Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Bruk målebåndet! Jeg går aldri ned i vekt, har ligget på 58 i alle år, men nå merker jeg at puppene mine er blitt mindre, så da kommer vel forhåpentligvis resten av kroppen etter (Det bør den!! Ellers var dette en meget dårlig byttehandel)

Jeg har nå gått på psmf i 24 dager, med oppkarbing 3 dager.

Er det lurt av meg nå å ta 1-2 ukers pause med vedlikehold? Har kjørt forbrenningen min i grus før, og vil ikke det igjen.

Er 162 høy og 58kg (før diett, har ikke vekt)

Har gått inn så smått på målebåndet, ikke noe ekstremt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se ann motivasjonen din :) Jeg liker best å ha en oppkarb dag i mellom, men nå har jeg eeeegentlig gått i veldig veldig lavt kcal underskudd i to uker da, så jeg må ha en oppkarb dag nå på lørd. kjenner jeg :)

Har egentlig ikke problem med motivasjon til å fortsette, er bare redd for at det vil få en negativ effekt av å ikke ha oppkarbing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gadd ikke lese gjennom alt som er skrevet så gjør det enkelt med å spørre i stede :p hvordan er det med proteinshake under dietten? Er jo en del karbon i den :/

1 det er ikke karbon i den går jeg utifra?:D karbohydrater er det nok!

Tenk slik: du skal ha under 20 gram fett/karbs. Klarer du dette, er det helt ok!;) Så er bare å måle osv!

Rett skal vere rett: det er faktisk MASSE karbon i proteinshake, berre ikkje i form av karbohydrat, men som ein del av aminosyrene. Og no skal eg halde kjeft om kjemipratet iallfall til i morgon :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er betryggende å høre;) Fort gjort å bli besatt av denne vekta. Jeg får legge den vekk til mandag..Da har det gått en uke. Går det bra med deg på denne dietten?

Jeg har ikke prøvd PSMF før, men det gjelder generelt når man vil ned i vekt. Det er så mange faktorer som styrer hva badevekta viser. F.eks så går man på vekta etter å ha spist middag og drukket vann, ser at man har gått opp tenker at dietten ikke funker... :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd PSMF før, men det gjelder generelt når man vil ned i vekt. Det er så mange faktorer som styrer hva badevekta viser. F.eks så går man på vekta etter å ha spist middag og drukket vann, ser at man har gått opp tenker at dietten ikke funker... :p

Jeg veier meg på samme tidspunkt hver dag. På morningen etter toalettbesøk, så det bør jo være en ok indikasjon. Men det er jo et ustabilt måleinstrument ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666

Liten update ettersom jeg har kommet hjem, som en liten motivasjon til folk som evt vil prøve PSMF:

Påsken: veide ca 88-90kg! ikke mindre ihvertfall:) Veide nå i dag 81,3kg:) Altså ihvertfall 7kg ned!

Har hatt ca 3uker med PSMF ca:) + spiste ca nja: 4 kroneis, vaffelkrone, pops, daim sjokolade, french fries, daim kjeks osv! De siste dagene før jeg har veid meg+pizza osv.. Har også hatt tacomiddager en helg osv.. Så har ikke vært HELT "nazi":)

Så er bare å gå på PSMF hvis motivasjon er der! KONGE DIETT!:) og føler seg bra også! BARE IKKE FRÅTS! Når du er "ferdig". Du blir DÅRLIG!:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiste seriøst den BESTE proteinfluffen ikveld!:D Sitter her og smiler av hvor godt det var! IMG_3285.jpg

Har ikke noe bilde, men den lignet på denne. Den ble faktisk litt tjukkere i konsistens. Den er også veldig PSMF-vennlig, da den nesten ikke har kalorier.

