Gå til innhold

Vekt og høyde? Hva er målet?


K-moo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest SlettetBruker3

Jeg er 171 cm høy, og veier rundt 63 kg... Målet er 56 kg før sommeren:) Har veid det før, og følte meg mye bedre da. Jeg er en av de som egentlig ikke klarer å se et realistisk bilde av meg selv i speilet, den ene dagen liker jeg det jeg ser, den andre kan jeg gå og deppe pga det.. Så målebåndet er flittig brukt en gang i uken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 171 cm høy, og veier rundt 63 kg... Målet er 56 kg før sommeren:) Har veid det før, og følte meg mye bedre da. Jeg er en av de som egentlig ikke klarer å se et realistisk bilde av meg selv i speilet, den ene dagen liker jeg det jeg ser, den andre kan jeg gå og deppe pga det.. Så målebåndet er flittig brukt en gang i uken:)

sikker på at 56 kg er "naturlig" for din kropp? Det sunneste for kroppen er faktisk en stabil vekt, og nøyaktig hva den vekten er kan en ikke velge. Sier ikke dette for å være kjip, men fordi jeg leeeeeenge levde med mine 171 cm og vekt på ca 52 kilo og overbeviste megselv om at det var slik min kropp trivdes. Ignorerte signalene om at dette ikke stemte - for å holde vekta slik krevdes mange timer trening, og ganske strikt mat. Merket at dette ikke var en naturlig vekt for meg fordi jeg veldig fort la på meg hvis jeg spiste litt mer i peridoder (og da ikke mer enn hva folk flest spiser til hverdags), samtidig som energiniået var ganske labert..

Det jeg mener er bare at dersom du havner på rundt 60-63 kilo etter å ha gått ned, så er det kanskje sunnere å holde seg på ca samme vekt? Kroppens utseende kan du faktisk endre på likevell. Hva med å fokusere på tung styrketrening, og "ren" og sunn mat - se hva som skjer? Ikke tenk at slanking er målet, men heller en endring av kroppssammensetningen. Ifht høyden din så er det jo ingenting galt med vekta. Det er alltid bedre med en vekt som tillater deg å være litt spontan, kunne leve livet, ha energi, framfor en kroppsvekt som du må ofre mye tid og tanker for å vedlikeholde..

blei jo reine stilen dette... var bare ment som et lite innspill for å se om du kanskje kan tenke litt annerledes... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SlettetBruker3
sikker på at 56 kg er "naturlig" for din kropp? Det sunneste for kroppen er faktisk en stabil vekt, og nøyaktig hva den vekten er kan en ikke velge. Sier ikke dette for å være kjip, men fordi jeg leeeeeenge levde med mine 171 cm og vekt på ca 52 kilo og overbeviste megselv om at det var slik min kropp trivdes. Ignorerte signalene om at dette ikke stemte - for å holde vekta slik krevdes mange timer trening, og ganske strikt mat. Merket at dette ikke var en naturlig vekt for meg fordi jeg veldig fort la på meg hvis jeg spiste litt mer i peridoder (og da ikke mer enn hva folk flest spiser til hverdags), samtidig som energiniået var ganske labert..

Det jeg mener er bare at dersom du havner på rundt 60-63 kilo etter å ha gått ned, så er det kanskje sunnere å holde seg på ca samme vekt? Kroppens utseende kan du faktisk endre på likevell. Hva med å fokusere på tung styrketrening, og "ren" og sunn mat - se hva som skjer? Ikke tenk at slanking er målet, men heller en endring av kroppssammensetningen. Ifht høyden din så er det jo ingenting galt med vekta. Det er alltid bedre med en vekt som tillater deg å være litt spontan, kunne leve livet, ha energi, framfor en kroppsvekt som du må ofre mye tid og tanker for å vedlikeholde..

blei jo reine stilen dette... var bare ment som et lite innspill for å se om du kanskje kan tenke litt annerledes... :)

Tja, har veid rundt 58 kg de siste årene, bortsett fra de siste 2, da jeg har vært oppe i 66 kg som maks:) Så vet at det ikke er noe problem å holde den. Så føler meg ganske sikker på at 58-59 er helt passe for meg! Og det er kg i fett som skal bort, det er litt å ta av:) Enig i at 56 kg ville vært litt lite!

Veldig enig i alt du sier, tusen takk for tilbakemeldingen:) Det er mer eller mindre det jeg gjør nå, med tanke på styrken og maten. Så får vi se hva som skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høyde: 1.68

vekt: Har ikke veid meg de siste 3 årene ..har heller ingen planer om å gjøre det ved mindre jeg MÅ ;)

Målet er en mer strammere og definert kropp. Bytte ut fett med mer muskler, samt bli sterkere og ha ei god helse. Vekta bryr jeg meg fint lite om, det gir bare et forvrengt bilde til kroppsideal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyde: 163

Vekt nå: 66 kg

Har ikke noe vektmål lengre, men vil bli fastere i fisken og gjerne miste litt fett. 62 kg er det minste jeg har veid siden grunnskolen. Syntes jeg var slank nok da (kommer aldri til å bli noen sylfide), men da hadde jeg jo ingen muskler (slanket bort 20 kilo med kun kosthold, ingen trening). Hva jeg veier den dagen jeg blir fornøyd nå aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høyde 163 cm og vekt 78,9 kg.

Målet er å få en normalvektig kropp som ser sunn og trent ut, og ikke utsultet. :)

Bryr meg ikke så mye om hva vekta ender opp på, da jeg trener mye styrketrening, men fokuserer på å måle cm her og der en gang i uka :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 163 cm og veier 59 kg, men det er uten noe som helst av muskler og noen svangerskapskilo som henger igjen.

Veide 52 kg før jeg ble gravid. Kilomessig har jeg ikke noe mål, men ønsker å få bort det dvaske og bytte det mot noe stramt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1.85 høy og veier (grøss) 143kg. Vekten er en naturlig konsekvens av alt for usunn og lat livsstil helt siden ungdommen, samt depresjoner, og har sakte men sikkert økt år for år.

For en måned siden tok jeg meg selv i nakkefettet, og begynte med styrketrening 2-3 ganger pr uke, alt ettersom hva jeg har tid til, og gåturer på rundt 1 time på dagene jeg ikke trener, samtidig som jeg har blitt mye mer bevisst på kosthold med større fokus på proteiner og ren mat.

Har naturligvis alltid vært litt redd for badevekten, men begynte å veie meg ukentlig for 2 uker siden, og har fast veiedag på tirsdager. Forrige uke gikk jeg ned 2,1kg, og denne uken ytterligere 1,4.

Det "kortsiktige" målet mitt er å bikke under 100kg, helst til sommeren, selv om det skal holde hardt. Langsiktig mål ser jeg for meg rundt 85kg med mye muskler. Da snakker vi 2-års perspektiv ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...