Gå til innhold

Aaarrrrg....forsvaring av livsstil? NEI TAKK!


Mokkakvinnen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg får også tyn - ofte fra broren min. Han er 16 (snart 17) og eier ikke muskler. Skikkelig pinglekropp.

Han sier at jeg blir ''baksnakka'' av vennene hans osv. fordi jeg ser tydeligvis ut som en mann fordi jeg trener så mye styrke og er svææærr. :confused:

Noen bra tips til hva jeg kan slenge i trynet på han?

Og gjerne en frekk en, for merker jeg er mektig irritert på han. :!:

Selv sa jeg til han her forelden:

Du får ikke muskler av å spise 8 brødskiver med prim/nugatti vettu.. Så nå har han begynt med to med egg. Så har iallefall

litt innflytelse..

Kan garantere deg at alle kompisene til broren din er tynne.. Tynne gutter føler seg trua av trente jenter, fordi det å være "sterk" og "hard" liksom er gutten sin greie. Og når det plutselig er jenta som er sterk, så har ikke guttene noe igjen.

Men helt ærlig, why care? De er bare jelly uansett, jeg hadde ikke ofra de verken en kalori eller en tanke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også tyn - ofte fra broren min. Han er 16 (snart 17) og eier ikke muskler. Skikkelig pinglekropp.

Han sier at jeg blir ''baksnakka'' av vennene hans osv. fordi jeg ser tydeligvis ut som en mann fordi jeg trener så mye styrke og er svææærr. :confused:

Noen bra tips til hva jeg kan slenge i trynet på han?

Og gjerne en frekk en, for merker jeg er mektig irritert på han. :!:

Selv sa jeg til han her forelden:

Du får ikke muskler av å spise 8 brødskiver med prim/nugatti vettu.. Så nå har han begynt med to med egg. Så har iallefall

litt innflytelse..

Vennene hans er sikkert misunnelige :D "Sorry, men jeg snakker ikke med gutter som har mindre biceps enn meg!" Det har jeg sagt på byen noen ganger.. alltid kult å se fjeset på gutta :D - Om noen år kommer sikkert broren din til å ønske seg muskler også, bare å være tålmodig med ham :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennene hans er sikekrt misunnelige :D "Sorry, men jeg snakker ikke med gutter som har mindre biceps enn meg!" Det har jeg sagt på byen noen ganger.. alltid kult å se fjeset på gutta :D - Om noen år kommer sikkert broren din til å ønske seg muskler også, bare å være tålmodig med ham :)

ahahaha buuuurn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som alltid gjør meg rimelig oppgitt er de gangene jeg er med ungene mine på håndball eller fotball kamper og turneringer.

Konsekvent og uten unntak så er det mulighet for å kjøpe seg en kopp kaffe, brus, sjokolade, pose chips, kakestykker og annet svineri som har lite med noen form for fysisk aktivitet å gjøre. Det er ikke rart at folk etterhvert kommer ned på amerikanerene sitt kunnskapsnivå når de er vokst opp med at håndballkamp og potetgull skal gå som hånd i hanske.

Har hatt denne diskusjonen ofte med fruen og hennes venninder ... "jammen det er ikke farlig, med en gang i blant sier de." Men i hel¤¤¤ sier jeg.. Når det er potetgull på onsdag, litt rester på torsdag, kos på fredagen og ivertfall digg på lørdag og så litt rester igjen på søndag så blir det for mye...

da får jeg litt flakkende blikk og noe vage kommentarer om at ja det er det kanskje ...

Men, det er helt utrolig... Den idretten som igrunn ligger i bunn for alt du gjør i løpet av dagen, som kan legge et godt grunnlag for kapasiteten din i håndball, fotball, tennis, løping, sykkling, kampsport, ALT ... er at de mest misforståtte og uglesette i landet. Kanskje bare overgått av mma som disse folkene garantert ALDRI kommer til å se på som noe annet enn ren skjær galskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En bekjent synes jeg spiser mye og ofte, og kommenterer det gjerne. Hun lever etter "lavkarbo". Til lunsj i går besto det av 3 pølser med remulade, 2 salatblad og noe krutong-greier. Hun veier nok inn på 100+ kg, omtrent 40 kg mer enn meg. Altså... jeg kan jo ikke si noe, det er jo som å skyte spurv med kanoner... men at hun tør, å si så mye som et bittelite kvekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som alltid gjør meg rimelig oppgitt er de gangene jeg er med ungene mine på håndball eller fotball kamper og turneringer.

