Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Velkommen og lykke til :thumbsup::)

Takk i lige måte! :-) Jeg er ny her inne på Forumet også, logget meg vist inn i januar, men husket ikke passordet da jeg skulle inn igjen nå i mai.. Ser ut som det er mange spennende tema her inne. Kjekt når folk deler erfaringer og motiverer hverandre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har nå bestemt meg for at jeg skal ikke ned i vekt til sommeren, men jeg skal ned i vekt i sommer!

Fra 18.juni begynner jeg på PSMF. Da er jeg hjemme på ferie, har mat i fryseren og tid til å gjennomføre dette ordentlig :D

Gleder meg til å sette i gang og se hvor mye jeg klarer å gå ned :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på jeg også selv om det er litt sent;) Er 21 år og 171 høy. Fant ut for ca et år siden at BMIen min hadde sneket seg opp slik at jeg lå innenfor kategorien overvektig:eek: Jeg har alltid vært litt smårund, og da fant jeg ut at nå var det på tide å ta tak i det. Har jobbet med kostholdet mitt og trenint ca 2-3 ganger i uken i litt over et år nå, og gått ned ca 12 kg.:) Nå er det bare de siste 2-3 kiloene som skal bort i løpet av mai/juni, men de siste kiloene vil ikke slippe taket:confused: Noen tips? Prøver å spise sundt og få i meg nok proteiner. Tenker på å trene mer styrke for å stramme opp litt. Håper jeg får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1 på PSMF er snart over, og det har gått strålende:D Det har blitt 1 boks mager kesam + 1ss selolje, eggehvitter, 1 pk skinkepålegg og agurk, 1 proteinpannekake( eggehvitter og proteinpulver) og snart blir det kylling og brokkoli. Jeg har absolutt ikke vært sulten idag. Det er mer enn nok mat så langt. Jeg har ikke trent idag, bare tatt det med ro! Dette går bra:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 2 på PSMF, og jeg merker at sulten har gnagd litt mer i dag. Men det går bra:) Jeg merker at dette er en diett som kommer til å fungere bra, da jeg føler at jeg krymper. Tisser hele tiden.

Blir spennende å se hvordan det går :) Jeg er på dag 1 i dag, kjente jeg trengte et lite kick nu for å få i gang motivasjonen igjen, så etter å ha vurdert PSMF lenge bestemte jeg meg for å prøve det 2 uker nå. Spent på resultatene, både dine og mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se hvordan det går :) Jeg er på dag 1 i dag, kjente jeg trengte et lite kick nu for å få i gang motivasjonen igjen, så etter å ha vurdert PSMF lenge bestemte jeg meg for å prøve det 2 uker nå. Spent på resultatene, både dine og mine :)

Åh, Bente! Så gøy at du også slengte deg med:DDa er det straks mye lettere å holde motivasjonen oppe. Dette blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprakk i helgen, pluss mandag .. hvorfor er mye av det som smaker godt også usunt? :p Også har treningen nesten vært fraværende etter påske.. uff ble mye syt her. Ellers har jeg det bare bra da :-) Sommer og sol - vel vi hadde iallfall noen dager i uka som var og ikke så mange uker til ferie heller :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se hvordan det går :) Jeg er på dag 1 i dag, kjente jeg trengte et lite kick nu for å få i gang motivasjonen igjen, så etter å ha vurdert PSMF lenge bestemte jeg meg for å prøve det 2 uker nå. Spent på resultatene, både dine og mine :)

Hvordan har det gått i dag, Bente?:D Det har egentlig gått bra her, selv om dette er en berg- og dalbane uten like:p Jeg ser for meg at helga blir verst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått i dag, Bente?:D Det har egentlig gått bra her, selv om dette er en berg- og dalbane uten like:p Jeg ser for meg at helga blir verst..

Det har gått bra de to første dagene, ikke merket noe på humøret eller energien, men jeg er ganske vant til å kunne gå lengre perioder uten særlig mat og kjenner sjeldent på sultfølelsen.. Helt til blodsukkeret mitt går bananas og jeg kræsjer i en fråtsefest uten like :blush::p Første dagen kom jeg for lavt på kaloriene, lå bare på litt over 600, i går kom jeg på ca 900, så da var jeg flinkere :) Ikke merket noe negativt med dietten enda i alle fall! Men... helgen... gruer meg! Er byfesten her da, og ble plutselig snakk i går om at vi skulle ta oss en tur ut, drikke litt vin og slikt.. Må vurdere om jeg skal holde meg til dietten, eller nyte den ene kvelden og heller kjøre dietten litt lengre enn planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått bra de to første dagene, ikke merket noe på humøret eller energien, men jeg er ganske vant til å kunne gå lengre perioder uten særlig mat og kjenner sjeldent på sultfølelsen.. Helt til blodsukkeret mitt går bananas og jeg kræsjer i en fråtsefest uten like :blush::p Første dagen kom jeg for lavt på kaloriene, lå bare på litt over 600, i går kom jeg på ca 900, så da var jeg flinkere :) Ikke merket noe negativt med dietten enda i alle fall! Men... helgen... gruer meg! Er byfesten her da, og ble plutselig snakk i går om at vi skulle ta oss en tur ut, drikke litt vin og slikt.. Må vurdere om jeg skal holde meg til dietten, eller nyte den ene kvelden og heller kjøre dietten litt lengre enn planlagt.

