Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du vil bruke opp "karbo-kvoten" din på snacks, så...

Denne øken har jeg spist:

-kyllingfilet (uten noe olje,grønnsaker, ketchup etc.)

-Tunfisk

-Skyr (1/2 boks per. dag, før trening)

-Karbonadekjøtt (uten olje, grønnsaker, ketchup etc.)

-Proteinshake

Kjørt ganske enkelt/"strengt"

Hvor mye karbohydrater kan man ha i seg pr.dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre dagen på PSMF og synes det er vanskelig å holde meg under 20g karbs hvis jeg skal ha inn litt grønt pr. dag.

Tips til grønnsaker jeg kan spise mye av, som har lavt karboinnhold?

Går typisk i brokkoli og isbergsalat for å fylle opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andre dagen på PSMF og synes det er vanskelig å holde meg under 20g karbs hvis jeg skal ha inn litt grønt pr. dag.

Tips til grønnsaker jeg kan spise mye av, som har lavt karboinnhold?

Går typisk i brokkoli og isbergsalat for å fylle opp.

Brokkoli, blomkål, stangselleri, aubergine, squash, tomat, paprika, asparges. Hold deg unna mais og erter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier jeg meg ferdig med PSMF foreløpig. Startvekten var på 82.9, og morgenvekten i dag var på 78.8. Jeg spiste ganske rein mat før jeg startet på dietten, og lå litt i kaloriunderskudd, så er spent å se hvor mye jeg går opp igjen.

Planen var å holde ut fredag, men på grunn av en sommerfest på jobben i morgen ble det endringer i denne planen.

Jeg var aldri sulten på dietten, men jeg var heller aldri mett. Jeg kunne føle på magen at jeg hadde spist, men metthetsfølelsen var aldri til stede.

Jeg føler jeg har klart å holde dietten noelunde bra hele veien. De eneste avikene jeg har hatt er at jeg var 50+- proteiner i underskudd på søndag, og de to siste dagene har fettmengen vært opp imot 35g, siden jeg var lei alt jeg spiste og måtte ty til hamburgere av 450g karbonadedeig til kvelds. Ellers har både karbo og fettinntaket ligget på mellom 10-15g per dag.

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle kunne se så stor forskjell på kroppen min på bare 8 dager. All ære til PSMF ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt Psmf en periode. litt av og på.

Første Perioden så gikk jeg ned rett under en kg i uka, da jeg ikke var noe flink i helgene :S

Så datt jeg litt ut av systemet, og i ettertid så har jeg sliti litt med å komme inn i det igjen, og jeg er ikke i nærheten av at det funker like bra nå som det gjorde under første periode. virker litt som om kroppen har tilvendt seg litt mer også. Men hører jo at alle får det til ganske bra, så er nok noe jeg må undersøke for å få det til å funke like bra :p noe må jeg gjøre feil :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Igjen!

Har nå vært på PSMF i snart 14 dager. Jeg har hatt tilsammen 2 "frimåltider". Og det har vært helt fantastisk.

Igår ble det ene frimåltidet litt i meste laget (peppes pizza).

Men når jeg våkner idag tidlig og ser meg i speilet føler jeg at jeg så mer definert ut. Og morgenvekten var på 86 kg(-6 kg fra diettstart).

Jeg tipper jeg ligger på rundt 10-11% kroppsfett.

Nå merker jeg at jeg snart vill avslutte dietten og begynne med mindre kaloriunderskudd og mer kardiotrening.

Er det noen her inne som kan svare meg på hvor lang tid etter endt diett jeg kan starte med skikkelige økter igjen. Da tenker jeg på når kroppen min vil være klar for det.

Takker på forhånd for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp startet på en litt tilpasset variant av PSMF, ligger bra på karbo og fett, og rundt 2g protein/kg, og på 1100 kcal daglig.

MEN problemet er at jeg trener mye, og det tenker jeg også å gjøre på dietten, så før harde økter kjører jeg 200kcal ekstra karbo en time før trening. Hvordan tror dere dette har effekt på dietten? Da snakker jeg 1,5 times harde treningsøkter med MMA, regner med jeg forbrenner opp mot 1000 kcal på ei sånn økt uansett :)

Skal ned fra 86-78 kg er planen, var allerede nede på 83 når jeg startet dietten siden jeg har trappet gradvis ned i eksamensperioden :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du spiser for lite protein med tanke på at du er i et massivt underskudd. Jeg tror også Lyle kan mer enn deg og at du viser at du burde holde deg til opplegget han har satt opp.

Kan nok kjøre mer protein ja, 2,5g/kg burde jeg minst ha på denne dietten..

Jo såklart, men når jeg nekter å "ofre" treningene for denne dietten, er det da en alternativ løsning som er bedre?

