Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Hvem sier de går ned 2kg fett? De fleste som skriver om første uken sin mister mye glykogen og vann også, så de vil rapportere et større VEKTtap. Hovedregelen er at menn kan klare opptil 1.5kg og damer kan klare opptil 1kg i uken.

Oops! Var visst snakk om vekttap ja. My mistake :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på hvordan du trener. Holder du deg til RPE7-8, som instruert, eller prøver du å trene hardere? Er det fullkroppsprogram du trener? Hvor ofte trener du? Osv osv...

Jeg har holdt meg til min 2-splitt x 2 ... som som oftest blir x3.. RPE 9, noen 10.. Til jeg ikke har noe igjen :p

Og jeg veeet hva du sa. Skal høre på sjefen fra nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på psmf i 3 uker nå omtrent. Ned ca. 6kg (de første 4 de aller første dagene).

1 cheatmeal etter uke 1, en karbpåfyll nå fredag som gikk. 2800 kcal den dagen. Har logga makroene, men husker de ikke nå.

Ellers har jeg klart å holde 140g protein omtrent (2,5 av målvekt = 175).

Men forrige uke var jeg veldig høyt i protein da, grunnet telleklusset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Little Engine that Could Tror du det er no bedre å trene gjennom kroppen én gang på PSMF? Eller er det best med fullkropp x3? i såfall hvorfor? Tenkte litt på at kroppen ligger SÅ mye i underskudd og den kanskje ikke rekker å hente seg inn om man trener fullkropp hver gang? Men det må man kanskje kjenne etter individuelt også?

Og med en gang pr uke mener jeg da:

Man: benk, dips

ons: mark, chins m vekter

fre: squats + evt en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja...så lenge du visste at du forsøkte på noe som mange andre har feilet på før, så ;) Det viktigste er å fikse på feilen når man finner den...Men noen ganger er det lurt å høre på dem som har erfaring :p

Sant, sant.. Eg skjems. Funker fint sånn i hverdagen, men dødssliten under/etter trening.

Men.. Jeg har måttet trene på kveld nå de siste gangene da, grunnet sommertid i barnepassen. Kanskje det også har noe å si? Jeg trener alltid rundt kl.10. Så nå er jeg sliten FØR jeg kommer meg dit :p (neida, jeg prøver ikke å unnskylde opplegget mitt. Jeg skal endre på det :D men kanskje det gjør at jeg blir ekstra sliten?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei altså jeg har kjørt fullkropp jeg, det som står her. og fulgt PSMF-en ganske strikt. Så jeg mixer ikkeno jeg.

Dette var bare noe jeg tenkte over, siden Andy morgan skriver noe om å gjøre BIG 3 på cuts, og da bare de 3. EN av de pr økt, siden kroppen ikke vil kunne hente seg inn igjen om man f. eks kjører alle 3x i uka. Så tenkte å høre med deg, hva dine tanker rundt det var. Men det er kanskje på en "vanlig" cut, og ikke PSMF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
hvor mange gram proteiner er det egentlig i frosne kokte scampi? På nettet finner jeg alt fra 15-24

Står vel på pakken de kommer fra?....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
nope

Hvilket merke/jallating har du kjøpt? Er vel påbudt å merke dette i Norge(hvis jeg ikke er helt på vidden, hehe)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mange gram proteiner er det egentlig i frosne kokte scampi? På nettet finner jeg alt fra 15-24

Jeg har kjøpt mine på Obs, og de har 15g protein per 100g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å spare mest mulig penger også, så er ikke snakk om svinekjøtt til det ene måltidet, karbonadedeig til det andre osv. Her er det 1kg kylling eller tunfisk hver dag. Så mitt choco peanut-pulver virker ganske fristende:)

FirstPrice & Nordfjord karbonadedeig smake samme som fra Gilde;) Spis i vei :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker ikke olje til å steke karbonadedeig selv om jeg ikke er på diett, og om det er 1g ekstra per 100g så blir det litt i lengden. Spesielt om de har brukt is i tillegg under kverningen, for da er det ikke 100g kjøtt på 100g var lenger....

Du er så kresen ....:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har ei god teflonpanne så er ikke stekeolje/fett nødvendig i det hele tatt :) Og hvis man ønsker å få med krydder som evt. setter seg fast i pannen er det jo bare å ta litt vann i på slutten og koke inn vannet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å kjøre PSMF i noen uker og har ikke problemer med oppsett av dette kostholdet. I tillegg har jeg spist lavkarbo over lenger tid. Og har ikke problemer med å løpe 5km i ketose f.eks

Er det greit å eventuelt kjøre litt mer lavkarbo-ish de dagene jeg ønsker å løpe ute. Altså spise mer fett enn på PSMF. Noe av det beste jeg vet om sommeren er å løpe ute, så vil gjerne ha inn noen løpeturer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om å kjøre PSMF i noen uker og har ikke problemer med oppsett av dette kostholdet. I tillegg har jeg spist lavkarbo over lenger tid. Og har ikke problemer med å løpe 5km i ketose f.eks

Er det greit å eventuelt kjøre litt mer lavkarbo-ish de dagene jeg ønsker å løpe ute. Altså spise mer fett enn på PSMF. Noe av det beste jeg vet om sommeren er å løpe ute, så vil gjerne ha inn noen løpeturer...

Hvis du ønsker å gå på PSMF anbefaler jeg deg å følge retningslinjene til PSMF. Om du ønsker å "modifisere" dietten så kan du like gjerne droppe å gå på den ;) Hvis du allerede går på lavkarbo og ikke ønsker å droppe løpeturene dine, så anbefaler jeg deg å holde deg til dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...