Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Formskjekken viste at jeg nå har gått ned 1,8kg i mai :D Selv med verdens største spisedag 17.mai... :p

Om jeg går ned ca 2kg hver måned... så kommer jeg til å være på 53kg i august. Tør ikke helt å håpe på det, men det er definitivt det som satses på! :) For da går turen til Kreta, og det er da sommerformen skal være på plass ;)

Og dessuten er 50kg det ultimate målet... når det nås, har jeg hatt en total vektnedgang på 14kg! Er halvveis nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del stoppet hele opplegget opp i dag, ble kjempesvimmel og kvalm og ble stående å brekke meg over vasken mens jeg skulle lage dagens første måltid, så taklet ikke det. Usikker på om det hadde noe med PSMF å gjøre eller om det er noe annet, har vært periodevis svimmel siden tirsdags morgen, og da hadde jeg ikke startet på PSMF enda. Men valgte å bryte uansett da jeg ikke hadde sjangs til å få i meg kyllingen og brokkolien med den kvalmen uansett :meh: Ble en skål med frokostblanding i stedet for, det gikk ned så vidt.. Får prøve på nytt en annen gang, håper svimmelheten gir seg snart, hvis ikke må jeg komme meg til lege.

Huff. Stakkars deg Bente. Kanskje du er iferd med å bli syk? Da er det nok best å spare psmf til en senere avdeling;) Det er jo viktig å lytte til kroppen. Feel better! Klem:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 100 gram mindre i dag, ikke verst. Men... jeg har vært å kjøpt meg en herrrlig flaske rødvin i dag. Biff, amandine poteter, grønnsaker og rødvin. Så jeg bør vel ta en god økt i morgen.

Veier du deg hver dag? Kan anbefale å sette av en fast dag i uken eller noe, man blir fort litt kokko om man går på vekten hver dag ;) også kan jeg virkelig anbefale måleband! Selv om ikke alltid vekten går ned, så kan det fortsatt være at du har gått inn noen cm :D Høres ut som det blir en fin kveld, nyt maten og vinen uten dårlig samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_3285.jpgJeg spiste seriøst den BESTE proteinfluffen ikveld!:D Sitter her og smiler av hvor godt det var!

Har ikke noe bilde, men den lignet på denne. Den ble faktisk litt tjukkere i konsistens. Den er også veldig PSMF-vennlig, da den nesten ikke har kalorier.

Du trenger: 2 eggehviter

1 ss sukrin

1ts kakaopulver

* Hell to eggehviter i en liten bolle sammen med 1ss sukrin (ikke noe eggeplomme oppi her. Ingen dråper engang)

* stivpisk til dette er helt hvitt og hell oppi 1 ts kakaopulver

* fortsett å pisk til du får en brun og litt mer fyldig masse

spis og kos deg:D 62 kcal i denne desserten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flinke dere er :) Beklager mitt lange fravær, men jeg har fortsatt som jeg bestemte meg for og

det går det sakte men sikkert nedover. I dag har jeg målt og veid og det går rette veien.

Fikk ei venninne til å ta måla sine også, hun er for meg slank og fin. Men da jeg fikk målene hennes og sammenlignet de med mine ble jeg utrolig paff. De er omtrent de samme. Hun er noen cm høyere en meg, men alikevel så mye slankere og flottere. Er det virkelig mulig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier du deg hver dag? Kan anbefale å sette av en fast dag i uken eller noe, man blir fort litt kokko om man går på vekten hver dag ;) også kan jeg virkelig anbefale måleband! Selv om ikke alltid vekten går ned, så kan det fortsatt være at du har gått inn noen cm :D Høres ut som det blir en fin kveld, nyt maten og vinen uten dårlig samvittighet :)

Ja, er litt tullete i hodet om dagen. Liker egentlig ikke ha vekt i huset. Ser bedre at kroppen er finere i speilet enn på vekten. Har aldri prøvd målebånd eller en slik fettmåler (eller hva det heter).. Føler at når jeg veier meg en dag i uken varierer vekten opp og ned med et par kilo:confused: nei.. jeg takker for slike saklige tilbakemeldinger! Nå er jeg så inn i trening og sunn kost, like greit å fortsette uten den vekta.. Takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg ofte at vi jenter ser på oss selv som mye større enn det vi egentlig er ;)

ja jeg tror du har rett, begynner vel så smått og innse at jeg har gjort det hele livet. Trist at vi bruker så mye tid og energi i livet vårt på å tro ting som ikke stemmer. Jeg kunne jo brukt tiden min på å trives som den jeg er. Men antar at denne kunnskapen ikke vil gi noen stor forandring på tankegangen min, desverre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg tror du har rett, begynner vel så smått og innse at jeg har gjort det hele livet. Trist at vi bruker så mye tid og energi i livet vårt på å tro ting som ikke stemmer. Jeg kunne jo brukt tiden min på å trives som den jeg er. Men antar at denne kunnskapen ikke vil gi noen stor forandring på tankegangen min, desverre :(

Vi jenter bruker alt for lang tid på å være misfornøyde med oss selv! Det er faktisk INGEN andre enn oss selv som bryr seg om hvordan vi ser ut:p Men så vil man jo "føle seg bra" også da. Jeg skal i bikini om 1 mnd. Det er litt det som driver meg om dagen..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flink du har vært :thumbsup::D Fantastisk at du holder ut PSMF! Vurderer å prøve meg på nytt...

