Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

2 spørsmål:

1. Er det normalt at man er så sulten at man har lyst til å spise alt, og absolutt alt etter refeed dagen, jeg holder på å krepere innabors.

2. Noen som har et godt tips til hvordan jeg ikke svir fast 50g av den 200g porsjonen med eggehvite i panna. er helt latterlig, kjøpte inn ny teflon panne fra ikea på fredag, men like håpløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg sammenligner ikke folk som drikker med narkomane. Nå må du gi deg. Greit nok at du snart skal ha perioden din, men tankegangen din er litt forskjøvet. Jeg satte likhetstrekk mellom at du klager over at fitnessfolk klager over din livsstil og at "alle" klager over min livsstil. Jeg ser ikke problemet ditt. Om du ikke liker dietten, så ikke gå på den.

Jeg har lest artikkelen til Martin flere ganger, så det er ikke der problemet er. Martin anbefaler ikke å gå på fylla for å drive ut vann (du kan forresten lese bakgrunnen for fenomenet i "Of wooshes and squishy fat" at Lyle), men han sier at man kan ta et glass i ny og ne for å få den dehydrerende effekten alkohol gir. Men det er fint at du tar det til deg på en måte som gjør at du kan forsvare flatfyll. Good on ya! :D Det neste du sier er vel at kannabis kurerer kreft fordi enkelte anbefaler kreftpasienter å røyke det. Men greit nok.

Og poenget ditt er helt feil. Du har for lite kalorier, for få næringsstoffer o.l. til at alkohol fungerer med en PSMF. Og om du først skal drikke kan du like gjerne drite i PSMF uansett. For det første vil du komme langt unna kaloriene (alkohol er kalorier) du skal ha at du like gjerne kan ta en kebab og kose deg. PSMF er ikke en livsstil - det er en snarvei for å komme seg i form. Trenger du å benytte deg av den snarveien bør du kunne ha evnen til å holde deg i noen dager - eller finne noe som passer til drikkingen din.

Som sagt har jeg gjennomført PSMF og drukket alkohol samtidig med suksess. Det går fint innenfor de rammene jeg beskrev. Synes resten av innlegget ditt er på et nivå jeg egentlig ikke har lyst til å diskutere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ja, det kalles blodsukker. Hva spiste du?

2. Lavere varme *ler* Aldri hørt noen svi noe fast i teflon, men godt jobbet :D

1. Jeg spiste vanlig taco middag, med ost, løk taco saus, bønner osv. Med en kokosbolle til dessert, ellers vanlig dag.

2. Jeg har egenskapen til å utføre det utrolige, har svidd alt jeg har laget hittil i teflon panna, vel utenom karbonadedeigen, men kylling og eggehviten blir stekt fast hver gang, har den på 6/10 på varme. hehe, men takker for beundringen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor mye karbo spiste du? Det kan hende du spiste *for lite*. Personlig hadde jeg en tendens til å hive i meg en hel briochè på oppkarbingen ;)

2. Kylling kan du steke med litt vann i panna, men egg...hmm...sikker på at det ikke er en elendig panne du har kjøpt?

1. Jeg fikk i meg 69,3g karbs. igår så sant mine kalkuasjoner er korrekte =P

2. Jeg kan sikkert garantere deg at både kokken og panna er like elendige begge to. dog takker for tips på kyllingen, men panna var noe jeg fant i farta på ikea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg fikk i meg 69,3g karbs. igår så sant mine kalkuasjoner er korrekte =P

2. Jeg kan sikkert garantere deg at både kokken og panna er like elendige begge to. dog takker for tips på kyllingen, men panna var noe jeg fant i farta på ikea.

Hvis det er den 365+ panna fra ikea, så skal den være god den.. :)

Jeg lager omelett med eggehviter i stekeovnen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent
Hvis det er den 365+ panna fra ikea, så skal den være god den.. :)

Jeg lager omelett med eggehviter i stekeovnen ;)

Bruker du sånne mini-ildfastformer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jupp! Og da er den pasteurisert, så i uåpnet pakning holder den i 10 dager. 4 dager etter den er åpnet. Så jeg lager en bunke med småposer :)

Så lurt!! Den måten å lage omelett på hadde jeg helt glemt.. Takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag med PSMF i dag, føler meg bare litt slapp, det er ikke noe problem. Men skal dra til senteret for en så kalt moderat styrketrening. Føler allerede abstinence for min vanlig trening, men tror jeg skal klare å holde meg unna det i 2-3 uker :p

Etter å ha bestemt meg til å begynne med PSMF så fikk jeg vite i går at jeg bør innta ca 600-700 kalorier per dag. I går kveld var jeg så nær til å ombestemme meg :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det over for denne gang for min del. Startet med normalt kosthold på fredag, og i dag virker det som vekta har stabilisert seg sånn nogenlunde. Ble 8 kg ned og 14 cm rundt livet. Er fornøyd med det.

Det eneste som voldte meg bry på denne dietten, var ett voldsomt nikotinsug etter oppkarbingsdager. Ble mer gretten av det, enn noen annet de siste 20 åra.

Selve dietten var veldig enkel og grei å følge. Kjedelig absolutt ja, men det er jo bare noen uker det er snakk om.

Lykke til alle andre som holder på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når til og med jeg får til usvidd eggerøre bør de fleste få det til, men...man dør jo ikke av å bruke litt av den sprayen, men slike ting kan fort bli en del i løpet av en dag.

Jeg tror ikke mye på at du er en dårlig kokk, når du bruker sous vide... Skulle gjerne hatt en slik på kjøkkenbenken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx

Nå har jeg lest litt om sous vide, og I'm interested! Men, skal definitivt ikke gjøre tabben å kjøpe masse utstyr før jeg vet om jeg fortsetter med det. Godt jeg har ferie og tid til å leke:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1 med PSMF er straks over, og det har gått strålende :D Har faktisk følt meg passe mett og fornøyd.

måltid 1: 1 boks mager kesam +1ss selolje

måltid 2: 8 eggehvitter + 1pk skinke og litt agurk

måltid 3: proteinpannekake (proteinpulver + eggehviter)

måltid 4: kyllingfilet + 150g brokkoli

Jeg har tatt det helt med ro idag. Blir nok en styrkeøkt imorra. Jeg startet på nøyaktig 64kg idag.

Fett:

21.29

Karbohydrat:

21.28

Protein:

160.28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...