Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man slipper å regne så fælt på proteinene og forsøke å finne riktig multiplikator om man bare tar målvekt og ganger med 2.5. Prøv - jeg har til gode å se at formelen min blir veldig feil ;)

tusen takk:-) uken etter st.hans begynner jeg.....skal bruke tid på å sette meg inn i hvilken type mat jeg bør spise og lage meg midsagsmenyer....gleder meg faktisk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa
Det er ikke snakk om kritikk. Det er snakk om at jenta er 52kg - det skal mye til at hun er feit. PSMF kan være helt feil fremgangsmåte om man har for lavt kroppsfett. Det vil også være helt feil å ikke komme innom temaet i tilfelle det er snakk om spiseforstyrrelser.

Hvordan i all verden fikk du det over deg at jeg stilte et sarkastisk spørsmål uansett?

jeg tolket ikke ditt spørsmål som sarkastisk, hvertfall. spiseforstyrrelser kan jeg uansett forsikre om at jeg ikke har, jeg veier ikke så mye, nei, men har allikevel for mye fett på kroppen siden jeg ikke har særlig med muskler. dette er da noe jeg vil prøve for å få vekk fett i første omgang. om dette passer for meg eller ikke finner jeg nok fint ut av selv og kan da prøve noe annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen!

Da har jeg vært på PSMF i 14 dager og her er tallene som taler for seg selv:

oppstart 02.06-12 morgenvekt 92 KG

uke 1-08.06-12 vekt: 87 KG (-5 KG)

uke 2-14.06-12 vekt: 85,2 KG(-1,8 KG)

Målinger med målebånd.

Målt første gang 02.06-12

over navle:88 cm

under navle:93 cm

Bryst:99 cm

arm:39cm

lår:57cm

Målt uke 1 (kveld) 07.06-12

over navle:87 cm(-1cm)

under navle:90cm(-3cm)

bryst:98 cm (-1cm)

arm:37,5cm(-1,5cm)

lår:57,5 cm(+0,5cm)

målt uke 2 14.06-12

over navle:82,5 cm(-4,5 cm)

under navle:84,5 cm(-5,5 cm)

bryst:97 cm(-1 cm)

arm:37,5 cm(0)

lår:58 cm (+0,5 cm)

ikke gått ned så mye i vekt siste uken, men MYE i cm. artig artig.

Bilder kommer ved avsluttet diett som er i slutten av måneden

Ha en fin helg !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det gale å ha 1 times gåtur før frokost 5 ganger i uken og trene styrke 5 ganger i uken ? Vil man miste mye muskelmasse?

Det er en grunn til at PSMF er satt opp slik det er satt opp. Trener du mer utover det som er beskrevet så må du spiser mer og vips er det en annen diett. Selv kommer jeg til å bruke PSMF som en "base", i mangel av bedre ord, i kostholdet– får jeg i meg dette så kan jeg kan spise f eks 1000kcal med hva jeg vil utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en grunn til at PSMF er satt opp slik det er satt opp. Trener du mer utover det som er beskrevet så må du spiser mer og vips er det en annen diett. Selv kommer jeg til å bruke PSMF som en "base", i mangel av bedre ord, i kostholdet– får jeg i meg dette så kan jeg kan spise f eks 1000kcal med hva jeg vil utenom.

Har lest at man kan ha 30 min noen få ganger i uken. Jeg spiser PSMF og trenter 12*4. Men siden det er sommer har jeg lyst på raskere resultat. Derfor kjører jeg 1 time gåturer, 5 ganger i uken. Merker at jeg har mindre fett på kroppen, men vil helst ikke miste så alt for mye muskler. Som oftest mister man litt muskelmasse på diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at man kan ha 30 min noen få ganger i uken. Jeg spiser PSMF og trenter 12*4. Men siden det er sommer har jeg lyst på raskere resultat. Derfor kjører jeg 1 time gåturer, 5 ganger i uken. Merker at jeg har mindre fett på kroppen, men vil helst ikke miste så alt for mye muskler. Som oftest mister man litt muskelmasse på diett.

