Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Minst mulig fett , masse karbohydrater

Du kan også vurdere om du vil gjøre en "tørr" oppkarbing. Dvs. ikke drikke så mye vann slik at vannet som bindes i karbohydratene trekkes ut fra fettlagrene i kroppen. Det _kan_ gjøre at fettet løsner lettere i påfølgende dager.

Er det mulig å dra på fotballtrening under PSMF en gang i uka? tenkte kanskje å spise et måltid med 100-150g karbohydrater 3 timer før trening så kan jeg forbrenne karbohydratene så jeg ikke går mega-katabol, og spise mer kalorier den dagen totalt, vil det funke?

Du skal begrense kardio på psmf, viss du er avhengig av å dra på fotballtrening bør du heller velge en mer moderat diett

Motivasjon kom til meg! Jeg 172 cm høy, og var 66 kg, har aldri trent styrke i mitt liv, går tur med hundene hver dag.. Ønsker å gå ned i vekt, redusere fettprosent mye og bli litt sterkere. Nå har jeg gått to uker på PSMF og har følgende resultat: Midje og hofte har gått inn i mål :) , byst og arm opp i mål:( , og jeg har gått OPP 0,8 kg i vekt!!!!! :mad: WTF???:confused: Er det mulig? jeg ville jo ned i vekt!! Har riktig nok aldri tatt i en vektstang eller manualer før, men jeg kan da ikke vokse i størrelse på to uker når fettet skal av? Føler at jeg er litt "lettere" (!) i kroppen og sult og søtbehov er totalt forsvunnet. Jeg trodde ihvertfall at jeg var dritflink. Leser om andre som har tatt av 4 kg på en uke. Jeg trener styrke tre ganger i uken, går fortsatt turer med hundene og spiser fire måltider om dagen med Rent kjøtt/fisk 120g og grønnsaker/salat. Tar en proteinshake om dagen. Hva gjør jeg feil?

Annonse

Motivasjon kom til meg! Jeg 172 cm høy, og var 66 kg, har aldri trent styrke i mitt liv, går tur med hundene hver dag.. Ønsker å gå ned i vekt, redusere fettprosent mye og bli litt sterkere. Nå har jeg gått to uker på PSMF og har følgende resultat: Midje og hofte har gått inn i mål :) , byst og arm opp i mål:( , og jeg har gått OPP 0,8 kg i vekt!!!!! :mad: WTF???:confused: Er det mulig? jeg ville jo ned i vekt!! Har riktig nok aldri tatt i en vektstang eller manualer før, men jeg kan da ikke vokse i størrelse på to uker når fettet skal av? Føler at jeg er litt "lettere" (!) i kroppen og sult og søtbehov er totalt forsvunnet. Jeg trodde ihvertfall at jeg var dritflink. Leser om andre som har tatt av 4 kg på en uke. Jeg trener styrke tre ganger i uken, går fortsatt turer med hundene og spiser fire måltider om dagen med Rent kjøtt/fisk 120g og grønnsaker/salat. Tar en proteinshake om dagen. Hva gjør jeg feil?

Vekten sier ingenting. Eneste grunnen jeg ser til å bruke vekt er for å passe på at man ikke går for fort ned i vekt ( på mer moderate dietter ). Om målene dine blir bedre så vær fornøyd med det. Det finnes mennesker der ute som går opp i midjemål og ned i vekt ( altså muskeltap ) ;)

Ingen verdens ting. Du bør heller justere din virkelighetsoppfatning. ;) Målene tilsier at du har gått ned i fettprosent. Drit i vekten din. Den er fullstendig likegylig. Det er ikke ned i vekt du egentlig vil, du vil oppnå et utseende. Det utseende vil veie hva det må veie for at du skal ha det utseende.

Gjenta etter meg: Vekten min er ikke viktig. :D

Gått på PSMF i en uke nå. Gått ned 3 kg, og er veldig fornøyd. Men de siste dagene har jeg slitt veldig mye med svimmelhet. Flere som har hatt problemer med dette?

Samme her! Og det begynte på dag 8.-9. Er nå påpasselig med å få i meg nok væske og ikke minst salt sånn at jeg holder væsken i kroppen.

