Gå til innhold

Monroe

Medlemmer
  • Innholdsteller

    137
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Takk for svar Jeg har ikke fått en vurd av kneet. Nettopp hadd ryggskade og vært på utallige legebesøk og har rett og slett ikke råd. Jeg får ta tiden, trening og nettet til hjelp i rehabeliteringa. Men er veldig sikker på at det er "langdistansekne". Det er jo ikke sikkert at jeg trenger så mange mnd, men jeg er livredd for å ende opp, som jeg har lest mye av, med et kne som ikke fungere fordi jeg ikke tok tiden til hjelp. Men vil jo trene styrke, svømme og diverse i mellomtiden om jeg kan det. Jeg holder jo på å gå ned i vekt(eller mest fettprosent), så er jo dumt dette kommer nå, både mt
  2. Hei. Nå har det seg slik at jeg har klart å pådra meg det jeg tror, og er ganske sikker på, er runners knee. Fikk det etter et 10km løp. Før det var kroppen vandt til å løpe, men ikke ute på asfalt, og når det da ble 10km ute på asfalt så sa det vel stopp. Husker jeg fikk vondt i knea etter jeg løp lengre distanser som 10km på mølla og, men det gav seg. Noe det ikke har gjort nå. Så i starten hadde jeg helt fri, og det var greit nok fordi det var jul. Etter mye fri har jeg startet med litt styrketrening igjen. Og igår løp jeg litt, ikke mye og ikke mer en 8km/t. Løp også forfot, på mølle. Og i
  3. Må man ikke være i kalori overskudd for å øke da, sånn helt egentlig??
  4. Ja, har kanskje tenkt at jeg kan ha to ganger i uka med cardio, F.eks en langkjøring og en med intervall... Liker intervall godt så skulle gjerne hatt begge dager med intervall. Ja... Tror du det kan være lurt med tung styrke, altså å kombinere? Du sier at jeg veier lite.. Synes dette er så rart, for flere som veier 60 og er på min høyde er mye slankere.. Men det er virkelig noe der som godt kan gå vekk.. Jeg veier virkelig ikke ingenting kan legge ut et bilde, så er det letter å se kanskje, hva som kan være best for meg. Takker for svar... Tenkt mye igår og idag, og lurer på om en kombo er b
  5. Tjohei! Lurer veldig på en ting... jeg trente endel styrke før men har hatt pause 4-5 mnd desverre, og kjenner det er TUNGT å starte igjen, men det kommer seg etterhvert. er ca 170cm høy og veier ca 60-61kg, men trivsel er på mellom 55-58 ca(uten spes muskler, så sikkert mer med en fit og muskulær kropp... vekttallet er uansett ikke så viktig for meg). Har noen kg å gå ned, dvs mage, hofter og rygg for det meste. Lurer på om det er lurt å fokusere på vektnedgang med kcal underskudd og kondisjonstrening, og for så når jeg har gått ned fokusere på muskelbygging. Men skal selvfølgelig trene s
  6. Hei :-) super lenge siden jeg har vært innpå her nå, men greit nok. Jeg vet dette har mye å si fra person til person, kosthold, treningsøkter osv. Men dere som har vært der selv, og bestemte en dag for å skikkelig slå til, hvor lang tid tok det før du ble stram og fikk markerte muskler. Da tenker jeg at utgangspunktet ikke er så mye muskler, og at man har litt ekstra fett her og der, men er slank forsåvidt.. Er jo jeg som lurer med utgangspunkt i meg selv. Var veldig into styrketrening før sommeren, og veide mindre og så bedre ut, men så flyttet jeg til ny by og mye skjedde. Veier ikke mer
  7. Vet ikke hvorfor jeg har søtsug... hadde ikke det sist på psmf. Tror det er litt fordi jeg veldig plutselig fant ut at " imorgen begynner jeg på psmf " , ikke at jeg må ha mange dager å manne meg opp på.... men ble litt plutselig kanskje.. vet ikke. Uansett, det går greit fordiom! Og jeg gleder meg til jeg er hjemme igjen... og til HVERDAGEN starter.. da blir det trening for fult igjen. Har hatt pause i sommer, av egen vilje.... så to mnd treningsfri... ja da skal det bli godt å komme inn i treninga og mønsteret igjen! Trives best i det Da skal jeg også oppdatere loggboken etc... har vært