Konsekvent og uten unntak så er det mulighet for å kjøpe seg en kopp kaffe, brus, sjokolade, pose chips, kakestykker og annet svineri som har lite med noen form for fysisk aktivitet å gjøre. Det er ikke rart at folk etterhvert kommer ned på amerikanerene sitt kunnskapsnivå når de er vokst opp med at håndballkamp og potetgull skal gå som hånd i hanske.

Har hatt denne diskusjonen ofte med fruen og hennes venninder ... "jammen det er ikke farlig, med en gang i blant sier de." Men i hel¤¤¤ sier jeg.. Når det er potetgull på onsdag, litt rester på torsdag, kos på fredagen og ivertfall digg på lørdag og så litt rester igjen på søndag så blir det for mye...

da får jeg litt flakkende blikk og noe vage kommentarer om at ja det er det kanskje ...

.

Vet du? Er heeelt enig med deg! Denen tanken har jeg selv tenkt mange ganger.. Hvorfor har de ikke frukt der? Eller no oppskjærte grønnsaker? Til og med litt gryn hadde fungert! Alt er bedre enn sjokolade og potetgull.. :rolleyes:

PS: registrerte du deg kun fordi du var så engasjert og måtte skrive dette innlegget? :p (i så fall - kult!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent synes jeg spiser mye og ofte, og kommenterer det gjerne. Hun lever etter "lavkarbo". Til lunsj i går besto det av 3 pølser med remulade, 2 salatblad og noe krutong-greier. Hun veier nok inn på 100+ kg, omtrent 40 kg mer enn meg. Altså... jeg kan jo ikke si noe, det er jo som å skyte spurv med kanoner... men at hun tør, å si så mye som et bittelite kvekk.

Rimelig stor spurv, vil jeg si...

:confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du? Er heeelt enig med deg! Denen tanken har jeg selv tenkt mange ganger.. Hvorfor har de ikke frukt der? Eller no oppskjærte grønnsaker? Til og med litt gryn hadde fungert! Alt er bedre enn sjokolade og potetgull.. :rolleyes:

PS: registrerte du deg kun fordi du var så engasjert og måtte skrive dette innlegget? :p (i så fall - kult!)

Hehehe.. neida. Passiv bruker. Men det innlegget fikk pumpa til å gå litt kan du si. Har et par kollegaer som er resultatet av åresvis med jevn trening, og riktig kosthold. Hos våre felles kollegaer så er jo disse selvfølgelig sinnsyke, de doper seg, og ser jo livsfarlige ut. At de ser livsfarlige ut kom fra et av disse fotballhodene som aldri har greid å kommer over 50kg i benkpress.

Har også diskutert treningen litt med flere naboer som merkelig nok sliter med rygg og skuldre ... de skal jo selvfølgelig ikke drive med noe styrketrening for da blir nok ryggen/skuldra bare mer ødelagt. Restitusjonstrening? neineinei.

Og kosthold... hahaaaa arg!!! Som nevnt har jeg jo hatt diskusjoner med kona og hennes venninder. Har blitt stemplet som sinnsyk og "at nå har dette greiene dine gått for langt" når jeg ikke vil ha bernaise og ketsjup til hvert eneste forbanna måltid.

Foreslo jo og en gang vi skulle nekte å bake kake til håndball turnering og heller stille med 5 kg frukt salat ... Falt ikke i helt god jord.

Uvitenhet er en ting .. men det å arrogant forkaste argumentasjon fra mennesker du innerst inne vet kanskje har et poeng fordi det blir ubehagelig ... det gjør meg rimelig irritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma hater at jeg tar proteinpulver, cottage cheese, kesam ol. i havregrøten, og i dag fikk jeg høree at jeg fortsatt har anoreksi siden jeg spiser så unormalt:meh: Hjelper ikke å forklare henne at det faktisk går an å spise sunt uten å være syk så lenge man ikke lar det gå for langt.

