Gå til innhold

Hvor hardt presser du deg?


Ida86

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å søke etter en liknende tråd, men jeg kunne ikke finne noen.

Egentlig er spørsmålet mitt ganske enkelt, hvor hardt presser du deg under trening?

Jeg blir uvel etter trening, og idag måtte jeg ha hjelp ut av styrkerommet grunnet hard trening av beina. Kunne nesten ikke gå, og klarte så vidt å gå ned trappene fra gymmen når jeg var ferdig. Er det bra å presse seg så mye?

De gangene jeg trener meg PT får jeg skryt for at jeg gir ALT, jeg forstår på henne som at hun syntes det kun er bra å presse seg så langt. Hva syns dere? Og når gir du deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Det finnes ikke noe fasitsvar. Tåler du det fint og liker å trene slik, så gjør det ingenting. Får du skader eller blir ofte syk bør du kanskje tenke 2 ganger. Bruk hodet ;)

Personlig liker jeg forresten å ta det etter dagsformen. Er jeg småsyk så trene jeg gjerne, men ikke så hardt og ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selveste bodybuildernes konge, Arnold Schwarzenegger, har sagt at han har presset seg så har at han har spydd. Tror ikke det er skadelig. Er ofte uvel og kvalm etter trening jeg også. Føler det er viktig å gi alt når du først trener :)

Ja det er noe med det å gi alt. Jeg føler ikke at det er noe vits i å gjøre noe halvveis i treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selveste bodybuildernes konge, Arnold Schwarzenegger, har sagt at han har presset seg så har at han har spydd. Tror ikke det er skadelig. Er ofte uvel og kvalm etter trening jeg også. Føler det er viktig å gi alt når du først trener :)

Arnold sa vell å han ofte trente 4-5 timer, men han hadde litt ekstra "vitaminer" i kostholdet. Noe som gjør at det ikke er direkte overførbart.

Men personlig så presser jeg meg innenfor rimeligheten av programmet, og jeg presser meg på de øvelsene som betyr noe. De 4 store, men jeg driver aldri å kjører til failiure og timesvis på små isolasjonsøvelser.

Så presser meg den korte tiden det betyr noe, og sparer litt på kruttet på assistanseløftene. Men skal sies jeg har jo treninger der det er balls to the walls fra ende til annen, men det reguleres greit av dagsformen og hvor mye tid jeg har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presser meg ganske hardt, men er ikke ofte jeg kjører til failure. Trener maks 5 reps i baseøvelser (bortsett fra back-off set på 8-10 reps en gang i uka), og er vel egentlig bare press jeg trener til failure regelmessig, er liksom ikke så stor fare å faile en rep der. Har bare trent til failure en gang i mark (første gang i dag) og en gang i bøy. Pleier ikke gå for en rep jeg tviler på hvis jeg ikke har spotter i bøy og benk. Pendlayroing blir jo etterhvert teknisk failure, jeg er ganske streng med å begrense meg selv når det kommer til "kipping". Pullups trener jeg nesten alltid til failure, men alltid med veldig strict teknikk (full ROM og deadhang mellom reps), og fokuserer på eksplosivitet.

Har ingen tvangstanker når det kommer til at jeg må være "ødelagt" etter en økt for å få resultater, for jeg vet at det ikke er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...