Slik jeg ser det er PSMF, slik dietten er beskrevet i boka The rapid fat loss handbook, den mest effektive måten å slanke seg samtidig som det begrenser muskelsvinn. All aktivitet utover dette vil derfor ikke være ønskelig. 1 times gåtur 5 ganger i uka går nok greit sålenge du holder deg til dietten på andre måter, men 5 styrkeøkter i uka blir for mye og har heller lite for seg; på en slik diett bør du være fornøyd om du i det hele tatt greier å opprettholde muskelmassen, å det gjør man ikke ved å trene som om man hadde kalorioverskudd,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo selvfølgelig mange andre faktorer som også spiller inn, men ett kilo muskelvev består av mye færre kalorier enn ett kilo fettvev. Det er kort sagt veldig lite å hente og potensielt mye å tape på å gjøre mer enn det som står beskrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ren utøver kan ikke få raskere resultat enn med en PSMF. Dietten er skrellet helt ned, og det er trukket fra så mye kalorier som mulig så man skal slippe kardio. Om du trenger mer trening enn det som står i boken bør du finne en annen diett - men da får du enda dårligere resultater. Lyle har forsket mye på det, og det han fant var at de som la til ekstra trening fikk DÅRLIGERE resultat.

Skal veie meg på søndag, så da for vi se hva resultatet blir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe meg?? Føler at ting har stoppet litt opp for meg. Vekt å cm vil ikke røre på seg!! Holder meg under 20 gr både på karb å fett vær dag. Har blitt litt lite trening di 2 siste ukene pga mye jobbing, men skal det ha så mye å si? Noen som har noen forslag eller råd til meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viser jo ikke hele bildet..det hjelper ikke om man har gått mye ned på vekta om vekttapet kommer fra muskler og indre organer..

Har kjørt dietten nå i 2 uke, når man har en del fettprosent på kroppen så har badevekten noe å si jo.. men tar også mål rundt magen og hofta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kjørt dietten nå i 2 uke, når man har en del fettprosent på kroppen så har badevekten noe å si jo.. men tar også mål rundt magen og hofta.

Har du målt fettprosenten din?? Jeg synes du driver rovdrift med kroppen din når du trener såpass mye som du gjør . Du skriver at du ikke ønsker å miste muskelmasse, men faren er stor for at det er akkurat det du gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Little Engine that Could du sitter inne med imponerende mengder kunnskap om dette! Jeg blir målløs, og det er en sjeldenhet når det kommer til meg :D Gleder meg til å begynne på dietten selv så kan jeg plage deg med alle mine selvsakte spørsmål :D

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du målt fettprosenten din?? Jeg synes du driver rovdrift med kroppen din når du trener såpass mye som du gjør . Du skriver at du ikke ønsker å miste muskelmasse, men faren er stor for at det er akkurat det du gjør..

Kan prøve neste uke å trene slik som det er anbefalt. Alså 3 ganger styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen!

Da har jeg vært på PSMF i 14 dager og her er tallene som taler for seg selv:

oppstart 02.06-12 morgenvekt 92 KG

uke 1-08.06-12 vekt: 87 KG (-5 KG)

uke 2-14.06-12 vekt: 85,2 KG(-1,8 KG)

Målinger med målebånd.

Målt første gang 02.06-12

over navle:88 cm

under navle:93 cm

Bryst:99 cm

arm:39cm

lår:57cm

Målt uke 1 (kveld) 07.06-12

over navle:87 cm(-1cm)

under navle:90cm(-3cm)

bryst:98 cm (-1cm)

arm:37,5cm(-1,5cm)

lår:57,5 cm(+0,5cm)

målt uke 2 14.06-12

over navle:82,5 cm(-4,5 cm)

under navle:84,5 cm(-5,5 cm)

bryst:97 cm(-1 cm)

arm:37,5 cm(0)

lår:58 cm (+0,5 cm)

ikke gått ned så mye i vekt siste uken, men MYE i cm. artig artig.

Bilder kommer ved avsluttet diett som er i slutten av måneden

Ha en fin helg !!

Ser bra ut, hvoran har du trent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut, hvoran har du trent?

Jeg har trent maksimum 3 ganger i uken. Jeg har hatt fokus på baseøvelser og isolerte øvelser på muskelgrupper jeg ihvertfall ikke vil miste for mye muskelmasse på.

Men det er som Little Engine that Could har sagt i tidligere innlegg. Dette er en diett du blir tynn på. Jeg føler meg rett og slett tynn :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har mulighet til å ta en veldig rask kikk på loggboka mi?

Jeg er på dag 5/10 i dag, de 4 siste dagene ligger i loggboka med vedlagt info om HVA jeg har spist og HVOR MYE, samt. makroene. Siden man må helt til første siden i loggen for å finne det så kan jeg si at jeg er 20 år, 187,5 cm og 84kg ved diettstart.

Det er dag 5 i dag og jeg kan ikke si jeg ser noen forskjell enda - er det litt tidlig kanskje?

Jeg har gått ned rundt 3 kg, men det er nok vann og tarminnhold.

<-----------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...