Jump to content

Mokkakvinnen

Members
  • Content Count

    167
  • Joined

  • Last visited

About Mokkakvinnen

  • Rank
    Member
  • Birthday 11/08/1988
  1. Jeg har meldt meg på intensiv kurset i Oslo.... meld dere på folkens!
  2. Fant denne artikkelen på VG i dag, og jeg er litt forferdet. http://www.vektklubb.no/artikkel/slankere-med-godteri-moms-20179877 Han vil ha sukkerskatt på usunne matvarer som godteri, fordi da blir det dyrere og derav mindre fristende å kjøpe pga pris. Fordi man da skal kjøpe mindre godteri er det lettere å gå ned i vekt:confused: Jeg er av den opfatning at hvis noen mener vi trenger sukkerskatt for at de skal lavær å kjøpe godteri, fordi da blir det lettere å gå ned i vekt....ja så, er vel kanskje problemet at man rett og slett spiser for mye godteri. Blandt andre faktorer også som bidrar til overvekten. Livsstil, livsstil, livsstil...., og jeg kan annerkjenne at å legge om livsstil og kosthold ikke er lett, spesielt ikke for de som har i lang tid levd på en ekstrem usunn måte..., men COME OOON... Det blir ansvarsfraskrivelse på ett vis slik jeg ser det.
  3. Undertegnede har ingen og varte opp for for øyeblikket, men på listen min må det jo være: - Bestilte en helg på Storefjell. Rom med boblebad og Strongmann(2008) på Hotellet på Lørdagen. Det var vel da Arild Haugen vant. - Fredagen mat på Klosteret, og lørdagen med massasje for to på Dragonfly og søndagen fotmassasje mens han ser på fotball... haha:D Har jo gjort mye annet også, jeg er litt for hverdags romantikk og de store greiene litt sånn innimellom.
  4. Ååå...i går var jeg så irritert som jeg ikke har vært på en j¤%&/( lang stund. Var på besøk hos en kamerat da vi begynte å snakke om trening. Og samtalen gikk ca. slik Han:Hva vil du oppnå med treningen din? Meg: Jeg liker å trene fordi det gir meg energi, og etterhvert som årene har gått er den utseende messige forbedringen en positiv bi effekt. Så nå er fokuset mer på at jeg ønsker å gå ned i fettprosent og få litt mer muskler. Han: Du trenger ikke gå ned noe mer da, pass på så du ikke overdriver. Jeg: For det første trenger det ikke være en sammenheng mellom det å gå ned i vekt og det å gå ned i fettprosent. Han: Når blir du liksom fornøyd da? Jeg: For å være helt ærlig har jeg ikke nødvendigvis en viss prosent jeg vil ned til, men fettprosentmessig tror jeg at jeg vil se når jeg er fornøyd. Så vil jeg som sagt ha mer muskler da. Og det er fasinerende å se hvordan kroppen forandrer seg og at man kan utnytte dens fulle potensiale. Han: Sånn boddybuilder lav fettprosent og såne type muskler? Jeg:Altså, når du ser folk på bilder og konkurranse på tv ogsånn, så ser ikke de sånn ut året rundt. Men NEI, jeg har ingen intensjon om å bli så stor. Han: Du må passe på så det ikke går for langt, at du blir egoistisk. Bare se på alle toppidrets utøvere, egoister. Boddybuildere ogsånn tenker jo bare på seg selv. ( pulsen stiger ) Jeg: Trening er min interesse.Hvorfor skal den interessen stilles så mye mer spørsmål ved en andre interesser? En som sykler masse ritt, sykler mye, en som løper marathon løper mye, en som elsker modelfly, bygger mye modelfly. En som elsker pc spill, spiller mye pc. Han: Som sagt, du ser bra ut og trenger ikke gå ned noe mer. Bare tenk på anorektikere, de mener de er feite de også, men de er jo ikke det. ( På dette tidspunktet fikk jeg lyst til å filleriste han) Jeg: HVA ER DET DU SIER!?!? Jeg har som sagt nevnt at vekten i seg selv betyr ikke noe, det er fettprosenten. Og