Gå til innhold

Aaarrrrg....forsvaring av livsstil? NEI TAKK!


Mokkakvinnen

Anbefalte innlegg

En morsom variant er å vri og vende på smørsmålene og stil dem tilbake.

F.eks.

"Hvorfor trener du så mye, er det ikkke usunt"

bruker jeg å returnere med

"Hvorfor trener du IKKE? er ikke det usunt?"

Mange skjønner det ikke, men noen av disse spørsmålene som blir stilt faller på sin egen urimelighet.

Haha, fantastisk! Den skal jeg absolutt forsøke neste gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare svarer "fordi jeg vil" på alt jeg, el evnt "moren din". Folk pleier å være stille ganske fort da :) Don't feed the troll!

:eek: Men troll er jo nesten like søte som grisunger. Klart de må fóres! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier prøve å holde meg saklig i en slik samtale så lenge det er mulig.. Hvis folk blir ufine og usaklige svarer jeg bare "for hver dag jeg blir sterkere og sunnere blir du svakere og feitere".. Da holder alle kjeft ;)

Men ja, er ikke vits i å diskutere med late folk. Har slutta å bruke tida mi på det. Så lenge de sitter hjemme og spiser seg enda eklere samtidig som de henger i kommentarfeltet til treningsforum.no og iform.no på facebook så plager de ikke meg ;)

"Er ikke det der litt for mye muskler?? Det der kan neppe være sunt?? Har ikke hun der litt for store biceps?? Det der ser jo ikke bra ut??" Herregud, spar meg :ninja:

Heldigvis jobber jeg i en bedrift der det er mye fokus på at de ansatte skal være i god form. Vi har gratis trening, masse organisert idrett i bedriften, osv :) Får masse skryt for det jeg driver med fra omtrent alle på jobb, så jeg slipper hvertfall å diskutere med fjols her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobro
Jeg pleier prøve å holde meg saklig i en slik samtale så lenge det er mulig.. Hvis folk blir ufine og usaklige svarer jeg bare "for hver dag jeg blir sterkere og sunnere blir du svakere og feitere".. Da holder alle kjeft ;)

Men ja, er ikke vits i å diskutere med late folk. Har slutta å bruke tida mi på det. Så lenge de sitter hjemme og spiser seg enda eklere samtidig som de henger i kommentarfeltet til treningsforum.no og iform.no på facebook så plager de ikke meg ;)

"Er ikke det der litt for mye muskler?? Det der kan neppe være sunt?? Har ikke hun der litt for store biceps?? Det der ser jo ikke bra ut??" Herregud, spar meg :ninja:

Heldigvis jobber jeg i en bedrift der det er mye fokus på at de ansatte skal være i god form. Vi har gratis trening, masse organisert idrett i bedriften, osv :) Får masse skryt for det jeg driver med fra omtrent alle på jobb, så jeg slipper hvertfall å diskutere med fjols her..

Er det ikke perfekt å svare "ja men er det ikke bare fint for deg at du får mindre konkurranse i å få de dvaske jentene?" avatar_1.png?dateline=1323560272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske lei selv av å måtte forklare og forsvare meg.. Litt lei av kommentarer fra diverse folk: "Nå må du ikke bli større!" "Du må ikke bli så stor som Marit Bjørgen(det bilde hun ble omtalt så masse fra)" og " hvorfor gjør du dette, det er jo farlig!"

Har egentlig bare lært meg å svare at dette gjør jeg fordi jeg liker utfordringer, og for å bli den beste ut av meg selv. Ellers får bare folk snakke om det de vil, og ha sine egne meninger :) Alle er heldigvis ikke like... Men de hadde ikke trengt å trykke oss ned bare fordi at vi velger å leve sunt og trene mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig med deg/dere :)

Jeg får stadig høre: "nå må du ikke bli tynnere da, du er fin sånn som du er" og omtrent daglig er det rare blikk og kommentarer fra kollegaene mine om hva jeg har med meg til lunch. Samt det obligatoriske "hvorfor skal du ikke ha kake/bolle/brus/godteri?"-spørsmålet som blir stilt i nær vantro.. :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske lei selv av å måtte forklare og forsvare meg.. Litt lei av kommentarer fra diverse folk: "Nå må du ikke bli større!" "Du må ikke bli så stor som Marit Bjørgen(det bilde hun ble omtalt så masse fra)" og " hvorfor gjør du dette, det er jo farlig!"

