Gå til innhold

PSMF (Proteinsparende Modifisert Faste)


HannaC

Anbefalte innlegg

hei! jeg har cottage cheese på programet ditt! jeg liker diffinitift ikke dette..vet du om noen andre muligheter? jeg spiser nå 280 g kyllefille på morgenen, så til mellom måltid skal jeg spise en halv boks cottage cheese,men jeg HATER det.! også litt senere på dagen skal jeg ha 250 G karbonadekjøttdeig. og tilslutt kveldsmat 250g svinefille. åssen høres dette ut?+ jeg jogger 3 ganger i uken!

Vet ikke om du er seriøs eller ikke, men jogging utgår. Skal du jogge, skal du ikke hive deg på PSMF. Ingen som tvinger i deg cottage cheese. Cottage cheese er heller ikke anbefalt på strikt PSMF. Spis heller en boks tunfisk eller noe. Mellommåltid er ikke et must til vanlig, ei heller på PSMF.

http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om du er seriøs eller ikke, men jogging utgår. Skal du jogge, skal du ikke hive deg på PSMF. Ingen som tvinger i deg cottage cheese. Cottage cheese er heller ikke anbefalt på strikt PSMF. Spis heller en boks tunfisk eller noe. Mellommåltid er ikke et must til vanlig, ei heller på PSMF.

http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Så jeg trenger egentlig ikke å jogge? OG jeg trenger ikke cottage cheese? holder det med med det andre jeg skrev opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp begynt på PSMF,bruker også Fitness Pal på iPhone for å være sikker på at ej ikkje sluker for mange kalorier. Ligger på ca 1200 kalorier i døgnet..har gått ned 2 kg på 5 dager=) fra 67 til 65,ej e 176 cm høy. Målet mitt er 62-63 kg,det er en vekt ej vet ej ser passe definert på og som ej klarer å vedlikeholde. Gikk på PSMF for 2 år siden også men gikk da for langt,fra 70 kg til usle 57..tror ej brukte ca 8 uker på det..mistet mye muskler og var tynn som en strek. Det er ikke idealet mitt nå=) Kommer kun til å på den i 2 uker denne gangen og deretter gå på diett med moderat karboinntak=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så lenge du ikke trener hardere eller oftere enn det som er anbefalt under PSMF, skal du bare trene selv om du er støl. Altså - ikke press kroppen hardere enn nødvendig og moderer deg til tre styrkeøkter i løpet av uken.

Tnx Nano. :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nettopp begynt på PSMF,bruker også Fitness Pal på iPhone for å være sikker på at ej ikkje sluker for mange kalorier. Ligger på ca 1200 kalorier i døgnet..har gått ned 2 kg på 5 dager=) fra 67 til 65,ej e 176 cm høy. Målet mitt er 62-63 kg,det er en vekt ej vet ej ser passe definert på og som ej klarer å vedlikeholde. Gikk på PSMF for 2 år siden også men gikk da for langt,fra 70 kg til usle 57..tror ej brukte ca 8 uker på det..mistet mye muskler og var tynn som en strek. Det er ikke idealet mitt nå=) Kommer kun til å på den i 2 uker denne gangen og deretter gå på diett med moderat karboinntak=)

Virker som en plan! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! eg er på 3 dagen min og føler det går greit. men lurte egentlig på om dags menyen er gale: frokost 200g kylling kjøttdeig 100g grønn paprika og 100 gram agurk det samme til lunsj. middag 200 g svinefilet 100g isberg salat 100g agurk og 60 g grønn paprika. har det samme til kvelds bare at eg bytter ut svin med biff. når eg legge dette sammen ligger eg mellom 1200 og 1400 kalorie. hender at eg tar litt mer kjøtt til middag og kvelds. er det for mye kalorie for ein dag? :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! eg er på 3 dagen min og føler det går greit. men lurte egentlig på om dags menyen er gale: frokost 200g kylling kjøttdeig 100g grønn paprika og 100 gram agurk det samme til lunsj. middag 200 g svinefilet 100g isberg salat 100g agurk og 60 g grønn paprika. har det samme til kvelds bare at eg bytter ut svin med biff. når eg legge dette sammen ligger eg mellom 1200 og 1400 kalorie. hender at eg tar litt mer kjøtt til middag og kvelds. er det for mye kalorie for ein dag? :thumbsdown:

Bytt ut kyllingkjøttdeig med karbonadedeig eller noe annet renre kjøtt. Du spiser 400 g kyllingkjøttdeig, noe som blir opp mot 30 g fett. Uansett sier mengdene meg lite. Oppgi absolutte tall for karbohydrater, fett og proteiner, så slipper vi andre å regne det ut. Bruk diett.no om du ikke allerede har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt ut kyllingkjøttdeig med karbonadedeig eller noe annet renre kjøtt. Du spiser 400 g kyllingkjøttdeig, noe som blir opp mot 30 g fett. Uansett sier mengdene meg lite. Oppgi absolutte tall for karbohydrater, fett og proteiner, så slipper vi andre å regne det ut. Bruk diett.no om du ikke allerede har gjort det.

fa***!!! har kun tenkt kalorie hadde ikkje tenkt på mengden fett....så eg ser at eg fr gå øve te kyllingfilet :) tusen takk for svare :D men då blir det å bytta ut kjøttedeig med filet og då er 400g, 200g agurk og 200 gram grønn paprika = 486 kalorier fett 4,8 g protein 99,2 g og karb 9g. dette er for frokost og lunsj.

