Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

Så flink du har vært!! 11 kilo er jo helt fantastisk jo! Nå må du klappe deg selv på skulderen!(og ikke falle tilbake).. kjempe! :thumbsup:

Hadde du oppkarb. dager? evnt hvordan var resultatene etter disse dagene?

Jeg var jo nede i 57,4 kg men har gått litt opp nå over sånn to - tre dager. Veier rundt 58 nå. Men forstår ikke helt hvorfor, jeg har verken trent for mye(trener bare to - tre dager med styrke i uken på diett, pluss gåturer), og jeg har ligget i veldig underskudd, alltid under 1000kcal dagen, igår ble det 500-600 f.eks men har likevel gått opp. Er jo sikkert for all del vann... tisser veldig mye da. Noen som har en forklaring? :)

Tenkte bare å slenge inn en kommentar her :) Etter min første oppkarbingsdag la jeg på meg 1,8 kg i vannvekt, dette var borte igjen to dager senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har lest en del om PSMF-dietten nå og tenker å prøve meg, men aner ikke hvor mange kcal om dagen jeg skal legge meg på? Hvordan regner jeg ut hvor mye? Er redd for å gjøre dette feil, iom at det er første gang. Kan noen hjelpe meg?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har lest en del om PSMF-dietten nå og tenker å prøve meg, men aner ikke hvor mange kcal om dagen jeg skal legge meg på? Hvordan regner jeg ut hvor mye? Er redd for å gjøre dette feil, iom at det er første gang. Kan noen hjelpe meg?:)

Du skal ha 2,5 gram protein per kg målvekt (er målvekta 60 kg, så skal du ha 2,5*60=150 gram protein) ...karbohydrater og fett skal du ha så lite som mulig av (jeg holdt meg på under 5%, altså under 5 g per 100 g på næringsinnholdet), noen holder seg under 30, andre holder seg på under 20 g (totalt sett ila en dag)(under 20 er ikke noe problem egentlig:)) Kcal-målet er det det blir når du har fått i deg de proteinene du skal, og så lite karbs og fett som mulig, 8-900 kcal pr dag var vanlig for meg iallefall.

I tillegg skal du ha 1-2 ss fiskeolje av noe slag (selolje,lakseolje,tran... smak og behag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yihaaa!!:D Ferdig med 6 uker psmf, og nå skal jeg ha to uker vedlikehold før neste runde :) Resultatet ble minus 8,5 kg. De siste par ukene har det gått ganske tregt, så det kan virke som om kroppen har satt på alarmen her. Gleder meg til masse frukt!! Samtidig som jeg er litt "redd"..jeg er flinkere til å gå ned i vekt, enn å vedlikeholde :meh:post-11745-14440861069976_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En litt morsom oppskrift jeg vil dele fra lavkarbo.no

Jukseloff

3 egg

klype salt

1/2 ts splenda

2 toppa ts JBKM eller 2 ts fiberhusk (som er billigere å bruke,men gir samme konsistens)

Skill eggene og visp hvittene med saltet til det blir stivt.Hiv opp i plommene og sikt oppi JBKM og splenda,visp kraftig så det blir en fluffy røre

Pga manglene former i huset bruker jeg rund kakeform på 24 cm,har bakepapir i bunnen og stryker røra pent nedi

Stekes nederst i ovnen på 200 grader (varmluft) i 10 minutter, avkjøles og deles opp i passende skiver.Vanlig stekeovn : bruk 220 grader og samme steketid.Dobbel røre kan stekes i liten langpanne,men steketiden blir da 15-20 minutter

Skal man ha bløtkake tilsetter man bare 3 ss splenda istedet for den halve ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baaaah, dagen i dag har vært TØFF! dag 6 på Psmf. Holder på å dra på meg en kraftig forkjølelse. Jeg la meg 20 igår kveld. Hadde så sykt vondt i halsen. Dere vet når det føles ut som dere har et svært grantre i halsen..vondt å svelge:( Var på skolen i 8-9timer idag. Nå er jeg bare sliten, lei og alt annet enn sulten. Frister ikke akkurat med eggehviter og tunfisk..:meh: Blæ! Det var dagens utblåsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baaaah, dagen i dag har vært TØFF! dag 6 på Psmf. Holder på å dra på meg en kraftig forkjølelse. Jeg la meg 20 igår kveld. Hadde så sykt vondt i halsen. Dere vet når det føles ut som dere har et svært grantre i halsen..vondt å svelge:( Var på skolen i 8-9timer idag. Nå er jeg bare sliten, lei og alt annet enn sulten. Frister ikke akkurat med eggehviter og tunfisk..:meh: Blæ! Det var dagens utblåsning!