Vet det er forskjell mellom fb sin PSMF variant og Lyle McDonald sin. I Lyle sin versjon skiller han jo mellom tre kategorier ut i fra kroppsfett, og videre anbefaler et konkret inntak av proteiner ut i fra denne kategorien (alt i fra 1.0x hos de "feteste" til 2,5x hos de best trente). I fb sin variant virker det som at man uavhengig av kroppsfett, og vekt for den saks skyld, skal ha i seg 2.0-2,5 ganger egen kroppsvekt i proteiner?Stemmer dette, eller er det noe jeg ikke har fått med meg her?? :)

Annonse

Vet det er forskjell mellom fb sin PSMF variant og Lyle McDonald sin. I Lyle sin versjon skiller han jo mellom tre kategorier ut i fra kroppsfett, og videre anbefaler et konkret inntak av proteiner ut i fra denne kategorien (alt i fra 1.0x hos de "feteste" til 2,5x hos de best trente). I fb sin variant virker det som at man uavhengig av kroppsfett, og vekt for den saks skyld, skal ha i seg 2.0-2,5 ganger egen kroppsvekt i proteiner?Stemmer dette, eller er det noe jeg ikke har fått med meg her?? :)

2,5 av idealvekt, mener jeg å huske?

LMcD bruker pund som vektenhet på proteinanbefalingene. Konvertert til kilo er det laveste inntaket 1,76 g/kg for en overvektig inaktiv person og det høyeste 4,4g/kg for en med lav fettprosent.

Har du oversikt over næringsinnhold på denne? :)

Det stod i bloggen... :

3 sliker biter = 209 kalorier, 34,9gr proteiner,

3,1gr karbo og 5,9gr fett (mindre fordi jeg skylte

karbonadedeigen).

Hele pizzaen var 6 biter, så du bare dobler det som står over :)

Hei!

Gutt, 33, 184cm, 80kg (ned fra ca. 85).

Etter 14 dager på PSMF må jeg si meg relativt fornøyd. Jeg har "bare" gått ned drøye 4 kilo, men fremgangen i speilet er tydelig.

MAT:

Jeg følger dietten slavisk og holder karbohydratene mellom 10 og 20 gram om dagen. Fett svinger mellom 10 og 15.

Det jeg sliter mest med er å få nok protein. Jeg havner mellom 155 og 180 gram, stort sett.

TILSKUDD:

Som tilskudd tar jeg multivitaminer i form av flytende Biovit (1ss), samt 1ss Tran og 4x Omega 3 kapser om dagen.

Tror det skal holde, siden jeg tar tran i tillegg?

TRENING:

Jeg følger et tilsvarende treningsopplegg som Martin (FHM) 3 ganger i uka. Rent styrke-program med store muskelgrupper.

OPPKARBING:

Her lurer jeg veldig på hva jeg skal gjøre, og trenger hjelp. Tenkte i utgangspunktet å kjøre oppkarbing i dag, men vet ikke om det trengs? Rent psykologisk har jeg ingen behov, men frykter at Leptin nivåene mine kanskje er lave og trenger karbs?

Om så, blir det vel snakk om å spise slik jeg har spist siste 2 ukene, men med karbohydrater i tillegg?

Har lest noe om at hvis man holder seg til "rene" karbohydrater, så blir man ikke "vannete". Tvert imot. Stemmer dette?

Hva er i såfall regnet som "rene" karbs? Trenger jeg i det hele tatt å "karbe" opp nå, med tanke på utgangspunktet?

Alle tips taes imot med takk! :)

Hei :)

Jeg skal begynne på denne til torsdag, gru/gleder meg! Spent på hvordan det blir!

En ting jeg lurer litt på, er at jeg er veldig glad i bodypump timer, er disse greie å bruke som en styrkeøkt? Trener jeg styrke på egenhånd bruker jeg alltid apparater, må kanksje prøve å gå over til å bruke løse vekter. Glad i spinning også, men de skal jeg droppe mens jeg går på PSMF.

Flott hvis noen kan svare meg!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...