jeg orker ikke forsvare min livsstil. Jeg trener ikke fordi jeg har dårlig selvtillig. Jeg ser drit bra ut og er veldig fornøyd med kroppen min, men den kan bli enda bedre. Trener jo også for å øke vekter i de forskjellige øvelsene. Og jeg vet hva jeg vil med treningen fordi jeg har spesifikke mål, hvilket vel er å foretrekke innenfor trening. Dessuten blir det vanskelig for meg å IKKE se bedre ut når jeg trener, med mindre jeg har et ekstremt crappy kosthold ved siden av, hvilket jeg ikke har for et godt kosthold hjelper på det meste. Hva med deg? Du sier du vil ha bort vommen din (han: jeg prater jo ikke om det hele tiden)men den går ikke bort ved livsstilen du har nå. Du sier du vil ha six pack, ja den kommer ikke av seg selv. Og jeg prater ikke om trening hele tiden, svært sjelden, det er du som alltid tar det opp. Han: Jeg trener MMA fordi det er gøy ikke fordi jeg vil se bra ut. Jeg: Jeg trener også fordi det er gøy, fordi jeg liker det, jeg spiser sunt og måten jeg trener på fører automatisk til at kroppen også blir bedre. Jeg har på ingen måte usunt forhold til kosthold og trening. Det ødelegger ikke for mitt sosiale liv med venner eller familie, det ødelegger ikke livskvaliteten min på noe som helst måte, det tar ikke opp hverdagen min på en negativ måte. Han: Jeg legger jo merke til at ting du poster på facebook er annerledes enn før (dvs jeg legger ut øktene mine med runkeeper, noen fine sitater med tilhørende bilder som jeg får her fra FB og en del bilder av den sunne maten min) Så bare pass på at folk ikke får feil opfatning. På dette tidspunktet var pulsen min like høy som ved intervalltrening.Og det var mye mer ved samtalen, men det er liksom det jeg husker. Og jeg fant ut hva det nå vil så at haters egentlig bare er sjalu.... Jeg endte med å si: Jeg gidder ikke sitte å forsvare interessene mine ovenfor deg. Så fremt livsstilen ikke påvirker meg eller andre rundt meg på en negativ måte, så er det ikke noe problem. Så lo jeg (på den måten man ler når man er irritert fordi folk sier dumme ting) så sa jeg: Den som ler sist ler best, vi får se da, når jeg til sommeren ser enda mer smashing ut enn nå, og du fortsatt sitter med vommen din. Og det er ikke som om jeg tar hurtigløsningen, det har tatt 2 år og komme hit. Og du virker ikke interessert i måten du spør på, du virker ekstremt anklagende så leave it. Det er første gang jeg har måttet forsvare meg skikkelig! Fy fadern.... Det må jo bare være sjalusi for at man faktisk har klart å jobbe seg opp til noe, mens de selv bare tenker tanken? Herregud.
  5. Koshold er vanskelig, men samtidig så enkelt. Renest mulig produkter, fugl, fisk, kjøtt, masse grønnsaker. Ned i fettprosent, masse proteiner, fett og mindre karbohydrater. Noe mer karbohydrater på treningsdager, mindre eller (in general). Underskudd for å gå ned i vekt, og fortrinnsvis overskudd for å lette legge på seg muskelmasse. Jeg prøver å loggføre litt på diett. no, og selvom det bare er å plotte inn, krever jo visse mattyper at jeg faktisk veier det først osv. Jeg føler det kan bli et litt stressende moment å "hele tiden" skulle ha nesten på grammet, oversikt over hva jeg spiser. Og jeg vet det ikke er en bok man kan bla opp i og der står svaret, men hvor mye lit legger folk til diett.no eller andre lignende sider. Jeg har forstått det slik at noen har fått helt feil andel proteiner opgitt i ett egg for eksempel. Hmmm.... Så hvor mye skal man "stole på" slike sider?
  6. haha fett navn! :) og pen jente ;)