  8. Endte opp med å ikke få tid til å lage noe, eller kjøpe noe.. så måtte bare kjøpte en cola zero i all hast på kinoen.. hehe. Men spiste en boks cottage cheese etterpå, hehe... etterpåklok:p Men jeg har veldig søtsug fortiden... selvom jeg spiser eggefluff i både tide og utide.. men jaja, det går seg til.. men jeg reiser til sverige(jeg er SJELDEN der, pga jeg bor på vestlandet), på tirsdag natt eller onsdag.. og er usikker på om jeg vil gå på dietten da... er liksom litt kjipt at når jeg først er der nede, så kan jeg ikke unne meg ting som bær etc.. spesielt vanskelig på lange kjedelige bil
  9. Dag 1 på psmf idag.. ( men har gått på det for rundt tre mnd siden ). Og går strålendes. Lagde meg burgere av karboandedeig idag og det var bare helt sinnsykt godt. Kanskje fordi jeg nesten bare har spist kyllingkjøttdeig det siste året...men godt smakte det! TO THE POINT: Noen som har forslag til psmf-snack jeg kan gomle imorgen når jeg skal på kino???? Hadde vært ok å hatt med noe... men viss ikke jeg kommer på noe annet, så kjøper jeg to pakker med cherrytomater, cuz that iz guuud shit! Lagde en ganske så god psmf-vennlig kake ista.. kan poste oppskrift senere :-)
  10. Takker og bukker for godt svar fra deg OhMickey! Så over 2000 da i hvertfall...! Kjekt å følge noen med samme mål ja, og samme utgangspunkt! Har du loggbok?? Nå driver vi å ødelegger her ( vi får utlevere loggbøkene våre diskré!) Loggboken min er HER den. Litt ny enda, men det kommer seg. Skal snart legge ut før og etterbilder(fra tidligere vektnedgang). Men nå er det styrke som gjelder
  11. Hei. Jeg er litt forvirra når det gjelder disse kalkultatorene her og der... hvor mye kan jeg f.eks "trygt" spise på en vanlig dag hvor jeg trener??.. og hvor mye må jeg spise for å bygge muskler(legger vel da ikke på meg om jeg spiser så mye kcal som anbefalt og trener tung styrke og spiser riktig?) Slitt med SF før og blir lett stressa av sånn. Ser man skal fylle ut en del ting. Jeg er 18 år, 172 høy ca, 58 kg ca og vil si jeg trener en god del da jeg trener 6-7 dager i uken. Styrke mesteparten, noen dager iblandet kondisjon. Mitt mål nå er å få mer muskler og få en sunn, markert og fris
  12. Oi, var godt med lomper med prim idag ja.. når jeg fant ut jeg var ferdig med psmf.. Stå på dere andre! Det er virkelig verdt det, og man lærer masse nytt om kroppen sin!
  13. ja... jeg vet. Men som sikkert en del andre... så er jeg redd for å gjøre vondt verre, og spise for mye. Men jeg gav jo meg selv et bevis nå når jeg hadde karbodag sist under psmf. Spiste jo en del, men likevel "fråtset" jeg ikke... og jeg la ikke på meg... så, må lære av meg selv litt... og ikke være så "redd" for hva som kan skje... typisk jentegreie det vet du
  14. Ja som "spisedag" mener jeg ikke samme som oppkarb dag slik som på psmf. Til vanlig har jeg ikke pleid og laget noe spesielt på spisedagene, har liksom aldri hatt noe behov for noe.. mer.. har gjerne laget proteinpannekaker(men d skjer jo i hverdagene også), og lager funlight gele osv.. så det går mine spisedager i! Kan jo fint lage meg et større måltid og unne meg mye forskjellig, men har bare ikke blitt sånn. men "vanlige" spisedager er ok da? som feks 600 kcal mer ja. kan vel bare fortsette på samme måte som før..
×
×
  • Opprett ny...