Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da er jeg endelig i gang igjen. Var flink i vår å gikk ned en del. Datt helt ut, og kjørt på med samme måltidene, men skeiet litt ut for ofte.

å jeg har spist mye karbonadedeig fra sverige med santa maria taco. å det er jo å lure seg selv litt. så nå har jeg kjøpt karbonadedeig i norge og lagd lignende taco krydder sjøl. med cumin, chilli, hvitløk, salt og pepper. ble digg det :) skal kjøre hard i tre uker føre jeg skal på ferie, bare for å forbedre meg litt i alle fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vimsa
Jeg har spist kyllingfilet omtrent hver eneste dag jeg har gått på PSMF..

Ene dagen var jeg rett og slett så lat at jeg stekte en haug med kyllingen i ovnen og hadde det til alle måltider :p begynner å bli litt lei kylling og torsk nå, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa
Hadde jeg hatt sous vide-n min da jeg gikk på PSMF hadde ting vært mye lettere ;)

jeg tror ting hadde vært lettere hvis jeg bare kunne lage mat og hadde vært litt kreativ :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan gi meg 4 kjappe, gode middagsforslag til PSMF?

1: finnbiff , champignong og grønnsakswok,2: kyllingfiletbiter i salat, 3: torsk med kokte grønnsaker og 4: pannekaker av 2 eggehviter og 23 g eggehviteproteinpulver med lite fett og karbo, usøtet + litt salt og sukrin, med ytrefiletbiter av storfe (skal finnes billigere fra first price).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må finne på noe lurt. Holdt nesten på å brekke meg under kveldsmaten x)

skjønner jeg godt. Blir så tørt. Litt mager cottage cheese. Eller bruk av fettkvoten din til 5 ml olje over salaten. I wok kan du bruke litt soyasaus. (det er uten fett).På iherb.com finnes det kalorifattig/fri dressing fra walden farms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg har ett spørsmål angående denne dietten:

Er det greit å spise tacokrydder å tacosaus til et måltid? Har ca 1 ts krydder og 20g tacosaus, begge fra Santa Maria..

Krydder: 290 kcal, 5.5 g protein, 51 g karb, 4.5 fett / 100g

Saus: 30 kcal, 1.5 g protein, 5.5 g karb, 0.5 fett / 100g

Overskrider jeg fett eller karbo med så lite innhold av disse produktene??

Eller har jeg misforstått helt?

Håper på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør deg selv en tjeneste og lag heller krydderet som jeg lenket til her et sted. Det er helt uten kalorier, og smaker veeeeeldig godt :)

Kunne ikke vært mer enig, vi har alltid laget krydder og salsa til taco fra skrætsj (ikke bare under denne dietten). Smaker ti ganger bedre, og du slipper unna med alt det skvipet de tilsetter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor mye sukker de klarer å få ned i en liten krydderpose og andre ting....

Enig..se bare på kjøttindustrien.. åpnet øynene mina da jeg gikk på ketolyse ihvertfall.. De tilsetter sukker i nesten hvert eneste kjøttpålegg hos gilde :( Og det er faktisk totalt unødvendig! Ikke rart at befolkningen har sukker cravings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig..se bare på kjøttindustrien.. åpnet øynene mina da jeg gikk på ketolyse ihvertfall.. De tilsetter sukker i nesten hvert eneste kjøttpålegg hos gilde :( Og det er faktisk totalt unødvendig! Ikke rart at befolkningen har sukker cravings!

Sukker i pålegg fra Gilde!? hva faen... Godt gjort av dem..... Har vært litt på lavkarbo før PSMF, så har holdt meg unna sukker, er nok derfor jeg ikke har noe cravings til godteri eller noe søtt, og det.. Er jeg veldig glad for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukker i pålegg fra Gilde!? hva faen... Godt gjort av dem..... Har vært litt på lavkarbo før PSMF, så har holdt meg unna sukker, er nok derfor jeg ikke har noe cravings til godteri eller noe søtt, og det.. Er jeg veldig glad for!

Samme her :)

Her kan du lese litt om det http://forum.lavkarbo.no/archive/index.php/t-23323.html , "jippi" for folk som har diabetes og skal spise sunt.. det er jo faktisk svært få som er klar over dette. Leste masse om det da jeg gikk på ketolyse,men det begynner å bli noen år siden og husken har forsvunnet med alderen dessverre ;) men om du søker så finner du flere sider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...