Gå til innhold

Aaarrrrg....forsvaring av livsstil? NEI TAKK!


Mokkakvinnen

Anbefalte innlegg

takk takk.

For min egen del, så er min kroppsbyggning ennå rimelig sammenlignbar med naboen sin .. men jeg ser endringer, og nå har jeg liksom knekt koden om du vil, jeg hva jeg må gjøre og må bare være tålmodig, trene, spise og hvile. Det som er så grenseløst irriterende er det at jeg vet, at om et halvår et år, når resultatene blir enda synligere så kommer folk rundt meg etterhvert til å begynne å spørre .. jeg vet hva som kommer til å komme... Jeg vet at det der nautet at en nabokone kommer til å sitte å plapre om naboen som etter all sannsynlighet garantert nestenhelt sikkert har begynt med noe muffens. DUH!

jaja.. jeg har et svar i vente til henne.

Når det komme til barna, så er jeg helt enig med deg ... motivasjonen for å spille kamp eller gå på trening bør jo absolutt ikke ligge i å få digg etter kampen. Da blir jo motivasjonen og bakgrunnen for det hele helt feil. Faktisk så er jeg kommet dithen at myndighetene for min del godt kan avgiftbelegge chips, sjokolade og brus så mye det vil.

Fattern har hatt rett hele tiden, snop skal kun spises på lørdag gutten min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrev i statusen min på facebook idag atjeg hadde skeiet ut med masse muffins, men at jeg skulle ta det "igjen" på trening i morgen. Fikk bare til svar fra mange "bekymrede" venninner om at jeg hadde da ingen grunn til å tenke på vekta, og måtte ikke finne på å slanke meg.

Så da må man forsvare livsstilen sin litt, med å forklare at det går da ann å mene at muffins ikke er bra for en uten å slanke seg, og prøvde å forklare at jeg ikke var bekymret for vekta mi i det hele tatt, tvert imot prøvde jeg å gå opp i vekt, med muskler vel å merke, ikke karbohydrater og fettprosent... Vanskelig å forstå for enkelte at man kan være "tynn" og samtidig tenke på hva man putter inn i kjeften. Er da virkelig ikke slik at om man er tynn er det greit å stappe inn alt man kommer over av kaker og søtsaker?

Verden har missforstått :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Projb - grunnen til at folk automatisk tenker at du er en bolegutt er jo at de mangler kunnskap om gener, trening og ikke minst kosthold. Selv så tullet jeg mye med progresjon, kosthold, hopper mellom programmer ... gjorde stort sett alt jeg kunne gjøre feil. Da kommer jo selvfølgelig heller ikke resultatene. Etter år ha satt opp et skikkelig program for treningen og kostholdet og ikke minst hatt tålmodighet til å gjennomføre programmet konsekvent og tålmodig så kommer også resultatene. Folk flest trener og surrer litt, blir skuffet og frustrert når de plutselig skjønner at ting ikke skjer over natt og at en faktisk må legge ned en innsats. De fikk det ikke til selv, og man føler seg jo gjerne litt bedre enn alle andre ... ergo så må du ha tatt en snartvei. Så pissetrengt tror jeg faktisk mange tenker.

fiberbabe - Ta å prat litt med dine mer perifere bekjente ... Du vil garantert finne mange som er av den oppfatningen at grillpølser og pomfrit til middag er sunt så lenge de slenger med en pose brokoliblanding. Garantert så vil mange av disse og bruke en dag eller to i uka på det lokale treningsstudioet, på en eller annen time. Fullstending uten mål og mening og helt uten andre mål enn å ta time for time. .. og de ser på seg selv som kjempesunne! Til kvelds så blir de jo selvfølgelig hotell c. og litt kos, kanskje en pose potetgull?

Har drodlet litt om dette her i mitt eget nærmiljø og kommet frem til at kunnskaps nivået er helt ufattelig lavt. Selv blant de som er aktive foreldre innen feks håndball, fotball har ikke engang kunnskap så enkle ting som tøying og kondisjonstrening. For ikke å snakke om kosthold.. Var på en kamp her for et par uker siden. Ingen av de andre barna hadde med seg verken mat eller frukt. Og etter kampen var det veldig viktig å stoppe på den lokale butikken slik at barna kunne få seg litt brus og potetgull. Hva F### gir du meg?!?!?

