Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Oi, velger du da å ikke spise middag, men heller drikke vin? Da blir jeg krisesulten jeg da. Velger heller å spise proteinrikt og magert den dagen, så kcalnivået er lavt fra før og jeg tåler den vinen i fht kaloribudsjett :D

Jeg bytter ikke ut middagen med vin, men kanskje et lite mellommåltid. det viktigste er at jeg holder meg innenfor kaloribudsjettet mitt. Nå drikker jo jeg nærmest aldri vin, så jeg har egentlig aldri vært i den situasjonen før:p Har nok heller spist mat fremfor å drikke vin. Vin er jo ikke så kaloririkt heller, så er jo ikke så farlig:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bytter ikke ut middagen med vin, men kanskje et lite mellommåltid. det viktigste er at jeg holder meg innenfor kaloribudsjettet mitt. Nå drikker jo jeg nærmest aldri vin, så jeg har egentlig aldri vært i den situasjonen før:p Har nok heller spist mat fremfor å drikke vin. Vin er jo ikke så kaloririkt heller, så er jo ikke så farlig:D

Jeg er alt for glad i vin. Trenger ikke drikke meg full, men blir mye vinkos (i stedet for godteri da) i helgene med kjæresten og venner, hehe :p

Vurderer PSMF i en to-ukers tid etter 17. mai. Tenkt på det du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alt for glad i vin. Trenger ikke drikke meg full, men blir mye vinkos (i stedet for godteri da) i helgene med kjæresten og venner, hehe :p

Vurderer PSMF i en to-ukers tid etter 17. mai. Tenkt på det du?

Ja, vi har alle våre svakheter og godt er vel dèt;) Jeg har prøvd PSMF før og jeg orker ikke det mist i eksamenstid og oppgaveinnleveringa. Jeg trenger de kreftene jeg har. For meg er det ikke noe vits i å fikse på programmet mitt som funker!:D Men PSMF gir en bra kick start!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har alle våre svakheter og godt er vel dèt;) Jeg har prøvd PSMF før og jeg orker ikke det mist i eksamenstid og oppgaveinnleveringa. Jeg trenger de kreftene jeg har. For meg er det ikke noe vits i å fikse på programmet mitt som funker!:D Men PSMF gir en bra kick start!

Det ville aldri jeg ha gjort heller om jeg var i din situasjon, så den ser jeg godt:) Jeg vurderer det fordi det vil dra vekttapet opp til ca. 5.5 kilo (kanskje tom 6), og er ment å gjøres i 2 uker. Det skal jeg klare. Gjort det før, men da holdt det med 5 dager, haha. Gjelder vel å være litt kreativ i matveien bare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville aldri jeg ha gjort heller om jeg var i din situasjon, så den ser jeg godt:) Jeg vurderer det fordi det vil dra vekttapet opp til ca. 5.5 kilo (kanskje tom 6), og er ment å gjøres i 2 uker. Det skal jeg klare. Gjort det før, men da holdt det med 5 dager, haha. Gjelder vel å være litt kreativ i matveien bare:)

Du greier det hvis du vil, og hvis det passer inn i livet ditt er det bare å kjøre på:p Det er jo så fantastisk deilig etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veide akkurat det samme som forrige lørdag i dag! Satser på at det har skjedd mer til neste lørdag:D Ha en fin lørdag, alle sammen!

Har nok ikke skjedd så mye på min front heller, annet enn at kjæresten i går sa jeg hadde blitt tynnere i ansiktet, samt mindre pupper (hurra!!). Av og til vises ikke vektnedgang på selve vekten med én gang. Jeg kan ofte gå ned 0 gram én uke, til tross for at jeg gjør alt riktig, og hoppe ned 1.5 kilo ved neste veiedag. Platåslanking :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Nå har jeg ikke vært tilstede her på evigheter, beklager det. Er dårlig å være konstant

aktiv på forum ettersom skolen tar helt over om dagen. Hvordan går det med dere?:)

Jeg mistet en del vann på psmf men super vanskelig å holda vekta nede og ha vedlikehold. Er veldig dårlig på dietter og sprekker fort gitt. Nå må jeg skjerpe meg, skal reise 15 juni. Hva føler dere funka best på vekttapet deres ang trening og mat? Er kardio mer effektivt? Jeg føker styrke strammer opp hos meg, men vekta står bom stille hvis ikke jeg driver mye cardio.

Har dere endret mye på dietten deres siden dere begynte?