Anoreksi er vel en tilstand der man spiser så lite at man sulter kroppen. Det kan vel enkelt motbevises ved å vise henne hva du spiser og hvor mye av hver makro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvor jeg skal poste dette, føler det passer best her :) (moderator får evt flytte den) men føler jeg bare må bare fortsette på denne litt merkelige innstillingen enkelte mennesker har på servering på sportslige arrangementer:

I går var jeg nemlig på årsmøte i bedriftidrettslaget på jobben. Det er kjempefint at vi har det og bedriften stiller med flere aktiviteter som vi kan være med på som feks orientering, ukentlig spinning, skidag og volleyball. MEN serveringen på gårsdagens møte overrasket meg litt. Det ble nemlig servert pizza og brus etterfulgt av godteri og potetgull :eek: Er det bare jeg som synes det er litt merkelig? Hvorfor har det blitt helt vanlig med slik "mat" på alle møter, kamper, treninger osv? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv bekjente som jeg kaller de, som ikke har trent men har sixpack grunnet meget lav fettprosent, noe ala pinglefaktoren.

Når jeg da spør, skal ikke du trene litt for å få litt muskler på kroppen? Så får jeg som svar: nesj, jeg har jo sixpack allerede, hva skal jeg med muskler da?

Da svarer jeg som regel; Sixpack på pinglegutter er som pupper på feite damer (beklager hvis noen ble støtt av den)

Er selv lei av å bli kalt "bolegutt" fordi at jeg er over gjennomsnittet større enn andre, men det har jo sine årsaker av at jeg åt kraftfor som liten på gården og har bestandig vært avhengig av tung fysisk arbeid for å funkere.

Blir ofte beskyldt for bruk av div. ulovlige midler og må som oftest forsvare det, men hvordan forsvare min livstil uten å måtte gå fysisk inn å si at "dette drittsnakket tolerer jeg ikke"?

Jeg trener for å bli større og sterkere, ikke for å bli mindre? Har jo sant nok mistet 20cm rundt livet siden Januar uten fokus på kosthold og er mange som er fordomsfulle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Projb - grunnen til at folk automatisk tenker at du er en bolegutt er jo at de mangler kunnskap om gener, trening og ikke minst kosthold. Selv så tullet jeg mye med progresjon, kosthold, hopper mellom programmer ... gjorde stort sett alt jeg kunne gjøre feil. Da kommer jo selvfølgelig heller ikke resultatene. Etter år ha satt opp et skikkelig program for treningen og kostholdet og ikke minst hatt tålmodighet til å gjennomføre programmet konsekvent og tålmodig så kommer også resultatene. Folk flest trener og surrer litt, blir skuffet og frustrert når de plutselig skjønner at ting ikke skjer over natt og at en faktisk må legge ned en innsats. De fikk det ikke til selv, og man føler seg jo gjerne litt bedre enn alle andre ... ergo så må du ha tatt en snartvei. Så pissetrengt tror jeg faktisk mange tenker.

fiberbabe - Ta å prat litt med dine mer perifere bekjente ... Du vil garantert finne mange som er av den oppfatningen at grillpølser og pomfrit til middag er sunt så lenge de slenger med en pose brokoliblanding. Garantert så vil mange av disse og bruke en dag eller to i uka på det lokale treningsstudioet, på en eller annen time. Fullstending uten mål og mening og helt uten andre mål enn å ta time for time. .. og de ser på seg selv som kjempesunne! Til kvelds så blir de jo selvfølgelig hotell c. og litt kos, kanskje en pose potetgull?

Har drodlet litt om dette her i mitt eget nærmiljø og kommet frem til at kunnskaps nivået er helt ufattelig lavt. Selv blant de som er aktive foreldre innen feks håndball, fotball har ikke engang kunnskap så enkle ting som tøying og kondisjonstrening. For ikke å snakke om kosthold.. Var på en kamp her for et par uker siden. Ingen av de andre barna hadde med seg verken mat eller frukt. Og etter kampen var det veldig viktig å stoppe på den lokale butikken slik at barna kunne få seg litt brus og potetgull. Hva F### gir du meg?!?!?

Det som irriterer meg aller mest er at kunnskapen er jo så lett tilgjengelig... det er jo bare å google. Allikevell så vet tydeligvis folk mindre enn noen gang .. og verre blir det tydeligvis bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt sagt Aldara, kunne nesten ikke tenkt det bedre selv.

VIl skyte inn det med foreldre som forer barn med brus og potetgull:

Var selv en aktiv fotballspiller da jeg var yngre og belønningen var som oftest litt snacks på den lokale "Stæsjn" - Dette var enten om vi vant eller ikke, for at foreldrene brukte det som en gulrot.

Der synes jeg hele vinklingen og meningen blir feil, belønningen burde ikke være i form av snacks, men noe mere håndfast som varer lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...