Det som irriterer meg aller mest er at kunnskapen er jo så lett tilgjengelig... det er jo bare å google. Allikevell så vet tydeligvis folk mindre enn noen gang .. og verre blir det tydeligvis bare.

Det er så digg å være her på Fitnessbloggens forum :) Masse mennesker som ikke tenker jeg er rar fordi jeg mener at potetgull ikke har noe med idrett å gjøre og folk som ikke rynker på nesa av at jeg ikke drikker brus for eksempel :)

For ikke å snakke om det høye kunnskapsnivået på mange her inne! TAKK!! Hehe.. (måtte få det ut)

Ellers er jeg helt enig med deg - det er så mange rundt meg som klager og klager over sitt stadig økende midjemål mens de sitter der med pølsa og sjokoladen sin og jeg klarer snart ikke å synes synd på de lenger :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig er det nok noen der ute som overdriver. Spørsmålet er hvor grensene faktisk går... En person som gjør alt for å bygge muskler og vil holde fettprosenten lav, har ikke nødvendigvis sunnere tanker om kosthold og trening enn en person med anoreksi. En spiseforstyrrelse er først og fremst en psykisk sykdom. Man bør åpne for å lytte til folk rundt en selv om man har høye mål på et bestemt område i livet, og huske at medlemmer på et treningsforum aldri ser hele bildet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg besøker besteforeldre er det et ekstremt press på drikke brus og spise boller. Jeg foretrekker vann istedet for brus, og boller får jeg uansett bare ekstremt vondt i magen av. Men det irriterende er at de blir fornærmet og sure fordi man takker nei. Jeg som trodde eldre folk var oppgitte over at dagens ungdom er late og spiser søppelmat:P men neida. Det er rett å slett slitsomt å besøke de fordi de prøver omtrent å dytte sjokolade og boller ned i halsen på deg.

Klarte nesten å motivere et par venner på jobben til å begynne å tenke seriøst på kosthold og trening(fordi de klager på kroppen kooonstant). Og de har treningskort, så ingen grunn til å ikke begynne. Jeg ga masse tips og de hadde den "jeg skal starte i morgen tidlig" holdningen. Helt til sjefen kom forbi og så proteinshaken min og kom med kommentaren "dere vet at alle som drikker proteinshake blir rynkete og stygge etter noen år?" jeg bare: "haha, kjempemorsomt.." men arbeidskollegaene mine bare :"seriøøøst? Ah det visste jeg ikke!". Og etter flere slike kommentarer om trening og kosthold fra sjefen så droppet de hele "nå skal jeg bli fit" planen. Jeg prøvde å si at om man blir skrukkete av protein fra shake så blir man skrukkete av melk og kjøtt også da:P men det hjalp lite. Nå turte de ikke satse på trening og sunt kosthold likevel. Evt. Nå hadde de en latterlig dårlig unskyldning til å slippe.. Haha, jaja. Når bikinisesongen kommer får vi se hvem som ler sist:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare kommentere det OhMickey sa. Jeg har alltid vært tynn, men type tynnfeit. For et par år siden fikk jeg beskjed av legen at jeg hadde høyt kolesterol - 20 år gammel. Det var kult kan du tro. Jeg la om kostholdet, mye mer frukt og grønt, fisk og kylling, vekk med kjøttdeig (kun én dag i uka!), og frem med fiber osv. Føler meg mye bedre, og begynte samtidig å trene. Kolesterolet bedret seg på få måneder, og jeg kan ikke tenke å gå tilbake til å ikke spise grønt. Uvitenhet rett og slett.

Så ja, ingen problem å være tynn og usunn :) Men jeg merker jeg får en del rare blikk når jeg sier jeg trener en del, for "du er jo allerede tynn". :confused: Jeg trener for en sterk og sunn kropp, og vil ha synlige muskler. Enkelt og greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig er det nok noen der ute som overdriver. Spørsmålet er hvor grensene faktisk går... En person som gjør alt for å bygge muskler og vil holde fettprosenten lav, har ikke nødvendigvis sunnere tanker om kosthold og trening enn en person med anoreksi. En spiseforstyrrelse er først og fremst en psykisk sykdom. Man bør åpne for å lytte til folk rundt en selv om man har høye mål på et bestemt område i livet, og huske at medlemmer på et treningsforum aldri ser hele bildet. :)

1. Enig at kroppsbygning ikke først og fremst handler om helse, dette er som oftest en bieffekt for de fleste av oss. Jeg er sunnere i dag enn før men som resultat av at jeg ville endre kroppssammensetning.

