Jump to content

Gymgo

Members
  • Content Count

    110
  • Joined

  • Last visited

About Gymgo

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hei Noen som har en liste over bøker som blir brukt ved Bachelor i ernæringsfysiologi pr.dags dato? Stooor takk til deg
  2. Gymgo

    Lyle McDonald..

    Haha ja..Han er jo nå eier av en strippeklubb..Så ting tar jo litt av kan man si
  3. Gymgo

    Lyle McDonald..

    LyleMcdonald er et av det mest omtalte navnene i treningsverden grunnet en rekke artikler og bøker..Søkte igjennom noen av hans artikler i går, og kom tilfeldigvis over denne noe uvanlige videoen...Haha..Den taler vel for seg selv!
  4. Noen som kan anbefale løfte sko med noe lavere heler? Har adidas nå...
  5. Jeg bruker nye Beats Studio wireless, helt supert å ha trådløst, egentlig uansett øvelse man kjører! Eneste gangen jeg ikke har dem på hodet er når jeg kjører typ hang-clean, power clean, snatch etc.
  6. Selvsagt, om man ikke har erfaring med f.eks autoregulering/RPE, og faktisk kan BRUKE det, så ville jeg nok valgt en annen treningsmetode. Selv har jeg god erfaring med trening, og kjenner godt til min treningståleranse, noe som også har gitt meg mulighet til å trene såpass ofte. Men jeg har foreløpig kun holdt på en liten stund, så foreløpig kan jeg ikke dra noen konklusjon utifra om volumet jeg nå bruker er for mye/lite. Det skal nevnes at den lille tiden jeg har holdt på faktisk har resultert i 2 nye PR
  7. Ja, 3 dager som du repeterer er bra. Jeg liker å holde ting så "enkelt" som mulig, og derfor bruker jeg også de samme øvelsene stort sett hver gang..På rygg har jeg f.eks 2 øvelser som jeg bruker hver gang :-) ser ingen grunn til å kjøre mange forskjellige øvelser, finn noen øvelser som du føler fungerer bra på muskelen som skal trenes, og kjør heller flere sett på den øvelsen enn å kjøre 2 sett her, og 2 sett der Man får mye bedre kontroll over progressjon ved å gjøre det slik (syntes jeg da..)
  8. Angående antall treningsdager så er dette veldig individuelt. Noen restutierer seg veldig bra og trener hver dag, andre kan kanskje ikke trene mer enn 3 dager pr. Uke. Det er ikke bare treningen som spiller inn her, men også ditt daglige liv som eks eksamen, jobb etc. Så prøv deg frem med høy frekvens i minst 2 uker og revurder deretter om det blir for mye, evt. For lite og om du skal legge til et sett osv For å nevne det er det 16 dager siden jeg hadde fri sist, volumet er middels lavt og jeg har en relativt stressende hverdag om dagen, men funker foreløpig bra!
  9. Det er korrekt oppsummert. Som Børge nevner i artikkelen, så er det lite nødvendig å sette opp noe "felles" Program, da sett/reps og øvelser er høyest individuelt. Men selv bruker jeg dette på bein: Dag 1: Myo-reps 20+4 (Zizzy squat og Legcurl) Dag 2: Power 2-3x4-7 (Squat og Rdl) Dag 3: Volume 2-3x10-12 (Squat og ADL)
  10. http://articles.elitefts.com/training-articles/reignite-progress-with-new-science/ http://fitnessbloggen.no/ny-kunnskap-muskelvekst/
  11. Moro! Begynte nettopp på dette selv Blir spennende å se fremgangen. Har i førsteomgang kun tatt det i bruk på beintreningen for å se funksjonen av det
  12. Hei, Noen her som har erfaring med opplegget Børge la ut for en stund siden, dette med høy frekvens på musklene, hvor man aktiverte satelittceller dagen før man trente tung etc.?
  13. Ligger smerten lokalt, eller kan den til tider stråle nedover låret evt. andre steder? Hvordan er livsstilen din? Sitter du mye f.eks?
  14. Ny PR i dag..Rimelig fornøyd!! http://www.youtube.com/watch?v=Eh-LFQRICR4
×
×
  • Create New...