Jeg skaper uansett et stort energiunderskudd alt i alt, men jeg bryter jo selvfølgelig med retningslinjene til dietten, det er jeg klar over..men hva er konsekvensen av at jeg gjør det på denne måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør en klassisk feil. På diett skal man trene for å vedlikeholde muskelmasse. Trene for å bli større og/eller sterkere gjør man når man spiser over vedlikehold. Jo lavere man er på kalorier, jo vanskeligere er det å ta seg inn igjen, og når du er nede på 1100/1300, så må du holde volum og intensitet nede. Det er klart du kan kjøre opplegget ditt, men det er kjappere og mer effektivt å slippe en bowlingball på foten din. Så...om du ikke vil høre på alle som har gjort dumme ting før deg, så "nekt å ofre treningen din" :)

Det er ikke snakk om å trene for å få mer muskler eller å bli sterkere her, kun for å gå ned i vekt og redusere fettprosent. Styrke kjører jeg sånn som jeg skal kjøre, type 3 ganger i uka fullkropp. Joda, kroppen bruker selvfølgelig med energi på å hente seg inn, og jeg er enig i alt du sier, men skjønner fortsatt ikke hvorfor det ikke er effektivt for å gå ned i vekt. Er kanskje snakk om to dager i uka der jeg har et oppkarbingsmåltid på treningsdager, sånn at jeg får mer ut av de treningene jeg må møte på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vimsa

jeg havner på ca 90-100 g protein, 10 g fett og 48 g karbohydat (:S). spiser et eple før trening, så der får jeg jo i meg litt karbohydrater. spiser som regel:

m1: 1 eple (prøver på 1/2 eple), litt mager kesam (ikke sulten på morgenen i det hele tatt). leste at en frukt før trening ikke er farlig, og denne frokosten passer meg ypperlig siden jeg ikke er sulten på morgenen, og sånn frisk smak er jo en god start på dagen.

- trening

m2: 100 gram karbonadedeig med litt salat

m3: blomkålmos (yummie, elsker dette og blir så mett!! ). bare blomkål som kokes og moses:P her blir det også litt litt karbs

m4: 150 g kylling med salat/paprika

hvis jeg orker m5: 100g karbonadedeig, eller litt CC med fun light peach

er det virkelig så feil at jeg får i meg så mye karbs? uff, hører jo at 20 g er maksgrensa :(

23 år, 160 cm, 52,6 kg. vil bare få en liten kickstart og fjerne overflødig fett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa
Hvorfor spiser du eple? Og hvor mye fett kan du ha på kroppen med bare 52kg?

spiser eple rett og slett fordi det er noe av det beste jeg vet, er kanskje litt merkelig der, men har ikke noe sug etter godteri, bare epler :p

tja, nøyaktig hvor mye fett det vet jeg ikke, men vet at det ikke ser bra ut fordi jeg har for mye fett og for lite muskler på kroppen, så vil fjerne litt fett og stramme opp litt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa
Jaja...om du vil spise eplet får du bestemme selv, men du trenger det ikke og dette er en ekstremdiett. Man klarer å holde seg unna om man bestemmer seg for det.

det er jeg fullstendig klar over, det var mer et spørsmål om det virkelig er helt krise for dietten at jeg får i meg såpass mye karbs om dagen, ikke om jeg har tillatelse til å spise et eple ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jeg fullstendig klar over, det var mer et spørsmål om det virkelig er helt krise for dietten at jeg får i meg såpass mye karbs om dagen, ikke om jeg har tillatelse til å spise et eple ;)

Så negative vi skulle være idag, Little E.? Greit med kritikk, men er jo strengt tatt ikke nødvendig å komme med sarkastiske spm om hvor mye fett man kan ha på xx kg, er jo ikke vi trenger å bry oss om.

Vimsa, ja du ligger noenlunde høyt på karbo, er nok ikke heelt forenelig med dietten, om akkurat det halve eple du spiser hver dag har så mye å si, det tviler jeg på uansett! Men du burde vurdere å kutte ut noe av karbohydratene, og kanskje fått i deg enda mer protein? Uansett, du får bare prøve å se hva som fungerer for deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa
Så negative vi skulle være idag, Little E.? Greit med kritikk, men er jo strengt tatt ikke nødvendig å komme med sarkastiske spm om hvor mye fett man kan ha på xx kg, er jo ikke vi trenger å bry oss om.

Vimsa, ja du ligger noenlunde høyt på karbo, er nok ikke heelt forenelig med dietten, om akkurat det halve eple du spiser hver dag har så mye å si, det tviler jeg på uansett! Men du burde vurdere å kutte ut noe av karbohydratene, og kanskje fått i deg enda mer protein? Uansett, du får bare prøve å se hva som fungerer for deg ;)

tusen takk for svar, skal prøve å kutte ned på karbohydratene, men er virkelig bare eplet som har høyt innhold av karbs, men får sjekke om jeg kan kutte ned litt rundt omkring =) er jo bare dag 2, så endringer kan jeg få til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar, skal prøve å kutte ned på karbohydratene, men er virkelig bare eplet som har høyt innhold av karbs, men får sjekke om jeg kan kutte ned litt rundt omkring =) er jo bare dag 2, så endringer kan jeg få til =)

Haha, ja da kanskje du må kutte ned på eple i såfall ;) Du får spise 1/4 eple hver morgen eller noe! Neida, du må nesten vurdere å droppe det..men opp til deg :)

Er viktig å tilpasse underveis uansett hvor langt man har kommet, slik at det fungerer i lengden ;)) Eller ikke i lengden, men sålenge du har tenkt å følge dietten :) Sliter selv med litt for mye karbo og litt lite protein, startet på mandag så gjør fortsatt justeringer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...