2. Ja en bør være åpne, og lytte til folk. Men det er forskjell på dette og mennesker som omtrent presser folk av dietten sin istedenfor å støtte dem.

3. "medlemer på et treningsforum aldri ser hele bildet," men du gjør? Dette blir rett fram forhåndsdømming. Du setter her fitnessmennesker i en bås. Om du hadde lest gjennom en del av trådene her på forumet hadde du sett at de fleste faktisk er ganske opptatt av hvor grensen går mellom sunt fokus, og usunt fokus når det kommer til mat og trening. Mange har også slitt med spiseforstyrrelser før og prøver nå å danne et sunnere bilde av hvordan en kropp kan se ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skulle benytte "men det er faktisk noen som overdriver" som et argument for å legitimere kritikk av fitnessfreaker fremstår for meg som rimelig spesielt. For det første er hva som konstaterer en overdrivelse stort sett en subjektiv vurdering, og for det andre er det jo vitterlig resten av verden likegyldig om enkeltpersoner vil føre en livsstil som er fjern fra ens egen.

Det har absolutt ingen praktisk betydning for andre om jeg skulle bestemme meg for å spise "100 % sunt, 100 % av tiden" for min egel del, og innenfor rimelighetens grenser er det ganske arrogant å anta at man kan belære andre mennesker med hvordan de burde leve livet sitt eget liv. Jeg går for eksempel ikke rundt og forteller overvektige "hei du, det der er skadelig for helsen din, og du vil kunne påføre det offentlige, og derigjennom meg, trygdekostnader fordi du ikke klarer å ta vare på kroppen din."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hei du, det der er skadelig for helsen din, og du vil kunne påføre det offentlige, og derigjennom meg, trygdekostnader fordi du ikke klarer å ta vare på kroppen din."

Du går heller ikke bort til mennesker som tar seg en pils og sier "du er klar over at du kan bli alkoholiker av å drikke alkohol sant? "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. "medlemer på et treningsforum aldri ser hele bildet," men du gjør? Dette blir rett fram forhåndsdømming. Du setter her fitnessmennesker i en bås. Om du hadde lest gjennom en del av trådene her på forumet hadde du sett at de fleste faktisk er ganske opptatt av hvor grensen går mellom sunt fokus, og usunt fokus når det kommer til mat og trening. Mange har også slitt med spiseforstyrrelser før og prøver nå å danne et sunnere bilde av hvordan en kropp kan se ut.

Hvor har du det fra? Jeg er selv en del av dette treningsforumet, og kommentaren var ikke myntet til noen enkeltmedlemmer i det hele tatt. Det finnes også mennesker som leser tråder uten å kommentere, og dette var ment som en generell oppfordring, særlig til yngre medlemmer, om ikke å ukritisk stenge kommentarer fra omgivelsene ute. Jeg har aldri sagt jeg ser hele bildet, jeg har jo sagt at jeg nettopp IKKE gjør det, som alle andre her. Dessuten er jeg selv et fitnessmenneske, så å si at jeg setter fitnessmennesker i bås er jo bare fullstendig misforstått.

Det jeg sier er at dersom veldig mange rundt en person, for eksempel andre som også trener veldig mye, reagerer sterkt på det en gjør, kan det ligge noe i det, og man bør alltid være åpen for å lytte til sitt sosiale nettverk. Det er jo en grunn til at en del mennesker til slutt møter veggen, eller utvikler spiseforstyrrelser, uansett hvilken vei det går. Det betyr ikke at man ikke skal sette grenser for ting som går mot ens vilje til å leve slik man vil, og det skal selvfølgelig være greit å takke nei til boller og brus på besøk. Det er jeg fullstendig enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du det fra? Jeg er selv en del av dette treningsforumet, og kommentaren var ikke myntet til noen enkeltmedlemmer i det hele tatt. Det finnes også mennesker som leser tråder uten å kommentere, og dette var ment som en generell oppfordring, særlig til yngre medlemmer, om ikke å ukritisk stenge kommentarer fra omgivelsene ute. Jeg har aldri sagt jeg ser hele bildet, jeg har jo sagt at jeg nettopp IKKE gjør det, som alle andre her. Dessuten er jeg selv et fitnessmenneske, så å si at jeg setter fitnessmennesker i bås er jo bare fullstendig misforstått.

