Gå til innhold

Hvordan kle en "fitnesskropp"?


KristineH

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

jeg har ikke akkuratt fitnesskropp, men er topptung og men nesten ingen forskjell på midje og hofter...

det var "greit" da jeg var stor, utvalget var jo lite og stoore gensere løsningen på det meste...

men nå som jeg har gått ned 18-20 kg sliter jeg veldig!!?!?!

så fordi om denne tråden handler om smale midjer kontra flotte hofter, lurer jeg på om noen har tips til det motsatte??

-liker ikke å dra opp buksene annhvert minutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke akkuratt fitnesskropp, men er topptung og men nesten ingen forskjell på midje og hofter...

det var "greit" da jeg var stor, utvalget var jo lite og stoore gensere løsningen på det meste...

men nå som jeg har gått ned 18-20 kg sliter jeg veldig!!?!?!

så fordi om denne tråden handler om smale midjer kontra flotte hofter, lurer jeg på om noen har tips til det motsatte??

-liker ikke å dra opp buksene annhvert minutt...

Trur klesdesignera for tida lever på en annen planet uansett jeg :p - orker ikke kjøpe anna enn treningstøy fordi passformen er helt sjukt feil på det meste jeg tester ut :D(n)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, de beveger seg vell tilogmed bort fra klær som sitter pent på jenter som ser ut som 12 år gamle gutter, så vet ikke helt hvem de skal passe, jeg!?!? hehe

Amen! Er møkklei moten jeg altså! :D Det er greit at jeg velger å trene overkroppen sjøl, men må liksom bli super løst eller supertight da, og jeg veit ikek hva som er verst. . se ut som en gym-dass eller en stappa pølse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typiske er å ikke få skinny jeans over leggene eller hvis du får de over legger og lår, så er rompa for stor slik at hele buksa vrir seg bak fordi vidda er for stor, og når man itillegg er 178høy med 84cm bare bein.. aaargh... Eller når dressjakka revner i ryggen idet man bøyer seg ned for å knyte skoa. Gotta love it. Eller i det man prøver DEN fine toppen og bryter den over ryggen, hah... for så å sitte fast i toppen i det man skjønner at det ser helt for jævlig ut og prøver å få den av.... DA er det fint å ha koslige venniner som kan hjelpe til! hehe, dra aldri på shopping alene :p

Dog jeg har funnet ut at skinny jeans med veldig mye stretch funker, f eks forever 21/7 fra bikbok sitter veldig pent, man må opp i minst str L/XL da, men who cares, de sitter pent :) Levis sin curved serie sitter også pent, man må bare prøve hele butikken først! :D Utenom det kjøper jeg tanktops fra Gina Tricot med bryterygg, de tåler å bli brutalt håndtert over vingene + en stor pen sjorte over.. feminint når man kjører dette til skinny jeans med stretch og støvletter. Merk dog at disse buksene må gå ca til navelen for at det skal være pent :p Det er iallfall sånn jeg har håndtert problematikken for å unngå joggis stilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typiske er å ikke få skinny jeans over leggene eller hvis du får de over legger og lår, så er rompa for stor slik at hele buksa vrir seg bak fordi vidda er for stor, og når man itillegg er 178høy med 84cm bare bein.. aaargh... Eller når dressjakka revner i ryggen idet man bøyer seg ned for å knyte skoa. Gotta love it. Eller i det man prøver DEN fine toppen og bryter den over ryggen, hah... for så å sitte fast i toppen i det man skjønner at det ser helt for jævlig ut og prøver å få den av.... DA er det fint å ha koslige venniner som kan hjelpe til! hehe, dra aldri på shopping alene :p

Har noen fine silketopper jeg har revnet i ryggen, ja. Og flere av penjakkene mine har vært en tur hos skredderen for å reparere revnede sømmer der ermet møter ryggstykket. :cry: Og jeanshopping + muskuløse legger - eller enda verre, støvlettshopping + muskuløse legger..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt den high waist-buksen fra Pieces som ble snakket så varmt om her. Den er perfekt:D Superbehagelig og fin på. Rumpa får plass, samtidig som den ikke står rett ut i ryggen slik 99% av bukser gjør på meg. Har stor hofte-liv-ratio.

Gjett om jeg skal hamstre den i alle fargene:love:

Topper kjøper jeg nesten bare med stretch. Får helt klaus om de strammer over ryggen. Føler mange av mine tidligere overdeler strammer på overarmer og ryggen. Litt kjipt, men stopper ikke å trene for det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

For unge herremenn:

Min erfaring med skjorter er at moderntailor har rimelig greie MTM skjorter, og Charles Tyrwhitt sine extra slim fit skjorter er ganske bra på RTW fronten. Wagner lager gode denimbukser med plass til knebøylår. Tiger of Sweden har smale bukser i ull, når man skal være mer formell. Kjøp den en størrelse for stor, og ta den med til systua, de legger den inn i livet, da passer den bedre over hofter og lår. Hugo Boss er ikke mitt favorittmerke, men de lager gode chinos i et tynt og lett bomullstoff, med god plass til lårene. På genserfronten er jeg fornøyd med mange amerikanske merker. Da gjerne merker som har laget klær for aktive arbeidsfolk. L.L. Beans har en del greit for eksempel.

Dress er et kapittel for seg selv, men kort oppsummert: En dress skal være laget av 100% ull, liner kan være av et annet stoff. Pass på å finne jakker hvor slagene ikke bretter seg. Drit i alt annet, alle dresser bør en tur på systue uansett, det forekommer svært sjeldent at dressen sitter perfekt hvis den er RTW/OTR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Våren er her og denne tråden må frem igjen! Har nå vært ute på Bik Bok, Vero Moda og Levi's - det var det jeg orket i dag, og kom tilbake uten buksekjøp - igjen. Jeg trenger en cargoaktig/loose fit jeans eller armybukse e.l. som sitter godt rundt mine 36/38 hofter/midje OG har plass til lårene. De er tross alt ikke abnormt store, men passer det i lårene så er det 10 cm for stort rundt hoftene. KJØPE HVOR?

Alternativet, å skaffe meg tynne bein og stor mage, blir bare ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dr. Denim fra Carlings er greien for jenter med lår, rumpe, og smal midje! Det er vel i grunn "jeggings" men ser ut som jeans. Det er så mye stretch i de at jeg var helt sjokkert der jeg sto å dro i de! Verdt et forsøk ihvertfall! :)

Haha, jeg synes de er helt forferdelige! Alle prater om hvor fantastiske de er, så måtte kjøpe et par. Tok heller de som var litt for stram enn de som var litt for stor, siden nye bukser ofte strekker seg litt. Buksene hadde et merkelig skille som gjorde dem ubehagelig stram over låra, og plutselig er de kjempeslapp fra ca bukselumma og opp. Bruker dem fordi de er fine, men sømmene begynner og rakne nå fordi lårene er for store.. :blush: Og den er forstatt for stor i midja, skjønner virkelig ikke greia :p

Holder meg til levis denim curve! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...