Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dag 3 på PSMF. Merker at denne dietten tar på!;) Humør og form svinger fra det positive til det negative i et tempo jeg aldri har opplevd før. I det ene øyeblikket føler jeg meg uvel og energiløs, mens i neste har jeg masse energi. Men jeg holder ut. Har trent styrke i dag. Noe som gikk overraskende bra. Jeg hadde masse energi:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3 på PSMF. Merker at denne dietten tar på!;) Humør og form svinger fra det positive til det negative i et tempo jeg aldri har opplevd før. I det ene øyeblikket føler jeg meg uvel og energiløs, mens i neste har jeg masse energi. Men jeg holder ut. Har trent styrke i dag. Noe som gikk overraskende bra. Jeg hadde masse energi:D

La merke til at den der berg og dalbanen var værst i starten, nå er kroppen litt mer i automodus, eller zombie som noen vil kansje kalle det.

Er faktisk overrasket over hvor mye krefter kroppen min har, dog den ene dagen når jeg reiste meg opp fra beinpressen tok jeg pushup uten mottak, så ta det litt med ro =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La merke til at den der berg og dalbanen var værst i starten, nå er kroppen litt mer i automodus, eller zombie som noen vil kansje kalle det.

Er faktisk overrasket over hvor mye krefter kroppen min har, dog den ene dagen når jeg reiste meg opp fra beinpressen tok jeg pushup uten mottak, så ta det litt med ro =P

Godt det ikke bare er meg som opplever bivirkningene denne dietten bærer med seg;) Jeg synes forsåvidt det er bedre å bruke halvparten så lang tid på en diett..Jeg kan godt kjøre ekstremt en periode. Det kommer nok til å bli verst i helgen. Kroppen min pleier å gå inn i helgemodus:wub: Får bare bite tennene sammen til torsdag neste uke!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det som du vil, men min erfaring er at det er utrolig mye lettere å gå på PSMF om man ikke fantaserer så fælt om hva man ikke kan spise. Dessuten ser det ikke akkurat ut som du burde gå lenge på denne dietten så du burde klare deg helt fint. Faktisk synes jeg ikke, om det er deg på bildet, at du bør gå på noen form for PSMF i det hele tatt...

Er nok lurest og ikke fantasere om alt man ikke kan spise ja.. men er jo litt lett for! ja, det kan hende.. men jeg føler at vekta går ned, men ikke det jeg ser i speilet. Jeg er jo ikke overvektig eller noe slikt, men jeg har et fettlag utenpå kroppen som jeg føler bl.a ødelegger litt for musklene. Det jeg vil er å gå ned i vekt, eller fett prosent, for så å fokusere på å bygge. Vil prøve å fokusere mest på en av tingene. Så styrke når jeg har gått litt mer ned..som kanskje er nå om ikke lenge, jeg er litt usikker.. Men kan jo hende det holder med denne uka, og at jeg nå har et bedre grunnlag for å fokusere mest på styrke. Og å minske i fett %. Ja, det er meg på bildet. ( og der veide jeg 61, da ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3 på PSMF. Merker at denne dietten tar på!;) Humør og form svinger fra det positive til det negative i et tempo jeg aldri har opplevd før. I det ene øyeblikket føler jeg meg uvel og energiløs, mens i neste har jeg masse energi. Men jeg holder ut. Har trent styrke i dag. Noe som gikk overraskende bra. Jeg hadde masse energi:D

Du er ikke alene! ;) Jeg har hodepine 92% av tiden og føler meg dårlig og har VELDIG lite energi. Tungt å bare gå på tur med hunden... men jeg har virkelig lært mye om kroppen min under denne dietten! Merker hvor viktig mat er for kroppen... før har jeg ikke tenkt på det på samme måte som jeg gjør nå. Jeg ser jo veldig forskjell på meg humørmessig nå og før dietten. Er omtrent konstant irritert og negativ, null konsentrasjon, må tisse HELE tiden... osv osv... MEN, det varer jo ikke evig :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på min 6'e uke med psmf nå, og trives egentlig veldig godt. Humøret er jevnt bra, energinivået er greit, og sultfølelsen er fraværende. I tillegg merker jeg ikke noe til verkingen jeg har i leddene når jeg spiser hveteprodukter og sukker :)

Det eneste jeg savner er frukt og bær, så det ser jeg frem til å spise neste uke, når jeg skal ha to uker pause/vedlikehold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denna dietten har ikke vært så ille som jeg trodde den skulle være.