Du trenger: 2 eggehviter

1 ss sukrin

1ts kakaopulver

* Hell to eggehviter i en liten bolle sammen med 1ss sukrin (ikke noe eggeplomme oppi her. Ingen dråper engang)

* stivpisk til dette er helt hvitt og hell oppi 1 ts kakaopulver

* fortsett å pisk til du får en brun og litt mer fyldig masse

spis og kos deg:D 62 kcal i denne desserten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, startet PSMF på mandag og jeg klarer ikke nå lenge. Jeg var på gråtten i dag da jeg så på de andre å trene en kjekke crossfitøkt. Og jeg var der og kjørte et slagts moderat styrke - går ikke ann :( Så skal spise ca 1300-1400 kalorier per dag men vil trene crossfit. Nå er psmf prøvt og vet at det ikke funker for meg :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste seriøst den BESTE proteinfluffen ikveld!:D Sitter her og smiler av hvor godt det var!

Har ikke noe bilde, men den lignet på denne. Den ble faktisk litt tjukkere i konsistens. Den er også veldig PSMF-vennlig, da den nesten ikke har kalorier.

Du trenger: 2 eggehviter

1 ss sukrin

1ts kakaopulver

* Hell to eggehviter i en liten bolle sammen med 1ss sukrin (ikke noe eggeplomme oppi her. Ingen dråper engang)

* stivpisk til dette er helt hvitt og hell oppi 1 ts kakaopulver

* fortsett å pisk til du får en brun og litt mer fyldig masse

spis og kos deg:D 62 kcal i denne desserten!

Jeg har en fluff stående i kjøleskapet laget av sitrongele, vaniljeprotein og eggehviter. Gleder meg til å smake ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, startet PSMF på mandag og jeg klarer ikke nå lenge. Jeg var på gråtten i dag da jeg så på de andre å trene en kjekke crossfitøkt. Og jeg var der og kjørte et slagts moderat styrke - går ikke ann :( Så skal spise ca 1300-1400 kalorier per dag men vil trene crossfit. Nå er psmf prøvt og vet at det ikke funker for meg :p

Du har jo ihvertfall prøvd ;) Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam! Eggefluff er godt:) Nettopp spist en liter gele... på fem minutter..:sick: Det som også er godt i eggefluff er en spiseskje eller to med kesam eller yoghurt naturell, får silkemyk konsistens. Tok en dag tre eggehviter og en hel boks kesam, DET var godt det.. og kvalmendes... og veldig veldig mettendes.. hehe.

Herreguuuud, tisser hver time....:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik.

Da er min periode med PSMF over.

Dette var min siste dag, og endte på totalt 25 dager.

Mitt mål var å gå ned til jeg var fornøyd eller gå ned til 86 kilo.

Min startvekt var 97,2kg. og min nåværende vekt er 86,1kg. så ned 11,1kg. går nok opp litt når jeg fyller på med karbs og fett. men er fornøyd med resultatet =)

Har holdt strengt kosthold hele veien, uten noen spesifikke utskeielser.

Men må nesten gi meg nå. for hvis jeg sier nei til bestefar sine kaker en gang til så henter'n nok den rustne toløps hagla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært!! 11 kilo er jo helt fantastisk jo! Nå må du klappe deg selv på skulderen!(og ikke falle tilbake).. kjempe! :thumbsup:

Hadde du oppkarb. dager? evnt hvordan var resultatene etter disse dagene?

Jeg var jo nede i 57,4 kg men har gått litt opp nå over sånn to - tre dager. Veier rundt 58 nå. Men forstår ikke helt hvorfor, jeg har verken trent for mye(trener bare to - tre dager med styrke i uken på diett, pluss gåturer), og jeg har ligget i veldig underskudd, alltid under 1000kcal dagen, igår ble det 500-600 f.eks men har likevel gått opp. Er jo sikkert for all del vann... tisser veldig mye da. Noen som har en forklaring? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært!! 11 kilo er jo helt fantastisk jo! Nå må du klappe deg selv på skulderen!(og ikke falle tilbake).. kjempe! :thumbsup:

Hadde du oppkarb. dager? evnt hvordan var resultatene etter disse dagene?