Fra nå av er det NULL spisedager på meg. Får bli 17 mai og that's it.:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kom dere inn i rytmen med periodisk faste (for de her inne de som spiser slik?) jeg er et frokostmenneske som merker at jeg blir supersulten når jeg våkner, men har så utrolig dårlig tid hver dag for jeg pendler ..så jeg ikke får i meg nok mat så tenkte at pf ville passet meg bra. Kan man jukse med fun light og kaffe uten melk i begynnelsen? så ikke sulten tar helt over.

tenker å ha spisevindu fra kl 11 - 9 på kvelden.:)

Har dere merka noen effekt på fettprosenten ved PF i forhold til før? jeg er så uendelig lei dette stubborn fat greiene som ikke slipper taket. nedre del av magen. jeg kan veie både 52 eller 62 kg, magefettet slipper ikke helt taket. så nå har jeg lagt vekta bort for en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kom dere inn i rytmen med periodisk faste (for de her inne de som spiser slik?) jeg er et frokostmenneske som merker at jeg blir supersulten når jeg våkner, men har så utrolig dårlig tid hver dag for jeg pendler ..så jeg ikke får i meg nok mat så tenkte at pf ville passet meg bra. Kan man jukse med fun light og kaffe uten melk i begynnelsen? så ikke sulten tar helt over.

tenker å ha spisevindu fra kl 11 - 9 på kvelden.:)

Har dere merka noen effekt på fettprosenten ved PF i forhold til før? jeg er så uendelig lei dette stubborn fat greiene som ikke slipper taket. nedre del av magen. jeg kan veie både 52 eller 62 kg, magefettet slipper ikke helt taket. så nå har jeg lagt vekta bort for en stund.

Har ikke merket noen forskjell på nedgangen i fettprosenten selv på PF med samme mengde mat som når jeg ikke spiste i det mønsteret, bare at det er mer behagelig og lettere å holde enn å spise lite fordelt utover hele dagen. Kan nå spise meg skikkelig mett, og kroppen vet på en måte når den får mat, så det blir lite sultfølese tidlig på dagen og ikke noe søtsug til kvelds. Men reaksjonen er helt sikkert individuell.

Men trener du mye styrke? Har sett at flere spør om det samme angående innside lår og slikt og at svaret da er at man blir veeldig tynn andre steder før man kan bli tynn på problemområdene. Så at man ikke bør jobbe for å gå ned i vekt, men fokusere på styrke slik at kroppsammensettningen endres over tid? jfr denne artikkelen Trenger du egentlig å slanke deg mer? - Fitnessbloggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned i vekt i sommer! Er litt seint ute til at jeg når mål eller delmål før sommeren, men jeg skal dit. Har alltid trena mye, men har aldri vært tynn og sett sprek ut, jeg vil dit!

En ting jeg sliter med er å holde meg til planen når jeg er med venner, om jeg ikke spiser det samme som de, blir det fort spørsmål om hvorfor og det er stadig usunn mat på bordet! Jeg er også en ekspert på å ta med meg en sjokoladeplate når jeg er i butikken. Hva gjør dere for å holde dere til planen? Hjelp, det her betyr mye for meg, men dårlige uvaner ødelegger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned i vekt i sommer! Er litt seint ute til at jeg når mål eller delmål før sommeren, men jeg skal dit. Har alltid trena mye, men har aldri vært tynn og sett sprek ut, jeg vil dit!

En ting jeg sliter med er å holde meg til planen når jeg er med venner, om jeg ikke spiser det samme som de, blir det fort spørsmål om hvorfor og det er stadig usunn mat på bordet! Jeg er også en ekspert på å ta med meg en sjokoladeplate når jeg er i butikken. Hva gjør dere for å holde dere til planen? Hjelp, det her betyr mye for meg, men dårlige uvaner ødelegger!

Her er det bare å jobbe med psyken! Fortelle deg selv at du ikke trenger den sjokoladen, du trenger ikke spise det samme som venninnene. Man må bare trene opp viljestyrken sin :) Jeg merker at mitt største problem er på jobb, er stadig noen som setter frem skåler med noe godt i, men jeg har sagt til de fleste her at jeg har godtestopp, så da er terskelen for at jeg smaker på noe ganske mye høyere.. For da ser jo de jeg jobber med at jeg ikke klarer å holde meg til godtestoppen min! Sprekker av og til jeg og, men det er allikevel en forbedring fra hvordan det var før ;)

I dag så jeg 7-tallet på vekta! Endelig!! Tatt lang tid å komme seg under 80, de siste kiloene var seeeeige! :meh: Men endeliiiig er jeg kommet under :D Så nå er det bare å vende nesen mot neste delmål, som er 75 kilo :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Treng tips om kor mange kaloriar eg kan ligge på per dag?? E 167cm høg og vege 76kg(aaalt for mykje!!!)

