen så ble det 10g carb for mye.

Jeg spiser både kylling, eggehvitter, og sviestrimler med grønnsaker. Så slapp helt av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ukjent666
Jeg spiser masse mat i tillegg :). Men tilsammen ble det 10g carb for mye :p

Hvorfor ikke bare spise litt mer kyling;) For hvis du er på PSMF spiser du uansett ikke MYE:p Syntes selv 180-200g protein er lite hvis man BARE spiser kjøtt:P Så 150g burde vel gå bra?:) Det er vel det beste tipset.. Gå ned til 1 shake evt, og øk kjøttmengde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare spise litt mer kyling;) For hvis du er på PSMF spiser du uansett ikke MYE:p Syntes selv 180-200g protein er lite hvis man BARE spiser kjøtt:p Så 150g burde vel gå bra?:) Det er vel det beste tipset.. Gå ned til 1 shake evt, og øk kjøttmengde!

Jeg spiser ikke mye i denforstand, men mye i forhold til hva jeg er vandt med :). Det jeg spiser nå ligger på rundt 740 kacl, og det er med en shake.

En kyllingfilet, og 150 gram svinekjøtt er vel det jeg spier av kjøtt, resten er grønnsaker og salat. Er det feil kanskje?

Men jeg skal prøve å putte inn litt mer kylling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 740 kcal mer enn du er vant til? Isåfall er jeg oppriktig bekymret for deg.

Altså.. Jeg spiste feil før, så fikk nok i meg mer enn 740 kcal. Men da spiste jeg mindre men feil mat.

Du trenger ikke begymre deg for meg min gode mann. Jeg har ingen form for spiseforstyrelser eller dårlig selvbilde. Jeg er bare under læringsfasen. Jeg får god oppfølging av trenerene på sentret hvor jeg trener :) Jeg er bare ei normal jente på 20 som er vant til å spise knekkebrød , istedet for kyllingfilet og grønnsaker til frokost :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så du synes du spiser mer i volum og mengde nå enn før, ikke i kalorier. Håper jeg. Godt å høre bekymringene mine var ubegrunnende, håper jeg. Du vet at PSMF er en svært midlertidig og hard diett som ikke anbefales til jenter på det jevne om de ikke er svært overvektige?

Om jeg bommer helt får du tilgi meg, blir litt paranoid av alle jentene med alvorlige spiseforstyrrelser her.

Jeg synes det er veldig koselig at du bryr deg jeg :) Med tanke på at det kunne godt hende jeg var en av de.

Jeg burde gå ned 10 kilo før 30 august pga operasjon. Jeg er 157 høy, veier nå 66 kilo, og har en fett% på 33. Om jeg ikke går ned 10 kilo, så hvertfall fett%.

Jeg har overflødig mye energi, og koser meg med mat å trening. Så forløbig synes jeg det går veldig bra med PSMF.

Jeg kommer ikke til å ha dette kostholdet helt frem til august, men med jevne mellomrom. I "pausene" vil jeg blandt annet spise mer fisk, men holde meg til grønnsaker:) Bare litt mer sunt fett, da vil jeg også legge opp treningen deretter. Kanskje litt poteter på skeieut dagene, men ikke noe større forandringer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, hva er best..

Jeg må få i meg 150 g protein sant. Og det får jeg i meg når jeg tar to whey 100 shaker om dagen. MEN

Jeg må ha melk oppi, tine ekstra lett. Og da kommer jeg oppi 29.12 g carb (til sammen med resten av måltidet).

Skal jeg ta holde meg til EN shake om dagen, og få i meg mindre proteiner, eller skal jeg kjøre på med 10 g for mye carb?

Hva med å bruke Alpro soyamelk.. den inneholder 0,2 g kh, 3,3 g protein og 1,8 g fett pr 100 g :)

Altså.. Jeg spiste feil før, så fikk nok i meg mer enn 740 kcal. Men da spiste jeg mindre men feil mat.

Du trenger ikke begymre deg for meg min gode mann. Jeg har ingen form for spiseforstyrelser eller dårlig selvbilde. Jeg er bare under læringsfasen. Jeg får god oppfølging av trenerene på sentret hvor jeg trener :) Jeg er bare ei normal jente på 20 som er vant til å spise knekkebrød , istedet for kyllingfilet og grønnsaker til frokost :)

Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver..og jeg er dobbelt så gammel som deg :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk :) er litt usikker på hvordan man skal regne ut menge og kalorier men er vel bare å veie maten i forhold til hvor mange kalorier pr 100g?

hva er kalori grensa man burde ligge på om man er 164cm og 77kg? hvor mye protein burde jeg få i meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på hver side tror jeg :p

Men 2,5g protein pr kg kroppsvekt du vil ta vare på, hold deg under 20g fett og karb hver, ta 1-2ss fiskeolje hver dag.

På psmf artikkelen er dete t forslag til diett, regn ut ditt eget behov og bruk den som en mal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...