Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Gjest Ukjent666
Gadd ikke lese gjennom alt som er skrevet så gjør det enkelt med å spørre i stede :p hvordan er det med proteinshake under dietten? Er jo en del karbon i den :/

1 det er ikke karbon i den går jeg utifra?:D karbohydrater er det nok!

Tenk slik: du skal ha under 20 gram fett/karbs. Klarer du dette, er det helt ok!;) Så er bare å måle osv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er inne i min 6 uke på det som er nå ikke er veldig trofast PSMF. Jeg spiser minimalt med fett, 160 g protein (målvekt 64 kg) mens jeg ligger på under 50 g karbohydrater. Jeg får proteiner fra kylling, tunfisk, svin, kokt skinke og karbonadedeig. Karbohydratene kommer fra grønnsaker og salat til frokost, lunsj og middag mens til kvelds spiser jeg 2 grove glutenfrie brødskiver med ost. Dette fordi jeg også opplevde fullstendig stopp i magen. Det tar nok litt lenger tid enn hvis jeg hadde vært veldig trofast men jeg tar heller litt tid enn å sprekke fullstendig. Når det gjelder trening så trener jeg etter LIttle Engine.... Sitt opplegg som han har lagt ut her på forumet. Har steike stølhet i lårene etter knebøy (flere år siden sist) men jeg har gått inn cm flere steder, bla 4,5 cm rundt livet på 1 uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PSMF lå jeg på under 20 på både fett og karbs;) Er ikke på PSMF nå pga hadde siste eksamen i dag. Så skal ha 2-3uker vanlig nå. Så blir det vel noen uker ila sommerferien med PSMF igjen;)

Poenget mitt var at jeg føler personlig at alt "dritet" og karbs man putter i seg, "fucker" opp magen min ihvertfall. Og det å spise rent og sunt, kan ofte gi deg en god følelse;) Så er bare å huske det!:D

ps: hvis du har lyst på digg;) Fun light gele;) funker som bare det:)

Helt enig,har aldri hatt så "stabil" mage som på PSMF

Har nå lagt inn litt mer karbo men holder meg under 200g pr dag og da fungerer magen fortsatt mye bedre enn før (vanlig "husmannskost" med brød til frokost,lunsj og poteter til middag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gadd ikke lese gjennom alt som er skrevet så gjør det enkelt med å spørre i stede :p hvordan er det med proteinshake under dietten? Er jo en del karbon i den :/

F.eks Myo sin og Metapure i "reklamen" nederst på siden her har veldig lite carbs kontra endel andre typer..

Må bare sjekke innholdsfortegnelsen først.

Også er det ikke dumt å lese hele tråden for de aller fleste spørsmål har vært stillt og besvart minst ett par ganger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 det er ikke karbon i den går jeg utifra?:D karbohydrater er det nok!

Tenk slik: du skal ha under 20 gram fett/karbs. Klarer du dette, er det helt ok!;) Så er bare å måle osv!

Hehe ble en liten skrivefeil der vist :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er første gang jeg kjører PSMF.

Jeg er litt usikker på om jeg får i meg for mye karbohydrater og fett?

Jeg veier 82kg å får i meg ca dette om dagen:

Proteiner: 200g

Karbohydrater: 35g

Fett: 30g

Kcal: 1225.

Takker for svar!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Er første gang jeg kjører PSMF.

Jeg er litt usikker på om jeg får i meg for mye karbohydrater og fett?

Jeg veier 82kg å får i meg ca dette om dagen:

Proteiner: 200g

Karbohydrater: 35g

Fett: 30g

Kcal: 1225.

Takker for svar!! :)

Hvis målet ditt er 80 kg er 200 g proteiner riktig (80*2,5). Karbohydrater og fett bør være under 20 g, og da vil også kcal bli lavere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør jeg ha oppkarbingsdag på min 2 ukers lange psmf-diett? :)

Er 59 kg, 171 cm høy og har desverre ikke fått sjekket fettprosenten ordentlig ennå, men tipper jeg ligger på litt over 20 :)

Sikkert ok med en oppkarbingsdag i mellom ja, feks lørdag. Kan slå ut positivt - slik at oppkarbingen faktisk får deg til å gå mer ned :) også er det jo god motivasjon! (ligger en artikkel her ute om det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør jeg ha oppkarbingsdag på min 2 ukers lange psmf-diett? :)

Er 59 kg, 171 cm høy og har desverre ikke fått sjekket fettprosenten ordentlig ennå, men tipper jeg ligger på litt over 20 :)

Jeg tror heller jeg ville ha kjørt 10-12 dager i strekk, uten oppkarbing, enn 14 dager med en spisedag i mellom.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :-)

