Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Selv kjører jeg Whey-100 på psmf, og er veldig fornøyd med det. Er vel blant de beste(les: reneste), uten at jeg tør å garantere det.

edit: glemte å svare på produktet du linker til. Personlig synes jeg 10,2g carbs per 100g er alt for mye, men er ingen ekspert. Kommer vel litt an på hvor strikt du kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dette proteinpulveret å anbefale mår man er på denne dietten eller er det noe som er bedre?

Diet Protein 450g Strawberry Surprise Proteinfabrikken - Proteinfabrikken NO

Sliter med å få i meg nok protein og spiser bare 3 ganger om dagen så hadde vært kjekt som mellommåltid...

Jeg syntes det var en del karbohydrater i det.. jeg bruker dette:

MyoProtein 600g Mocca Chocolate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv kjører jeg Whey-100 på psmf, og er veldig fornøyd med det. Er vel blant de beste(les: reneste), uten at jeg tør å garantere det.

edit: glemte å svare på produktet du linker til. Personlig synes jeg 10,2g carbs per 100g er alt for mye, men er ingen ekspert. Kommer vel litt an på hvor strikt du kjører.

Hvordan er smaken på det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske tynt og ikke særlig fyldig smak. Anbefales nok ikke hvis man er kresen på smaken. Selv har jeg mer en "det skal ned, ferdig med det"-holdning, så er ikke så fin på det.;)

edit: har bare testet jordbær. Mulig sjokolade oppleves annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske tynt og ikke særlig fyldig smak. Anbefales nok ikke hvis man er kresen på smaken. Selv har jeg mer en "det skal ned, ferdig med det"-holdning, så er ikke så fin på det.;)

edit: har bare testet jordbær. Mulig sjokolade oppleves annerledes.

Jeg er nok litt mer kresen enn deg, så da holder jeg meg til det fra MyRevolution :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelp til endring

Meg: Mann 28 år - 170cm - 87kg – Fett ca 25 %

Har blitt 86,8 kg etter at jeg har prøvd PSMF i en uke. Har i løpet av denne uken gått ned 2,5 kg. Før dette hadde jeg endret kosthold en del og gått ned fra 94kg som jeg var i april. Fettprosenten er ca 25 % sier badevekten min. Er gått fornøyd med denne uken, men må innrømme at dietten ikke passer helt til min livssituasjon. Jeg har en sønn på 1 år og en samboer å ta hensyn til. Jeg trener også noe sport, så å gå på en diett hvor man ikke skal trene – passer ikke helt for meg. Dette er jo også en veldig ekstrem diett som de fleste bør holde seg langt unna……

Jeg lurer derfor på om noen kan hjelpe meg med en annen type diett/kosthold? Ønsket mitt er å være 79,9 kg ved juletider, og helst byttet ut en god del fett med muskler..….. Jeg har det altså ikke travelt og har derfor forstått at det kan være lurere å prøve en annen metode for å nå målene. Har prøvd å endre kostholdet mitt tidligere, men har bare kommet ned til 84kg før alt har stoppet opp og sakte gått opp igjen.

Bør jeg fortsette å få i meg ca 200g protein i løpet av dagen? Er det greit å ta to protein shaker i løpet av dagen med til sammen ca 60 g proteinpulver av typen: FAST-1 Pure Whey Protein 1kg - X-life ? Hva bør jeg ligge på når det gjelder inntak av kcal, fett og karbo?

Jeg kommer til å trene styrke 2-3 ganger pr uke, samtidig som jeg har fellesøkter med haåndball/fotball 1-2 ganger pr uke. Har en stillesittende jobb, så beveger meg ikke så veldig mye i løpet av arbeidsdagen.