Det jeg sier er at dersom veldig mange rundt en person, for eksempel andre som også trener veldig mye, reagerer sterkt på det en gjør, kan det ligge noe i det, og man bør alltid være åpen for å lytte til sitt sosiale nettverk. Det er jo en grunn til at en del mennesker til slutt møter veggen, eller utvikler spiseforstyrrelser, uansett hvilken vei det går. Det betyr ikke at man ikke skal sette grenser for ting som går mot ens vilje til å leve slik man vil, og det skal selvfølgelig være greit å takke nei til boller og brus på besøk. Det er jeg fullstendig enig i.

Hvis du føler deg misforstått må du utrykke deg bedre, når du skriver at medlemer på et fitnessforum ikke ser hele bilde, kalles dette å sette mennesker i bås.

I denne tråden er ikke temaet hva andre en kjenner som trener sier til deg, men destruktive mennesker som faktisk angriper en sunnere livsstil. Og når det kommer til yngre mennesker som sliter med psykiske problemer i forhold til mat har de en tendens til å lese hva de vill lese og rasjonalisere det andre vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du føler deg misforstått må du utrykke deg bedre, når du skriver at medlemer på et fitnessforum ikke ser hele bilde, kalles dette å sette mennesker i bås.

I denne tråden er ikke temaet hva andre en kjenner som trener sier til deg, men destruktive mennesker som faktisk angriper en sunnere livsstil. Og når det kommer til yngre mennesker som sliter med psykiske problemer i forhold til mat har de en tendens til å lese hva de vill lese og rasjonalisere det andre vekk.

"Samtidig er det nok noen der ute som overdriver", var det jeg innledet første kommentar med. Ser ingen grunn til å tro at jeg drar alle under én kam så lenge jeg spesifiserer at jeg snakker om dem som overdriver.

Kommentaren var ment som innspill utover det som allerede blir diskutert. Skjønner ikke hvordan det kan oppfattes som forhåndsdømming av "alle" fitnessmennesker, eller forhåndsdømming i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Proteiner og grønnsaker har jo beviselig en ekstrem evne til å gjøre akkurat det motsatte.

Forøvrig så har jeg hatt nøyaktig den samme samtalen med et par venniner. De hadde jo også et "støtte" medlemskap og var i utgangspunktet veldig interesserte. Jeg tegna og forklarte, og hold alt på et veldig enkelt nivå. Dra ræva di ned på treningssenteret et par ganger i uka, og gå deg et par turer i uka. Klarer du å begynne med det som en fast rutine så er du et megalangt stykke på vei.

I begynnelsen så vil det ikke handle om verken mat eller øvelser men rett og slett å legge inn en ny vane i hverdagen. Ikke uventet så var dette for mye, så de fant jo etterhvert på endel unnskyldninger på hvorfor de ikke "greide" å få dette til.

Som løypelyta skriver så er det langt ifra kult å være knappe 25 år og med kroppen og aktivitetsnivået til en lat middelaldrende mann. Veldig mange vet nok at noe bør gjøres, de færreste evner å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Samtidig er det nok noen der ute som overdriver", var det jeg innledet første kommentar med. Ser ingen grunn til å tro at jeg drar alle under én kam så lenge jeg spesifiserer at jeg snakker om dem som overdriver.

Kommentaren var ment som innspill utover det som allerede blir diskutert. Skjønner ikke hvordan det kan oppfattes som forhåndsdømming av "alle" fitnessmennesker, eller forhåndsdømming i det hele tatt.

