Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg driver stadig og vurderer.. Så fort jeg klarer å kutte ut havregrøten om morgenen, er jeg igang!

Mitt dumme spm er.. Hvor mye må man regne med å "legge på seg" igjen etter endt diett? Altså .. Hvor mye vann og greier kommer svosjende tilbake? Kommer det an på hvor lenge man har vært på dietten? Og, ett til; Anbefales den egentlig for meg som ant. har en fettprosent på mellom 20 og 25, og vil ned 5 kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så det er ikke noen "fast mengde" som blir borte for så å komme tilbake.. Jeg har liksom innbilt meg at jeg må gå ned et par kilo ekstra for å ta høyde for det som kommer tilbake :p Det er rart med det, jo mer man leser dess mer forvirret blir man (jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i denne har jeg brukt et helt egg, men det kan jo byttes i to hviter og da blir det mindre fett enn det jeg oppgir

lavkalorikake i 6 store muffinsformer

15 g kakao

30g proteinpulver, her soya fra jarrows uten smak og uten søtning

1 stort egg

1 hvite

2 g vanilje

2 g bakepulver

1 klype salt

150 g mager cc

½ ts kaffepulver utrørt i varmt vann

1 krm stevia eller mer for ordentlig søt smak

70 g sukrin

401 kcal, 387,5 g, 13,64 g fett, 6 g karb, 61,41 prot

delt på 6 deler gir

66,83 kcal, 64,58 g, 2,27g fett, 10,235 protein,1 karb

Gir denne et forsøk nå! :D

Menne... er det meningen at de skal steke et år?:whistling: Prøvde på 200g, nå har det stått kanskje et kvarter, og er "tørka på toppen", og rennende inni :p

(lager i form btw, fant brått ut at muffinsbrettene mine er på avveie.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gir denne et forsøk nå! :D

Menne... er det meningen at de skal steke et år?:whistling: Prøvde på 200g, nå har det stått kanskje et kvarter, og er "tørka på toppen", og rennende inni :p

(lager i form btw, fant brått ut at muffinsbrettene mine er på avveie.)

tok du mye varmt vann? det skal bare være bittelitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida! 2-3g pr stk :) MÅ ikke spise alle alene vettu :D

Men anyway.. de er ferdige.. og smaker drit, så takk for deeeet.:p

Det var dumt. Enten har du tatt mer vann enn jeg, eller så ble to hviter for mye væske i forhold til orginaloppskriften eller så er whey (hvis du brukte det) noe som ikke trekker til seg like mye væske som soya. Jeg har ikke skrevet at de er kjempegode, det er jo nesten ikke kalorier og nesten bare proteiner i så det er ikke lett å få til noe som smaker like godt som de fulle av smør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok du mye varmt vann? det skal bare være bittelitt.

Ingenting, faktisk. Jeg droppa kaffen :unsure:

Det var dumt. Enten har du tatt mer vann enn jeg, eller så ble to hviter for mye væske i forhold til orginaloppskriften eller så er whey (hvis du brukte det) noe som ikke trekker til seg like mye væske som soya. Jeg har ikke skrevet at de er kjempegode, det er jo nesten ikke kalorier og nesten bare proteiner i så det er ikke lett å få til noe som smaker like godt som de fulle av smør.

Vet du. Når de fikk bli kalde, så ble de faktisk ikke så verst :)

Jeg laga dobbel oppskrift (12 stykker), og nå er det ingen igjen :D Resten av familien har akkurat spist de, med bringebærsyltetøy på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg har spist MAT i dag.:eek: 160g karbonadedeig (i form av hjemmelagde kjøttboller med krydder og hvitløk) og 300g brokkoli. Jeg føler meg som en stappa ku, vondt i magen og hikke og alt.:sick:

Sunt matvett, ja!:thumbsup:

Du er heldig som kan bli mett av så lite :p

Her blir det 800g torsk, to blomkål og en løk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig som kan bli mett av så lite :p

Her blir det 800g torsk, to blomkål og en løk...

Haha, ja det kan du si. hils på tidligere frøken hel chipspose, 200g sjokolade og en halvkilo smågodt i et jafs.:wub:

Men jeg har jo såvidt spist i det siste. Går i shakes. Så skulle ikke så mye til lenger gitt.:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vimsa

de 3 siste dagene før et frimåltid får jeg helt syyyyykt cravings etter karbo, noen fler som får slik? får lyst på fet mat og, men ikke på samme måte. why? :huh: skikkelig bad cravings. blah! must-stay-strong! haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmm såpass... så bare at det var 17 salt i det jeg brukte... ellers var det bare krydder og antiklumpemiddel...

ofte er det både glukosesirup (eller noe slikt..) og sukker i disse...det var det iallefall i alle 3-4 typene min lokale butikk hadde. (typer: tacokrydder fra flere leverandører..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...