Off off.. får bare ønske deg god bedring... kanskje kroppens måte å reagere på.. du får bruke helgen til å bli frisk.. når har du evnt oppkarb dag? God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var denne oppkarb. dagen nesten gjennomført. Har prøvd å lage en cirka oversikt over hva jeg har fått i meg. Har blitt rundt 2000 kcal kan jeg tenke meg..

Dagen begynte med en kopp kaffi, og bcaa før trening, etter trening spiste jeg ( i 13 tiden ), spiste da 3 lomper med prim, og noen håndfull blåbær, samt 3 riskaker( en med sukkerfritt syltetøy, en med prim og en med kcalfri sjokoladepålegg). Så har jeg gomla litt bær og prim utenom det. SÅ var jeg mett ganske lenge... og lagde meg en hamburger med salat til, til middag. Bruke polarbrød extrem til hamburgerbrød og 150gr kyllingkjøttdeig + div grønnsaker og sukkerfri ketchup. I salaten hadde jeg litt fetaost og avokado i, måtte få det vekk, får jo ikke bruk for det nå denne uken som kommer pga psmf. Så, det er egentlig det jeg har spist... også en liten snack a jack pose, og skulle egentlig spise snop, men jeg ble kjempedårlig...

Var å handla 200gr snop, jeg er typen som blir fort kvalm av løsvekt snop og snop generelt sett. Banner på det er sukkeret. Og jeg spiste rundt 50gr før jeg ble DÅRLIG. Jeg ble seriøst kjempe kjempe dårlig. Satt med toalettet og trodde jeg skulle spy lenge, spurte om en venn kunne komme bortom og være med meg fordi jeg var så dårlig og var redd for om jeg skulle dette i bakken eller hva, var svimmel også. Men nå skal det sies at jeg ikke bruker sukker i hverdagen, spiser ikke sukker, og siden jeg lager brød selv får jeg ikke sukker gjennom sånne småting heller.. og jeg spiser kjempesjelden kjøpesnop + at det er et enda renere kosthold på psmf så kroppen fikk vel sjokk. Glad jeg ikke bruker sukker til vanlig, greit å få en påminnelse om hva det faktisk gjør med kroppen... menmen, er jo for all del bra da! :)

Håper jeg hadde en ok oppkarb. dag. Nå er jeg kjempeklar for en ny uke. og Primboksen er tom.... hihi! :whistling:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest xxxxxx
Jenter er søte. Jeg spiste 2000kcal i dag jeg også. Til middag. Før desserten ;)

Note to myself: Må holde meg unna tråder der store, menn er slemme og skriver hvor mye de spiser. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx
3200kcal på middag og dessert ;) Deilig med spisedag :p

Fytti helsike... Jeg vil bli høyere!:p Brutto ca 900 kcal her, nettoen min på treningsdager blir gjerne rundt 400 kcal. Hakket før jeg setter bort hunden mens jeg er på diett så vi ikke er 2 stykker som bjeffer:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xxxxxx
hehe...Vil du bli like enormt høy som meg? Ikke mange som takler 170cm. Luften er tynn her oppe :p

Eh... Ja takk! Det er +20 cm her det:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenter er søte. Jeg spiste 2000kcal i dag jeg også. Til middag. Før desserten ;)

neida.... såååå...:whistling:

Hehe, ja.. var kanskje ikke så mye, men tenkte ikke over hvor lite eller mye jeg inntok, spiste igrunn det jeg ville, men var ikke plass til mer. Også ligger jeg jo på 600-1000 kcal på psmf, så da er plutselig 2000 veldig mye. Selvom det egentlig ikke er det, om man spiser riktig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er på min 6 dag på PSMF og gått ned 3,5 kilo ca. veldig fornøyd :) Et spørsmål, idag fikk jeg fulgt dietten relativt bra untagent til middag da jeg fikk servert reker hos familen, det er veldig vanskelig å spise kun reker, ikke majones og brød... Har dette da ødelagt hele dietten? Eller kan dette ha vært min oppkarb. dag? Hvordan fungerer en slik dag forresten? ( er en jente på 182 cm og veier 69...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det lange løp har det ikke noe å si om du snubler en dag. De fleste skal uansett ha et frimåltid i uken. Det som har noe å si er hva du gjør i lengden...Så bare rist det av deg og fortsett.

Okei, flott! Er litt nybegynner på dette, så da spør jeg. 150 gr kjøtt/fugl/fisk er i orden det for et måltid? for en med min vekt og høyde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...