Håper noen tar seg tid til å svare på spørsmålene, eller eventuelt kan sende en link til et innlegg som viser hva jeg bør gjøre. Mange her inne som sitter på ekstremt mye kunnskap som jeg gjerne kunne tenkt meg å dra litt nytte av:thumbsup:

Takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal en tur til sverige snart, er det billigere å kjøpe proteinpulver der? Og hva slags merke er best? Blir nok hardt å gå forbi all snopen, eller barna skal jo ha dosene sine så da regner jeg med at det blir ekstra hardt haha :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har begynt å kjøre en test på PSMF nå (skal holde på i 10 dager). Ligger på ca 12% fett nå og jobber for å få vekk (eller i allefall prøve) det som er igjen rundt magen. Burde jeg ha holdt på lengre enn 10 dager? Synes selv det høres ut som mer enn nok. Kjører diettplanen som ligger her PSMF - Diett for hurtig- og sunn vektnedgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har begynt å kjøre en test på PSMF nå (skal holde på i 10 dager). Ligger på ca 12% fett nå og jobber for å få vekk (eller i allefall prøve) det som er igjen rundt magen. Burde jeg ha holdt på lengre enn 10 dager? Synes selv det høres ut som mer enn nok. Kjører diettplanen som ligger her PSMF - Diett for hurtig- og sunn vektnedgang

Menn med lavere fett% enn 15 burde toppen holde på i 10-12 dager, og deretter ha full oppkarbing over 2-3 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

optimum_nutrit_100-whey-gold-stand.jpg

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Og ja, definitivt billigere i Sverige! :)

Flott :D takk skal du ha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett i at PSMF ikke er dietten for deg med tanke på livssituasjonen din. Du kan sikkert få hjelp, men ikke her inne. Det er ikke for å være vanskelig, men om man først får gjennomslag for "annet prat" i denne tråden kommer mange andre til å gjøre det også. FB har mange artikler, eller du kan legge inn et innlegg som en egen tråd i kostholdsseksjonen. Lykke til :)

Da har jeg laget en egen tråd og håper at noen svarer der. Takk for hjelpen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom noen av sidene, men likevel litt usikker. Har mye jeg skal ned. Er 163 cm og veier nå 92kg, har lyst ned til 55kg. Men blir det litt lite og spise 140g proteiner helt fra start? Bør jeg begynne med f.eks 200g proteiner i første runde, så gradvis spise mindre proteiner?

Og aktivitet, jeg er husmor, så kan ikke si jeg har så fysisk krevende jobb, men har 2 hunder jeg er aktiv meg, er mer opptatt av kostholdet og deres helse enn min egen:wub: , liker at hundene mine er slanke og muskuløse, så jeg går mye med de samt sykkler med de 2-3 ganger i uken. Jeg kan evt begynne å sykkle med de hver dag, for å så gå mindre, jeg sitter stort sett bare og bremser og trør veldig lite, så kan ikke si jeg blir så sliten av en sykkeltur med bikkjene. Så skulle tro jeg da vil klare 3 styrkeøkter i uken, heller bare legge på litt mindre vekter og prøve meg frem. Eller er det en sjangse for at jeg vil gå på en smell? Trener nå styrke 6 dager i uken, og har trent jevnt siden nyåret.

Maten så tenkte jeg å holde meg til kyllingfilet, evt variere litt med andre rene kjøttyper jevnlig, av grønnsaker så tenker jeg brokkoli, spinat og soppblanding? La det inn i diett.no for noen dager siden. Fikk da for 600g kylling, 300g brokkoli, 150g soppblanding og 150g spinat for dag: 783kcal, 161g protein, 9g fett og 8.4g karbs. Ser det greit ut?

Vil prøve å variere litt mer både i kjøtt og grønnsaker, men er nok dette jeg vil spise mest av, liker å holde det enkelt. Jeg vil også ta multivit, selolje, og magnesium og kalsium tilskudd, da jeg lett får leggkramper og urolige ben om natten på diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på dette siden onsdag, så snart en uke allerede! :D Har fått merkbare resultater, og det gir veldig motivasjon til å fortsette! Har faktisk gått igjennom hele denne tråden, samt lest artiklene nøye, og sjekker daglig hva jeg får i meg via diett.no og ligger alltid innenfor! Tenkte jeg skulle gå på dette i noen uker til, med refeeds så klart! Så skal bli gøy å se de endelige resultatene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan gi meg 4 kjappe, gode middagsforslag til PSMF?

Tacosalat av karbonadedeig

Kyllingfilet med grønnsaker du liker

Kyllingsalat / Biffsalat

Kjøtt av noe slag og brokkolimos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...