Da var mitt PSMF eventyr over for denne gang. Gått på den siden mandag 7/5, med en oppkarbingsdag (17 mai) og to karbo måltider siden 7/5. Syns absolutt de første dagene var verst, samt dagen etter et karbomåltid. Den siste uken har alt gått veldig bra, kjenner kroppen hr blitt vant til det. har vært ganske ensformet kosthold, med fisk, kylling, karbonadedeig, salat, parika, løk, agurk, blomkål og broccoli. Resultatene er:

-4,2 kg (BMI er nå normalvektig, vært overvektig på BMI i 15 år)

-2 cm lår

- 2 cm midje

- 6 cm ved navlen

- 4 cm på det tykkeste av magen, "pølsa".

Er veldig fornøyd, fått masse tilbakemeldinger om at folk ser forandringer. Og faktisk igår når jeg prøvde bikiner i byen, var det ikke så ille som det pleier. Musklene som har ligget under fettet, begynner å syntes, og alt ser strammere ut.

Så denne dietter fungerer! :-) Bare tenke på det når man kommer til daer man har lyst til å gi opp!

Jaja, da reiser jeg til varmere strøk imorgen, tar med treningstøyet, i håp om å få et par økter ihvertfall. Lyst til beholde denne kroppen slik den er nå! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det dag 5 på psmf her. Og tro det eller ei, jeg har GÅTT OPP i vekt :( Jeg hadde i utgangspunktet mistet 400g siden dag 1. I dag har jeg gått opp 300g.Nå veier jeg 100g mindre enn det jeg gjorde dag 1. Dette er utrolig kjipt! Hva skjer? Er dette normalt? Hvis jeg ikke går ned i vekt med dette opplegget er det vel ingenting som får meg slankere. Jeg har fulgt dietten til punkt og prikke. Ligget under 20g fett og karbo om dagen, så jeg skjønner seriøst ingenting:( Jeg gir jo selvfølgelig ikke opp ennå..men dette er demotiverende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det dag 5 på psmf her. Og tro det eller ei, jeg har GÅTT OPP i vekt :( Jeg hadde i utgangspunktet mistet 400g siden dag 1. I dag har jeg gått opp 300g.Nå veier jeg 100g mindre enn det jeg gjorde dag 1. Dette er utrolig kjipt! Hva skjer? Er dette normalt? Hvis jeg ikke går ned i vekt med dette opplegget er det vel ingenting som får meg slankere. Jeg har fulgt dietten til punkt og prikke. Ligget under 20g fett og karbo om dagen, så jeg skjønner seriøst ingenting:( Jeg gir jo selvfølgelig ikke opp ennå..men dette er demotiverende!

Generelt sett kan det være dumt å bruke badevekten til å spore små endringer på denne dietten. Husk at hvis du drikker et glass vann, så er det 200 gram. For å nevne ett eksempel.

Hvis du poster makroene og forutsetningene dine, kan vi kanskje si noe mer konkret? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det dag 5 på psmf her. Og tro det eller ei, jeg har GÅTT OPP i vekt :( Jeg hadde i utgangspunktet mistet 400g siden dag 1. I dag har jeg gått opp 300g.Nå veier jeg 100g mindre enn det jeg gjorde dag 1. Dette er utrolig kjipt! Hva skjer? Er dette normalt? Hvis jeg ikke går ned i vekt med dette opplegget er det vel ingenting som får meg slankere. Jeg har fulgt dietten til punkt og prikke. Ligget under 20g fett og karbo om dagen, så jeg skjønner seriøst ingenting:( Jeg gir jo selvfølgelig ikke opp ennå..men dette er demotiverende!

Legg bort vekta. Vei deg en gang i uka. Helst på morgenen etter dobesøk.

Har slitt med det samme selv, så nå er badevekten satt i boden. Hvis du følger det ordentlig, så funker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag:

f

15.81 (fett)

Karbohydrat:

20.0 (karb)

Protein:

147.6 (protein)

Onsdag:

Fett:

20.07

Karbohydrat:

22.37

Protein:

167.82

tirsdag:

Fett:

16.44

Karbohydrat:

20.31

Protein:

153.47

Mandag:

Fett:21.29Karbohydrat:21.28Protein:160.28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg bort vekta. Vei deg en gang i uka. Helst på morgenen etter dobesøk.

Har slitt med det samme selv, så nå er badevekten satt i boden. Hvis du følger det ordentlig, så funker det!

Det er betryggende å høre;) Fort gjort å bli besatt av denne vekta. Jeg får legge den vekk til mandag..Da har det gått en uke. Går det bra med deg på denne dietten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...