Skulla så veldig gjerne komt meg ned til 70kg til juli, trur det skal vere realistisk..og her e så mykje flinke folk!!

Noken tips??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treng tips om kor mange kaloriar eg kan ligge på per dag?? E 167cm høg og vege 76kg(aaalt for mykje!!!)

Skulla så veldig gjerne komt meg ned til 70kg til juli, trur det skal vere realistisk..og her e så mykje flinke folk!!

Noken tips??:)

Hvis du går inn på fitnessbloggens side på facebook, finner du en kalorikalkulator du kan bruke til å finne ut hvor mange kalorier du bør ligge på ved vedlikehold. Kan være lurt å legge seg ca 500 kalorier under dette. Må nok prøve og feile litt for å finne ut hva som fungerer for deg. Lykke til :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går inn på fitnessbloggens side på facebook, finner du en kalorikalkulator du kan bruke til å finne ut hvor mange kalorier du bør ligge på ved vedlikehold. Kan være lurt å legge seg ca 500 kalorier under dette. Må nok prøve og feile litt for å finne ut hva som fungerer for deg. Lykke til :thumbsup:

Har testa ut den;) Fann ut at eg bør ligge på 1500-1800kcal, men fleire som har sagt at det er for lite..synst det er såå vanskelig å vite sikkert:unsure:

Ser du har vore kjempeflink og gått ned, kor mange kaloriar har du lagt deg på kvar dag, sånn ca?? Alltid kjekt med tips;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testa ut den;) Fann ut at eg bør ligge på 1500-1800kcal, men fleire som har sagt at det er for lite..synst det er såå vanskelig å vite sikkert:unsure:

Ser du har vore kjempeflink og gått ned, kor mange kaloriar har du lagt deg på kvar dag, sånn ca?? Alltid kjekt med tips;)

Jeg prøver å ligge rundt 1500 kalorier sånn ca, enkelte dager ligger jeg nok litt over, andre dager litt under. Vanskelig å si om det er for lite for deg da jeg ikke vet noe om hvor ofte du trener. Er jo bare å prøve seg frem, du merker jo fort på kroppen om dette er for lite ;) Jeg skal i alle fall ligge rundt 1500 kalorier (da ligger jeg ca 500 i underskudd fra vedlikehold).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å ligge rundt 1500 kalorier sånn ca, enkelte dager ligger jeg nok litt over, andre dager litt under. Vanskelig å si om det er for lite for deg da jeg ikke vet noe om hvor ofte du trener. Er jo bare å prøve seg frem, du merker jo fort på kroppen om dette er for lite ;) Jeg skal i alle fall ligge rundt 1500 kalorier (da ligger jeg ca 500 i underskudd fra vedlikehold).

Då trur eg at eg også skal tørr å ligge på 'berre' ca 1500kcal;) Trena styrke 2-3 gongar i veka og kardio 3-5, men det er fordi eg vil gå ned i vekt. Har ikkje lyst å vere så avhengig av trening å føle at eg må trene, vil heller ha det som noko eg har lyst til ved siden av. Vil heller satse på eit sunt kosthold, der eg kan ta meg 3-4 gode treningsøkter i veka:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då trur eg at eg også skal tørr å ligge på 'berre' ca 1500kcal;) Trena styrke 2-3 gongar i veka og kardio 3-5, men det er fordi eg vil gå ned i vekt. Har ikkje lyst å vere så avhengig av trening å føle at eg må trene, vil heller ha det som noko eg har lyst til ved siden av. Vil heller satse på eit sunt kosthold, der eg kan ta meg 3-4 gode treningsøkter i veka:)

Da trener du jo ganske mye, så kan hende du bør ligge litt høyere. Prøv deg frem, man skal kunne leve selv om man slanker seg! Jeg trener ikke så mye kardio, går for det meste i styrke. 3-4 økter er nok et greit utgangspunkt, du kan sikkert legge kaloriinntaket litt høyere på treningsdager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joine! :-.) Min første slankekur. Startet denne uka, men sprakk litt i dag med kurs og teambuilding med jobben.. :) Alltid vært veldig tynn/slank, men har gått opp noen kilo nå siste året.. Vil oppi buksene fra i fjor (uten at de tyter rundt magen :)

Velkommen og lykke til :thumbsup::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...