Har egentlig bare lært meg å svare at dette gjør jeg fordi jeg liker utfordringer, og for å bli den beste ut av meg selv. Ellers får bare folk snakke om det de vil, og ha sine egne meninger :) Alle er heldigvis ikke like... Men de hadde ikke trengt å trykke oss ned bare fordi at vi velger å leve sunt og trene mye!

Er så GØY å gå mot strømmen, feed my fire sier jeg bare!! Og Bjørgen er jo RÅ :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så GØY å gå mot strømmen, feed my fire sier jeg bare!! Og Bjørgen er jo RÅ :D

Det er jo egentlig det! :D Blir bare litt "mutt" når jeg får såkalte bekymringsmeldinger fra venninner/kollegaer om at de tror jeg har et usunt eller urealistisk syn plutselig.. Fordi jeg har gått ned noen kilo over de siste to-tre årene. Begynt å trene og spise sunt og ikke proppe trynet mitt fullt av godis hele tiden.. - fæle greier! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo egentlig det! :D Blir bare litt "mutt" når jeg får såkalte bekymringsmeldinger fra venninner/kollegaer om at de tror jeg har et usunt eller urealistisk syn plutselig.. Fordi jeg har gått ned noen kilo over de siste to-tre årene. Begynt å trene og spise sunt og ikke proppe trynet mitt fullt av godis hele tiden.. - fæle greier! :p

Kjenner til det.. "Du MÅÅÅÅÅ jo KOOOOOSE deg" NEI jeg MÅ ingenting jeg!! :D :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, nemlig! ;) Og det er litt rart hvordan folk plutselig skal mene så mye om kroppen din bare fordi du går ned.. kan de ikke bare være glad for at jeg er sunn og glad da? Jeg er ihvertfall mye mer glad nå enn før! :D:D

Det ligger som regel i det faktum at DE er misfornøyd med seg selv.. Og det er kjipt å se at andre lykkes med det man selv ikke får til :) Om det så bare er å bli slankere, ikke bygge noe som helst. Pluss at vår livsstil er godt utenfor hva de fleste anser som "normalt" Men for meg er det ikke noe naturlig i å skulle gi f i meg selv slik at jeg passer inn i saueflokken.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger som regel i det faktum at DE er misfornøyd med seg selv.. Og det er kjipt å se at andre lykkes med det man selv ikke får til :) Om det så bare er å bli slankere, ikke bygge noe som helst. Pluss at vår livsstil er godt utenfor hva de fleste anser som "normalt" Men for meg er det ikke noe naturlig i å skulle gi f i meg selv slik at jeg passer inn i saueflokken.. :D

Ja, jeg får velge å tro det.. Hehe :) Liker godt at jeg ikke passer så godt inn i saueflokken jeg :p

Så har lært meg å bry meg litt mindre om hva de "normale" menneskene mener og bedriver - de kommer til å mene og gjøre akkurat som før om 10 år også så.. :) Skulle bare hatt noen venner som dere som er her inne! Som kan komme med tips og råd og ikke ser rart på meg fordi jeg ikke spiser hamburgeren i kantina liksom.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får velge å tro det.. Hehe :) Liker godt at jeg ikke passer så godt inn i saueflokken jeg :p

Så har lært meg å bry meg litt mindre om hva de "normale" menneskene mener og bedriver - de kommer til å mene og gjøre akkurat som før om 10 år også så.. :) Skulle bare hatt noen venner som dere som er her inne! Som kan komme med tips og råd og ikke ser rart på meg fordi jeg ikke spiser hamburgeren i kantina liksom.. :wub:

Vet du hva? Når du har holdt på ei stund med ditt, så kommer de litt etter litt med sånne små spørsmål ;) Det du gjør trenger inn i huet til folk, så litt etter litt vil de som egentlig vil leve litt bedre komme, da kan du stå klar med lomma full av triks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også tyn - ofte fra broren min. Han er 16 (snart 17) og eier ikke muskler. Skikkelig pinglekropp.

Han sier at jeg blir ''baksnakka'' av vennene hans osv. fordi jeg ser tydeligvis ut som en mann fordi jeg trener så mye styrke og er svææærr. :confused:

Noen bra tips til hva jeg kan slenge i trynet på han?

Og gjerne en frekk en, for merker jeg er mektig irritert på han. :!:

Selv sa jeg til han her forelden:

Du får ikke muskler av å spise 8 brødskiver med prim/nugatti vettu.. Så nå har han begynt med to med egg. Så har iallefall

litt innflytelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...