Middag 200g svin 100g agurk og 100g grønn paprika = 251 kalorier fett 4,2 g protein 45,6g karb 6,6g

kvelds blir lik middagen.

totalt = 988 kalorier fett 13,2 g protein 144,8g karb 15,6.

når eg skal rekne antall gram protein e det min nåværende vekt eller idealvekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ok å drikke en sukkerfri redbull et par ganger i uken når man gjennomfører PSMF? Har gått på PSMF i 10 dager nå, og er veldig fornøyd med resultatet så langt. Kjenner derimot at jeg (naturligvis) er litt sliten og trøtt enkelte dager på jobb, og da er en redbull redningen for meg innimellom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Er på dag 3 og sliter så innmari med søtsug og lyst på alt mulig fra pannekaker, til sjokolade, brødskiver ... you name it. Tips??? Enten til hvordan jeg kan styre unna eller om det er noe jeg kan spise ellers for å døyve suget? Har spist scampi i hakkede tomater med løk og krydder til frokost, bringebær og mager kesam til lunsj, en proteindrikk før trening og svin med sopp, brokkoli og blomkål til middag og klarte ikke styre unna en halv finger kviklunsj nå nettopp... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ok å drikke en sukkerfri redbull et par ganger i uken når man gjennomfører PSMF? Har gått på PSMF i 10 dager nå, og er veldig fornøyd med resultatet så langt. Kjenner derimot at jeg (naturligvis) er litt sliten og trøtt enkelte dager på jobb, og da er en redbull redningen for meg innimellom ;)

Så lenge den er kalorifri så går det vel greit.

Hei! Er på dag 3 og sliter så innmari med søtsug og lyst på alt mulig fra pannekaker, til sjokolade, brødskiver ... you name it. Tips??? Enten til hvordan jeg kan styre unna eller om det er noe jeg kan spise ellers for å døyve suget? Har spist scampi i hakkede tomater med løk og krydder til frokost, bringebær og mager kesam til lunsj, en proteindrikk før trening og svin med sopp, brokkoli og blomkål til middag og klarte ikke styre unna en halv finger kviklunsj nå nettopp... :(

Selvdisiplin og stålvilje. Er ikke så mye som døyver søtsuget, så det blir en vurderingssak om du gidder å fortsette med PSMF eller om du heller kjører en mer moderat diett med mer karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det bare er jeg som er helt retard nå, men skal begynne på PSMF i morgen og jeg mener å huske å ha lest at man skulle ha et spisevindu her a la periodisert faste(8 timer)? Eller roter jeg fælt nå? En siste ting, angående fettinntak: Et par dager i løpet av dietten kommer jeg til å spise 4 bokser med tunfisk, trenger jeg da fortsatt og få i meg 4 kapsler med selolje de dagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er på dag 3 og sliter så innmari med søtsug og lyst på alt mulig fra pannekaker, til sjokolade, brødskiver ... you name it. Tips??? Enten til hvordan jeg kan styre unna eller om det er noe jeg kan spise ellers for å døyve suget? Har spist scampi i hakkede tomater med løk og krydder til frokost, bringebær og mager kesam til lunsj, en proteindrikk før trening og svin med sopp, brokkoli og blomkål til middag og klarte ikke styre unna en halv finger kviklunsj nå nettopp... :(

proteinpulver med smak hjelper meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det står noe om dette fra før, men jeg gidder ikke bla gjennom 98 sider for å finne det :p Så jeg bare lurer på hvis man går ned 2-3 kg på denne dietten, vil man da legge dette på seg igjen når man begynner å spise normalt? Noen erfaringer rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke fornuftig ut. Alt for mye karbohydrater og fett til at den kan kalles PSMF, samt lite proteiner. Det meste skal veies i rå tilstand, ja.

Kjære Nano. Jeg er fortsatt litt forvirret. Skjønte det med fett (omega 3-fettet er dog inkludert i tallet) og karbo, og skjønner at jeg må kutte smoothies av bær, fun-light og kesam. So far, so good - men.... Hvor mange gram protein bør jeg idèelt sett ligge på som overvektig med høy fettprosent? Målvekten min er 60 kg. Ganget med 2,5 blir det 150, noe du syns var altfor lite. Kjempeglad hvis du kan ta deg bryet med å svare meg igjen. På forhånd takk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man veie matvarene når de er frosne eller stekt/kokt? Tar jo grønnsaker, fisk og kyllingfilet rett ifra fryseren og i panna eller ovnen... Har de altså aldri tint eller rå. Hvilket tall blir mest riktig? Frossent eller stekt/kokt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...