Så kjekt at du ikke er sulten da:DDet må jo være helt supert! Du får tenke litt på lørdagen. Er nok ingen krise med en dag utenom PSMF. Jeg har hørt om flere som faktisk drikker vin på denne dietten. Dag 4 her nå, og jeg har gått ned 400g. Jeg synes egentlig det er litt lite:meh: Satser på at det skjer noe snart:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henger meg på jeg også selv om det er litt sent;) Er 21 år og 171 høy. Fant ut for ca et år siden at BMIen min hadde sneket seg opp slik at jeg lå innenfor kategorien overvektig:eek: Jeg har alltid vært litt smårund, og da fant jeg ut at nå var det på tide å ta tak i det. Har jobbet med kostholdet mitt og trenint ca 2-3 ganger i uken i litt over et år nå, og gått ned ca 12 kg.:) Nå er det bare de siste 2-3 kiloene som skal bort i løpet av mai/juni, men de siste kiloene vil ikke slippe taket:confused: Noen tips? Prøver å spise sundt og få i meg nok proteiner. Tenker på å trene mer styrke for å stramme opp litt. Håper jeg får det til.

Så utrolig flink du har vært!!

De siste kiloene er som oftest de vanskeligste. Hva med å kutte mer karbohydrater fra kosten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du ikke er sulten da:DDet må jo være helt supert! Du får tenke litt på lørdagen. Er nok ingen krise med en dag utenom PSMF. Jeg har hørt om flere som faktisk drikker vin på denne dietten. Dag 4 her nå, og jeg har gått ned 400g. Jeg synes egentlig det er litt lite:meh: Satser på at det skjer noe snart:D

Har gått ned 900g fra i går til i dag, mye vann som slipper nå merker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på jeg også da, selv om det nå ikke er lenge igjen:cool:

Hei alle sammen;)

Jeg er 37 år mor til to gutter på 3 og 6 år. Første sv.skap la jeg på meg 23 kilo:oops: da de var borte ble jeg gravid igjen og la kun på meg 10 kilo, som forsvant ganske fort. Har for ikke mange ukene siden virkelig satt i gang med hardtrening og kalori telling.

Sykler til og fra jobb hver dag ca 15 min hver vei. Har syklet den veien i full snøstorm og all slags vær i 3 år. Så den saken er grei.

Nå gjelder det og bli finere før sydenturen og resten av mitt liv:p

Er 167 høy og 63 kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke ned jeg.. I'm cursed :p Jaja, stramme inn enda med den neste mnd ! mulig PSMF på meg og, må bare få tak i selolje .. noen som vet om det kan kjøpes på iherb?

Psmf er the good shit. Du kan i allefall kjøpe selolje på Rema 1000! Helsekosten har det også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psmf er the good shit.

For min del stoppet hele opplegget opp i dag, ble kjempesvimmel og kvalm og ble stående å brekke meg over vasken mens jeg skulle lage dagens første måltid, så taklet ikke det. Usikker på om det hadde noe med PSMF å gjøre eller om det er noe annet, har vært periodevis svimmel siden tirsdags morgen, og da hadde jeg ikke startet på PSMF enda. Men valgte å bryte uansett da jeg ikke hadde sjangs til å få i meg kyllingen og brokkolien med den kvalmen uansett :meh: Ble en skål med frokostblanding i stedet for, det gikk ned så vidt.. Får prøve på nytt en annen gang, håper svimmelheten gir seg snart, hvis ikke må jeg komme meg til lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere er kjempeflinke alle sammen! :)

I morgen er det formskjekk på meg! Har ca de to siste månedene sluttet å logge kalorier, nå går det kun på øyemål. Ble jo helt gæren av å skulle logge hvert minste gram inn på diett.no!! Så nå har jeg et mye mer avslappet forhold til kosthold, noe som jeg tror er bra for vektnedgangen også: fordi jeg har sterkt redusert stressnivå! Og det merkes godt.

Det ble altså slik at i den tiden jeg faktisk veide alt sammen, så dannet jeg meg et bilde på hvor mye mat jeg ca trengte hver dag. Øyemål-regelen min har funket fint til nå, oppdaterer mer her i morgen :D

Stå på alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...