Ja men du avsluttet med, og det var om du leser det jeg skrev dette jeg mente som forhåndsdømming.

huske at medlemmer på et treningsforum aldri ser hele bildet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bliiiir så irritert. Vet egentlig bedre enn å bli det men klare ikke la være :o. Kjenner meg så utrolig godt igjen i mange av postene her.

Det som har irritert meg mest er at jeg har spesielt to kompiser.. Var kjempeflinke innen utholdenhetstrening, spesielt langrenn. De konkurrerte og stod på.. Og nå skulle han ene nylig være med på Birkebeinerrennet. Sa til han at "nå må du droppe drekkinga fremmover, kutte ut den forbanna pizzaen og ete litt sunt og få en skikkelig boost nå som du skal være med i en "konkurranse".

Trenger vell ikke si hva han gjorde og ikke gjorde. Er selvfølgelig hans valg. Men når folk med talent for spesielt noe i idrett ikke utnytter det blir jeg irritert. Min bror er en meget erfaren PT, vi var i middagsselskap og rundt kaffebordet ble det snakk om trening av en eller annen grunn..og så begynte diskusjonen da.. "jaa vi burde jo treene litt mer, spiiise litt sunnere, men vi har så lite tiid, barn hentes der og der og styr og hoheeiii"..Syns det er synd når det gjelder voksne folk med barn. De burde virkelig gå foran som ett godt eksempel og vise barna at jo...brokkoli trenger ikke være så ille. Trenger ikke ete grandiosa 3 ganger i uka fordi "mamma har det travelt"..

Og så det ble nevnt det med idrettsarrangement. Det er totalt tragiiisk!! En ting når det er snakk om 6åringer som løper rundt..Men når de er i tenårene så må det da være lov å fremme sunn helse istede for å be foreldra bake kake for å ha med på kamp..Hva med svææært fruktfat..da kan man jo spise litt når man sitter på benken også..nei.. nå legger jeg meg :p blir irritert og usaklig hvis jeg fortsetter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men du avsluttet med, og det var om du leser det jeg skrev dette jeg mente som forhåndsdømming.

Ærlig talt... På hvilken måte er det dømmende å påpeke at medlemmer på et internettforum ikke er i direkte kontakt med hverandre, i motsetning til hva mennesker man omgås i det virkelige liv er? Det kan vel ikke anses som annet enn et faktum. Jeg snakker om overdrivelse innenfor rammene av en allerede streng trenings- og kostholdsdisiplin, altså grensen mellom hva som er maksimal innsats og på kanten av for mye, og det burde du skjønt med måten jeg innledet kommentaren på. Den forhåndsdømmingen du måtte oppleve tror jeg hva opphav i din egen tankegang. Det er forskjell på sansning og persepsjon. ;)

Selv har jeg lest rundt på forumet og funnet tråder der medlemmer lurer på om de er overtrente, hvordan de kan finne riktig balansegang i livet, etc. Tråder som akkurat denne kan (kan)enkelte (enkelte) folk som er på grensen til å utvikle spiseforstyrrelser til å bagatellisere kommentarer utenfra. En anorektisk person kunne for eksempel brukt nøyaktig samme argumenter. Konkludert for seg selv om at "det er flere som meg, og deres omgivelser forstår ikke dem heller. Det jeg driver med er greit". Dette trenger selvfølgelig ikke gjelde en eneste person i dette forumet, verken en som leser det eller et aktivt medlem - jeg bare påpeker det. Det beriker tråden, slik jeg ser det.

Eksempel: "fit og lykkelig?"

Kommentaren skrev jeg av beste intensjon, og jeg ser ingen grunn til å diskutere dette videre. Kan bare si at jeg overhodet ikke dømmer meg selv og alle andre som lever sunt, som jeg allerede har påpekt. Jeg lever altså veldig sunt selv, og kjenner meg igjen i mye av det som blir skrevet her. :) Hyggelig å bli kjeftet ned for noe så uskyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proteiner og grønnsaker har jo beviselig en ekstrem evne til å gjøre akkurat det motsatte.

Forøvrig så har jeg hatt nøyaktig den samme samtalen med et par venniner. De hadde jo også et "støtte" medlemskap og var i utgangspunktet veldig interesserte. Jeg tegna og forklarte, og hold alt på et veldig enkelt nivå. Dra ræva di ned på treningssenteret et par ganger i uka, og gå deg et par turer i uka. Klarer du å begynne med det som en fast rutine så er du et megalangt stykke på vei.

