Gå til innhold

Du vet du er matvrak når...


Athene

Anbefalte innlegg

appropo biff, Den danske kjeden jensens bøfhus kommer til oslo i løpet av sommern, håper det blir mere enn en resturant:) spist der en gang i herning i 2007, og jeg husker det godt enda:huh: godt var det, og vi fikk 500grams, de var tomt for 400 grams biff+tilbehør til en latterlig billig penge:D

Seriøst? Tror nok prisen blir noe annerledes her til lands da! Skal til danmark neste helg, så da blir det jensens bøffhus for alle penga:) is baren der er fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seriøst? Tror nok prisen blir noe annerledes her til lands da! Skal til danmark neste helg, så da blir det jensens bøffhus for alle penga:) is baren der er fantastisk!

Klart om de skal benytte seg av norske råvarer, Noe jeg mener de Må og BØR gjøre(!!) Blir det nok noe dyrere. Nå spiser ikke jeg biff ute så himla ofte, så har ikke noe sammenlignings grunlag.. Men de sier de skal ryste den norske resturantbransjen..

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10049567

Big horn åpner ny sjappe på gamle stallgården på hamar nå snart btw:D Og om man sammenligner big horn og jensens bøf hus i damnark så skiller det 150kr(uten og ha tatt kursen med i beregninga) ish for en 400grams biff inkl tilbehør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du ikke blir mett av et halvt brød, i forhold til andre nordmenn som spiser to skiver... :huh:

skjønner ikke hvordan det går ann å spise 1 - 2 skiver brød. Begynner jeg på et brød, blir det spist opp, sånn er det bare:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..

Når jeg begynte som lærling som 18 åring spiste jeg 5-6 skiver hver pause på jobb(er velsignet med 2 matpauser:thumbsup:) og sov 10 timer i døgnet.. Nå er jeg nede på 6 totalt(i realiteten 1 boks cc+3-4 skiver brød.) og sover 6 timer:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du har et anstrengt forhold til mat. Bruker mye viljestyrke og tid på å planlegge hva du skal spise og nekte deg å spise andre ting.

Når du bruker mat for å trøste deg selv, eller for å feire noe.

Når du faller for fristelser ofte. F.eks når du går forbi en kebabsjappe.

Når maten blir det viktigste i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og spiseforstyrrelser handler til syvende og sist ikke om mat

Det er sant. Men dersom man er svært opphengt i mat, så kan det være et tegn på spiseforstyrrelser. Men det trenger selvfølgelig ikke være grunnen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...når du reiser på 5stjernes hotell i Spania, og tar med deg kaviar, tubeost og ryvita knekkebrød, for du vil ikke risikere å måtte spise hvetemel-brød og ødelegge lavkarbo-dietten.....

Ikke akkurat matvrak det der. Matvrak i dette tilfellet er hvis du må bestille for 2 personer på all inclusive. Ellers sitter det sultne turister med halsbrann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 10 måneder senere...

Når kollegaene hever øyebryn, tredje gang du forsyner deg i kantina på jobb :)

Og når sjefen lurer på hvor jeg gjør av alt!

Eller i jula, når familien ler, fordi jeg som er minst av alle, spiser mer enn de største gutta i familien.. (nå skal det sies at ingen av gutta trener) men likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...