Jeg vet du og greier det om du bestemmer deg, Bente:D men det er veldig tøft ja..Jeg har gått mange runder med meg selv. Leverte bacheloren min i dag, så er lykkelig og fornøyd i dag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet du og greier det om du bestemmer deg, Bente:D men det er veldig tøft ja..Jeg har gått mange runder med meg selv. Leverte bacheloren min i dag, så er lykkelig og fornøyd i dag;)

Herlighet, har du gjort ferdig bacheloren mens du gikk på PSMF!?? Superwoman! :thumbsup: Joda, tenker at hvis jeg planlegger ordentlig og sørger for å spise nok, så skal det sikkert gå bra, så får vel prøve en runde igjen! Men tror jeg venter til torsdag, har time med PT da og vil gjerne kunne yte max ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sur på meg selv.. Var på harrytur i Sverige for å kjøpe masse sunn mat, indrefileter og div annen ren mat. På vei hjem er barn og voksne så sultne at vi havner på mc donalds:sick: registrerte maten på diett.no, MY GOD!!! for et kaloriinnhold, spyyr av tanken. Neste gang skal jeg lage deilige omeletter å putte i kjølebag. Dette går ikke an.. Jeg ligger på ca 1400 kalorier pr dag (følger diett.no) Leser her at noen har problemer med å få i seg 600-900 kalorier.. da hadde jeg bitt hode av både mann og barn tror jeg:mad: Gidder ikke gå på vekta på et par uker, må bare trene hardt etter den smellen på søndag. Hvordan går det med dietten, har du begynt igjen Bente? Sookie hvordan går det med din diett? Lurer litt selv nemlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, har du gjort ferdig bacheloren mens du gikk på PSMF!?? Superwoman! :thumbsup: Joda, tenker at hvis jeg planlegger ordentlig og sørger for å spise nok, så skal det sikkert gå bra, så får vel prøve en runde igjen! Men tror jeg venter til torsdag, har time med PT da og vil gjerne kunne yte max ;)

Du greier det du vil, og jeg merket faktisk ikke at jeg ble så slapp og sliten. Bare de første dagene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sur på meg selv.. Var på harrytur i Sverige for å kjøpe masse sunn mat, indrefileter og div annen ren mat. På vei hjem er barn og voksne så sultne at vi havner på mc donalds:sick: registrerte maten på diett.no, MY GOD!!! for et kaloriinnhold, spyyr av tanken. Neste gang skal jeg lage deilige omeletter å putte i kjølebag. Dette går ikke an.. Jeg ligger på ca 1400 kalorier pr dag (følger diett.no) Leser her at noen har problemer med å få i seg 600-900 kalorier.. da hadde jeg bitt hode av både mann og barn tror jeg:mad: Gidder ikke gå på vekta på et par uker, må bare trene hardt etter den smellen på søndag. Hvordan går det med dietten, har du begynt igjen Bente? Sookie hvordan går det med din diett? Lurer litt selv nemlig..

På Mcern får du svært lite for kaloriene;) Spiser du derimot kjøtt og grønnsaker vil du oppleve noe helt annet. Det er dag 9 på PSMF i dag. Så langt har jeg gått ned 1,5kg. Dette er mye mindre enn mange andre mister, men jeg er ganske sikker på at det meste av det er fett. Jeg har heller ikke sååå mye å ta av:D Dessuten hadde jeg ikke noe vann i kroppen etter utskeielser da jeg startet på dietten. I dag har jeg mistet stemmen min helt. Har så vondt i halsen at jeg nesten ikke greier å svelge. Hodet mitt sprenger snart. Har greid å pådra meg en kraftig halsbetennelse, så i dag blir det litt is. Tror det er det eneste jeg faktisk greier å få ned uten å torturere halsen min:meh: Men jeg vet jo at det ikke blir mange kalorier idag, så det får bare være med proteinene og de andre makroene. Er man syk får man tenke på helsa først:D Jeg tror denne dietten er verre å følge om man har en hel familie (med barn) å ta hensyn til. Jeg har jo bare en samboer,som forøvrig har spist masse godteri hele uka:eek: Hvis du planlegger uka med middager, så kan du jo planlegge hva du selv skal spise ved siden av:) Dietten er iallefall effektiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...