Jeg var jo nede i 57,4 kg men har gått litt opp nå over sånn to - tre dager. Veier rundt 58 nå. Men forstår ikke helt hvorfor, jeg har verken trent for mye(trener bare to - tre dager med styrke i uken på diett, pluss gåturer), og jeg har ligget i veldig underskudd, alltid under 1000kcal dagen, igår ble det 500-600 f.eks men har likevel gått opp. Er jo sikkert for all del vann... tisser veldig mye da. Noen som har en forklaring? :)

Jeg hadde også gått opp i vekt igår, men i dag hadde jeg gått ned igjen da!Noen dager er det bare sånn. Vi er jo fulle av hormoner;) Det beste er å veie seg en gang i uka, så ser man helhetlig på det! Vekta svinger jo hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik.

Da er min periode med PSMF over.

Dette var min siste dag, og endte på totalt 25 dager.

Mitt mål var å gå ned til jeg var fornøyd eller gå ned til 86 kilo.

Min startvekt var 97,2kg. og min nåværende vekt er 86,1kg. så ned 11,1kg. går nok opp litt når jeg fyller på med karbs og fett. men er fornøyd med resultatet =)

Har holdt strengt kosthold hele veien, uten noen spesifikke utskeielser.

Men må nesten gi meg nå. for hvis jeg sier nei til bestefar sine kaker en gang til så henter'n nok den rustne toløps hagla.

Bra jobba, mister! Vær fornøyd med deg selv nå:D 11kg er jo en bragd! Kos deg i dag:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt sant Sookie! uansett, så er det egentig fysisk umulig at de grammene jeg har gått opp er fett. Det er nok bare vann, mat, hormoner... diverse som skjer i kroppen min. I speilet, ser jeg helt lik ut, om ikke bedre...;) Idag har jeg min første oppkarbingsdag(egentlig på mer enn to uker.. kan ikke huske sist jeg spiste snop..), følger PF så spiser ikke frokost før i 12 tiden. Trening nå først, har inntatt litt BCAA og kaffe, så bærer det snart dit for en styrkeøkt, så hjem for å spise lomper med prim!! ahhh, prim er så godt, kan ikke huske sist jeg spiste det heller...! Og sukkerfritt syltetøy blir det nok og. Til middag tenker jeg å lage meg hjemmelaget hamburger, og hamburgerbrødet jeg skal lager inneholder nesten bare eggehvite.. Ikveld blir det litt snacks tenker jeg, men ikke for mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste seriøst den BESTE proteinfluffen ikveld!:D Sitter her og smiler av hvor godt det var! IMG_3285.jpg

Har ikke noe bilde, men den lignet på denne. Den ble faktisk litt tjukkere i konsistens. Den er også veldig PSMF-vennlig, da den nesten ikke har kalorier.

Du trenger: 2 eggehviter

1 ss sukrin

1ts kakaopulver

* Hell to eggehviter i en liten bolle sammen med 1ss sukrin (ikke noe eggeplomme oppi her. Ingen dråper engang)

* stivpisk til dette er helt hvitt og hell oppi 1 ts kakaopulver

* fortsett å pisk til du får en brun og litt mer fyldig masse

spis og kos deg:D 62 kcal i denne desserten!

Hvordan ligger det an med mengden proteiner og karbohydrater i fluffen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, startet PSMF på mandag og jeg klarer ikke nå lenge. Jeg var på gråtten i dag da jeg så på de andre å trene en kjekke crossfitøkt. Og jeg var der og kjørte et slagts moderat styrke - går ikke ann :( Så skal spise ca 1300-1400 kalorier per dag men vil trene crossfit. Nå er psmf prøvt og vet at det ikke funker for meg :p

Skjønner deg godt ! PSMF er ikke den enkleste dietten slikt sett, har gått på den i to uker nå og det er vanskelig å være så energiløs :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...