I begynnelsen så vil det ikke handle om verken mat eller øvelser men rett og slett å legge inn en ny vane i hverdagen. Ikke uventet så var dette for mye, så de fant jo etterhvert på endel unnskyldninger på hvorfor de ikke "greide" å få dette til.

Som løypelyta skriver så er det langt ifra kult å være knappe 25 år og med kroppen og aktivitetsnivået til en lat middelaldrende mann. Veldig mange vet nok at noe bør gjøres, de færreste evner å gjøre det.

Ja:P Det snodige var at min ene kollega som jeg har snakket masse trening med, har pleid å hatt med hjemmelaget sunn mat flere ganger(jobber litt på en bensinstasjon) og tatt en og annen tur på treningssenteret. Men da jeg begynte å gi henne tips til hvordan hun skulle sette opp en enkel plan for trening og kosthold og viste henne flere gode artikler fra fitnessbloggen om hvordan hun kunne lykkes uten å måtte spise salat til hvert måltid eller løpe seg ihjel på tredemølla(siden det er det de fleste tror tydeligvis). Det var da hun begynte å miste motet av en eller annen snodig grunn. Jo mer trening og sommerform vi pratet, jo mer pizza og pølse heiv hun innpå mens vi var på jobb:P jeg måtte jo le litt og sa at nå må vi slutte å prate mer om trening, ellers blir hun jo feit. Jo ivrigere hun var på å komme igang med treninga jo mer junk spiste hun. Hva i alle dager liksom:P

så jeg har gitt opp å prøve å motivere folk, eller diskutere livsstilen min med venner. Tenker jeg venter til bikinisesongen, så kan de se hvorfor jeg orker å å bry meg om trening og kosthold og hva de har gått glipp av fordi de ikke orket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skulle benytte "men det er faktisk noen som overdriver" som et argument for å legitimere kritikk av fitnessfreaker fremstår for meg som rimelig spesielt. For det første er hva som konstaterer en overdrivelse stort sett en subjektiv vurdering, og for det andre er det jo vitterlig resten av verden likegyldig om enkeltpersoner vil føre en livsstil som er fjern fra ens egen.

Det har absolutt ingen praktisk betydning for andre om jeg skulle bestemme meg for å spise "100 % sunt, 100 % av tiden" for min egel del, og innenfor rimelighetens grenser er det ganske arrogant å anta at man kan belære andre mennesker med hvordan de burde leve livet sitt eget liv. Jeg går for eksempel ikke rundt og forteller overvektige "hei du, det der er skadelig for helsen din, og du vil kunne påføre det offentlige, og derigjennom meg, trygdekostnader fordi du ikke klarer å ta vare på kroppen din."

Nå ser det ut som du har forsøkt å definere mitt syn på overdrivelse, og definert det som synet til "folk flest". Jeg kan fortelle deg at det ikke stemmer.

"En person som gjør alt for å bygge muskler og vil holde fettprosenten lav, har ikke nødvendigvis sunnere tanker om kosthold og trening enn en person med anoreksi", var det jeg skrev. Her snakker jeg altså om tilfeller hvor usunne tanker er til stede sammen med full innsats. Selvfølgelig er dette abstrakte begreper, men det gir deg ikke grunn til å definere diverse begreper på mine vegne.

Min intensjon var ikke noe forsøk på å belære andre mennesker noe som helst, og jeg synes det er interessant at du trekker denne konklusjonen. Snarere var dette ment som psykisk backup. Jeg tipper de fleste her inne ville sagt at det var greit å uttrykke bekymring for en nær venninne eller søster ved mistanke om anoreksi, og som allerede nevnt for BadWolf kan det for enkelte være nyttig å lytte til sitt sosiale nettverk. Jeg har aldri hevdet at det gjelder noen bestemte medlemmer av dette forumet, og man skal være klar over at et forum som dette leses av alle slags mennesker. Tråder som akkurat denne kanenkelte folk som er på grensen til å utvikle spiseforstyrrelser til å bagatellisere kommentarer utenfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...