Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da gir jeg meg etter 10 dager med psmf, takler det rett og slett ikke lenger med tanke på at det er ferie og at jeg jobber fulltid nå. gått ned 7kg så sier meg meget fornøyd med det! Da erre over til å begynne å bygge igjen, skal bli digg! :thumbsup:

Lykke til videre!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det gjør ikke noe at proteinmengden blir litt høyere enn det den egentlig skal være?

117 g proteiner hørtes ikke mye ut.. Ta målvekten din og gang den med 2,5 så får du proteinmengde. Hvis målet er 46 kg er proteininntaket passe ;) Men uansett er det ikke farlig å gå litt over, heller det enn under :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa

oh crap -.- hadde så vond smak i munnen/dårlig ånde så jeg tok en sukkerfri dent pastill (tenkte at 1 ikke skader), vel - en ble til hele posen, så oppdaget jeg at posen hadde 12 gram karbohydrater! :/ hvorav 0 var sukkerarter, men det teller vel uansett? så det i tillegg til de 20 jeg har spist i dag, så havnet jeg i 32 gram.. jaja, er jo ikke krise, og det var nesten litt godt for sjela å få litt søtt siden jeg har slitt med syke cravings :) ny dag i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

117 g proteiner hørtes ikke mye ut.. Ta målvekten din og gang den med 2,5 så får du proteinmengde. Hvis målet er 46 kg er proteininntaket passe ;) Men uansett er det ikke farlig å gå litt over, heller det enn under :)

Skal man beregne proteininntaket i forhold til målvekta? Trodde det var i forhold til det man veide nå. Jeg veier 53 kg, men vil ikke ned i kg, bare få ned fettprosenten. Skal jeg ta utgangspunkt i 53 kg da? I så fall blir det jo 106 g, og gjør det da noe om jeg går over dette? :rolleyes: Jeg er helt fersk i dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en PSMF ligger du så lavt i kalorier at du kommer til å gå ned i vekt uansett, men målet er å miste så lite muskler som mulig. Som det fremgår av treningen du kan gjøre på en PSMF er det ikke snakk om å legge på seg muskler mens man mister fett - det kommer ikke til å skje.

Du har noen valg du kan ta:

1. Akseptere at du går ned i vekt på en PSMF, men at du blir fort ferdig så du kan trene for å legge på deg muskelmasse og jobbe deg opp til vekten du har nå igjen

2. Finne en annen diett og drive på med i månedsvis.

Når det gjelder proteininntaket, så er det lettere å regne ut fra målvekt. Har du 25% fett og vil ned til 20%, så er 5% av 50kg = 2.5kg. Når det da skal ganges med 2.5 for å finne gram protein er det snakk om ca 6g protein i forskjell mellom de to nivåene. JEG tror i hvert fall ikke det har så mye å si ;)

Jeg skjønner at jeg kommer til å gå ned i vekt, men siden det ikke var et mål, så har jeg liksom ikke noen målvekt :rolleyes: Men da prøver jeg meg på det jeg har funnet ut av, hvis dere godkjenner det her? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

som LisbethN sier, så bør du gå opp på proteinene litt. 1g protein er kun 4kcal, så det er ikke all verden å bomme litt der, og mye bedre å bomme med for mye enn for lite. Om man sier 50kg er målvekten din inntil videre, så skal du ha minst 125g protein. Det andre så greit ut, men med såpass lite mat bør du ikke gå over 20g av hverken karbo eller fett - menn på 80-90kg klarer å holde seg unna, og det er MYE vanskeligere.

Spesielt for jenter og damer teller kaloriene mye. Dere har mindre muskelmasse, og dermed lavere forbrenning. Det vil derfor gå tregere med forbrenningen, så kutt kalorier der du kan - og det er på fett og karbo.

Jeg pleier å få mine på 3-4 dager.