Men er det en ting jeg hater, så er det når jeg kommer sent hjem fra en slitsom arbeidsdag. slenger meg ned på sofaen for å se på tv og så kommer jeg på " SATAN, jeg må lage den j**** kyllingfileten til imorgen".

er utrolig lei av å bruke mesteparten av tiden bak kjøkkenet, er så kjedelig a gitt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

den som er den beste i det kokte egget...:eek: hehe... ingen eggeplomme på psmf nei.. Eggehvite omelett er dog godt!

Du er ikke alene! ;) Jeg har hodepine 92% av tiden og føler meg dårlig og har VELDIG lite energi. Tungt å bare gå på tur med hunden... men jeg har virkelig lært mye om kroppen min under denne dietten! Merker hvor viktig mat er for kroppen... før har jeg ikke tenkt på det på samme måte som jeg gjør nå. Jeg ser jo veldig forskjell på meg humørmessig nå og før dietten. Er omtrent konstant irritert og negativ, null konsentrasjon, må tisse HELE tiden... osv osv... MEN, det varer jo ikke evig :thumbsup:

Er på min tredje dag av psmf, og kjenner at kroppen er langt fra enig i valg av diett! hodet verker og jeg har en lunte som er kortere enn noen gang før! :blush: utrolig hvor lett det merkes at energiinntaket er betraktelig redusert, kjenner at en handletur kan føles som et halvt maraton!:confused: Men er greit å lære seg selv å kjenne i alle ulike situasjoner :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Er på min tredje dag av psmf, og kjenner at kroppen er langt fra enig i valg av diett! hodet verker og jeg har en lunte som er kortere enn noen gang før! :blush: utrolig hvor lett det merkes at energiinntaket er betraktelig redusert, kjenner at en handletur kan føles som et halvt maraton!:confused: Men er greit å lære seg selv å kjenne i alle ulike situasjoner :D

Er bare å tenke på godene du har når du er på dietten. Jeg følte meg bedre når jeg spiste så lite fett/karbs enn hva jeg gjør når jeg bare spiser f.eks noe knekkebrød/polar brød osv og "drittmat".. Blir dårlig i magen osv.. Ikke dårlig, men dårligere haha!

Så jeg heller nok mer og mer over typ "PSMF" heletiden, men bare litt høyere karbs for å få energi. Når jeg ikke skal være på PSMF. Synes PSMF ga kroppen en god følelse etter en stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykologisk trening og oppmuntring på meg selv dagen lang! :D

Føles mye bedre å greie å holde et mål man har, og faktisk se at det blir forandringer!

Kjenner at sultfølelsen har gått over til å bli en helt ok midlertidig bivirkning ! :D

Hvor mye karb per dag ligger du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Psykologisk trening og oppmuntring på meg selv dagen lang! :D

Føles mye bedre å greie å holde et mål man har, og faktisk se at det blir forandringer!

Kjenner at sultfølelsen har gått over til å bli en helt ok midlertidig bivirkning ! :D

Hvor mye karb per dag ligger du på?

PSMF lå jeg på under 20 på både fett og karbs;) Er ikke på PSMF nå pga hadde siste eksamen i dag. Så skal ha 2-3uker vanlig nå. Så blir det vel noen uker ila sommerferien med PSMF igjen;)

Poenget mitt var at jeg føler personlig at alt "dritet" og karbs man putter i seg, "fucker" opp magen min ihvertfall. Og det å spise rent og sunt, kan ofte gi deg en god følelse;) Så er bare å huske det!:D

ps: hvis du har lyst på digg;) Fun light gele;) funker som bare det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dagen bomma jeg fælt på karbs, fikk akutt trang til å drikke bonaqua med mangosmak på jobb og var ikke klar over det høye kcal pr flaske! så kjente at motet sank, når jeg hadde fått i meg såpass mye mer det jeg skulle på en skarve bonaqua!

Har så og si hatt et sunt og fornuftig kosthold siden nyttår( med unntak av 17.mai, bursdag og tapasfest :blush:)

Så kjenner til den følelsen dær! ;)

Iknow! Men velger å unngå å "lure" sukkerprinsessen i magen med slikt! hun blir bare gal etter mer!

Så fluff og funlightgele er mer belønning og helgekos, selv om det funker fint som hverdagsmat også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 1 kyllingfilet med 1ts ketchup uten sukker

M2: 1 skyr

Lunsj: 1 boks tunfisk (first price)

M3: 30-60 gram proteinpulver

Middag: 200 gram kylling/svin/fisk med grønnsaker

Hvis det blir mat senere så kan det bli 100 gram kylling eller 30 gram proteinpulver.

Går 1 time hver dag. Trener 12*4 i styrke 4 ganer i uken.

Har plan om å gå på den dietten i 3 uker.

Noen jeg burde gjør mer/mindre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...