  7. Jeg preacher stadig om hvor viktig det er å ha mål. Ikke bare treningsmål, men generelt i livet... Ved å skrive ned målene sine, og gjerne ha de ett sted hvor man ser ofte blir det mer håndfast. Jeg har mine på soveromsdøra. Det trenger ikke bare være kortsigtige mål, men langsiktige også..... Mine mål er blant annet: - Fullføre Sentrumsløpet 2012 - Dra på masse fjell/fiske/telt turer. - Spare minst 110 000 (i år) - Skal på minst 3 DNT turer i år - Hoppe i fallskjerm/strikk (i år) - En enda mer rasjonell tankegang - Komme inn på fengselsskolen i år. - Føre regnskap og budsjett. - 40 push ups, 5 chins
  8. Mokkakvinnen

    woooooow

    Vet ikke hva slags forum kategori jeg skulle putte den under, men jeg våkna tidlig, tittiet litt på teknikker på forskjelllige øvelser, og etter x antall videoer havnet jeg på denne videon: Da tenkte jeg...holy shit f****...... Syntes ikke det er spesielt pent å være SÅ stor, jeg vet jo også at de ikke ser akkurat sånn ut året rundt, men jeg syntes det er sykt fett å se på. Hva mener dere?
  9. Jeg er bare litt nysgjerrig på hva folk mener om damer med kort hår og damer som tar initiativ.... Når jeg sier kort hår mener noe slikt som dette: Også til damer og initativ. Vi har dette berømte dating gamet...kostbarhet osv osv... Jeg er ganske rett frem, liker jeg noen sier jeg det, vil jeg på en date spør jeg, har jeg lyst å sende en mld så gjør jeg det, mange venninner sier: Du kan ikke gjøre det, du bare skremmer han bort osv osv.... Greit at det er gøy med litt jakt, men jeg fikser ikke helt den der "tradisjonelle" date greia.... Hva tenker dere gutter om jenter og initiativ i forhold til dating osv? Og hva gjør dere jenter, lar dere det meste være opp til mannen eller inviterer dere han gjerne ut selv?
  10. Ja, er som sagt ute etter litt kommentarer på teknikk. Teknikken på knebøy suger ******... Det vet jeg. Har egentlig aldri likt knebøy og ja jeg har fått profesjonell hjelp... for knebøyen altså Frontbøyen der i mot, er jeg mye mer sikker på.... jeg trener jo X-size, så på tung bein dag, vurderer jeg å bytte knebøy med frontbøy isteden..
  11. Skrekk og gru, hehe, min første video...
  12. Hvilken er best når det kommer til rumpa. Glute bridge har vel kortere bevegelses bane. Og når man tar hip trust hvor mye av overkroppen skal være på benken?
  13. Jeg får beskjed om at jeg ikke har tilgang. Til min egen logg, jeg kan heller ikke gå inn på logg via mine inlegg på profilsiden, for de har forsvunnet. Noen som har opplevd det samme? Hva kan evt årsak være?
  14. Ok, jeg har noen spørsmål angående øvelser, og her er følgende spm: - Vi har; nedtrekk, t-bar roing med stang, stang roing..... hvilke bygger tykkelse og hvilke bredde? Og hvilken foretrekker du og hvorfor? - Ang T-bar roing, noen står veldig foroverlent, andre gjør det ikke. Hva er å foretrekke og tar det på forskjellige steder avhengig av hvordan man står? - Hvilke muskler brukes mest i hver av følgende øvelser følgende øvelser: utfall bakover, utfall fremover med langt steg, bulgarsk utfall? - Jeg føler ikke at jeg får tilknebøy, til tross for hjelp av PT'er og det som er..., boksbøy derimot får jeg til. Er det evt et godt alternativ, og kan man få øvet inn teknikk bedre da? - Hvilke muskelgrupper kan/bør/er det lurets å trene på samme dag...?
  15. h( ((Altså...det florerer av treningstips der ute, skulle man spurt 50 kompetente personer og gitt dem samme målsetning for hva man vil oppnå, ville man vel fått 50 forskjellig program, med noen av de samme elementene. Før jeg stiller mine spørsmål, skal jeg fortelle litt om meg selv ifht trening( leser often her: det er vanskelig å si for du sier ikke mye om deg selv) 1.70, 68 kg ( gått ned 8 kg på ett år. Vektnedgang har ikke vært målsetning, det bare flute med på kjøpet) alltid Trent masse styrke. Med alltid, mener jeg særiøs styrke trening I 1,5 år, men har vel kukarundt en del år før det. Fokusert på kondis litt det siste året fordi jeg skal løpe sentrumsløpet I år. Jeg sverger til.frivekter, og jeg løfter TUNGT. Dog løfter jeg ikke tøffe-seg-tungt ( man har egentlig litt FOR MYE vekt på, som først til at man slenger rundt på alt som ikke skal slenges rundt på, bare for å få løfter vekten opp) Jeg har og vil også ha alle base øvelser I programmet mitt, selvom eg skyr knebøy som pesten. Kjører boksbøy nå for å terpe teknikk. For å få en liten ide om kropssamensetning, se loggen min: Push it to the limit...er sLank, har en god posjon muskler, men er vel det.folk kaller tynnfeit. Kjører også ikke lineær periodisering.SÅ kommer spørsmålene: Min målsetning: bygge muskler( en flott V rygg, markerte armer, en ENDA MER killer ass og bein) Mitt treningutgangspunkt: meget godt - Vi har 2,3,4,5 splitt, helkropp, trening 1,2,3,4,5,6 ganger I uka, noen sier hver muskelgruppe bør trenes.2 ganger,Andre sier 1 og noen 3. JEG ønsker å trene minst 4 ganger I uken, hva slavs type program bør.jeg basere meg på. Husk mål: muskelvekst. - Så ønsker jeg I programmet å ha alle baseøvelser, hva mer kan jeg suplere med? Og kan noen komme medforslag til oppsett? Ja, det var vel det.
×
×
  • Create New...