Tusen takk for svar! Jeg skal prøve å komme meg opp i 125g protein da :) Så får jeg bestille i dag, så får jeg den vel ikke så lenge etter helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Nå trenger jeg litt dr.Phil..

Jeg har ikke vært mer enn 3 uker-ish på psfm, men begynner å falle ut.:oops: Er ikke matlei (shake-lei), men demotivert av lite energi. Så det har gått dårlig de siste dagene kan du si.. i dag har jeg drete i det. :p

mandag

Kcal: 943

P: 127,75

F: 32,7

K: 35,2

tirsdag

Kcal: 853

Protein: 142,53

Fett: 19,5

Karb: 27,75

onsdag:

Kcal: 692

Protein: 67,66....:oops:

Fett: 21,3

Karb: 53,57 :eek:

torsdag:

Kcal: 2086

Protein: 93,82

Fett: 82,11

Karb: 232,62

Goal:

Sånn har uka vært. (jeg har kommet for høyt i karb pga monster lo carb-addiction.:wub:)

Men etter å ha spist frukt, og frukt, og frukt, og spinatpai, iskaffe og atkinsbar i dag :D så fikk jeg lyst til å kjøre på med nytt mot.

Tenker at kanskje jeg skal la i dag være "fredagen" og fortsette som om ingenting skjedde..

Eller, hvis jeg skal ta ei uke av. Skal jeg legge meg oppover mot vedlikehold? Eller holde meg på 17-1800ish, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei. Nå trenger jeg litt dr.Phil..

Sånn har uka vært. (jeg har kommet for høyt i karb pga monster lo carb-addiction.:wub:)

Men etter å ha spist frukt, og frukt, og frukt, og spinatpai, iskaffe og atkinsbar i dag :D så fikk jeg lyst til å kjøre på med nytt mot.

Tenker at kanskje jeg skal la i dag være "fredagen" og fortsette som om ingenting skjedde..

Eller, hvis jeg skal ta ei uke av. Skal jeg legge meg oppover mot vedlikehold? Eller holde meg på 17-1800ish, eller hva?

Ta denne dagen som en oppkarbing du, og fortsett med friskt mot:) Om du tar en periode av så har jeg lest tidligere i denne tråden at det er anbefalt med minst to uker av før ny PSMF-runde:) og legge deg oppover mot vedlikehold ja, såvidt jeg har skjønt:) (LEtC må gjerne korrigere om noe jeg sier er feil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har uka vært. (jeg har kommet for høyt i karb pga monster lo carb-addiction.:wub:)

Men etter å ha spist frukt, og frukt, og frukt, og spinatpai, iskaffe og atkinsbar i dag :D så fikk jeg lyst til å kjøre på med nytt mot.

Tenker at kanskje jeg skal la i dag være "fredagen" og fortsette som om ingenting skjedde..

Eller, hvis jeg skal ta ei uke av. Skal jeg legge meg oppover mot vedlikehold? Eller holde meg på 17-1800ish, eller hva?

Ta denne dagen som en oppkarbing du, og fortsett med friskt mot:) Om du tar en periode av så har jeg lest tidligere i denne tråden at det er anbefalt med minst to uker av før ny PSMF-runde:) og legge deg oppover mot vedlikehold ja, såvidt jeg har skjønt:) (LEtC må gjerne korrigere om noe jeg sier er feil)

Jeg er ikke dr. Phil, men er enig med AnetteK over her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da måtte jeg skaffe meg ny dressbukse. Når jeg begynte PSMF, så passet ikke dressen jeg hadde lyst å kjøpe. Etter 2 uker passet den perfekt og ble kjøpt. For 3 uker siden brukte jeg dressen for første gang og måtte brette buksen i livet for å passe. Nå passet størrelsen mindre så buksen er bestilt for lørdagens bryllup. Satser på at den passer om en måned for neste brullyp, selv om å trenge kjøpe ny dressbukse fordi man går ned buksestørrelse, ikke er det verste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...