Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

fikk ideen fra en tråd som etterspurte spisesteder i Oslo med sunn mat... men lurer egentlig bare på gode resturanter generelt i Oslo-området.

---------------------

Kan anbefale Dinner http://dinner.no/nb/

Var der for et par uker siden. Plassen er veldig fresh og kul, avslappende atmosfære. Servicen var veldig bra. Servitørene var til stedet, men ikke for pushende. Vi fikk vite det vi trengte om maten og drikka. Det var lett å få øyekontakt med de for spørsmål osv...

Maten var fantastisk god, spennende og gode posjoner. Pleier ikke å bli mett på resturanter, men her var det faktisk nok mat.

Prisen overraskende lav. Vi var to, spiste forrett, hovedrett og dessert + en flaske vin. Det kom på 1300kr.

Dette er den beste resturantopplevelsen jeg har hatt i Oslo til nå. Skal tilbake i kveld.

Fortsetter under...

Brasserie france. Sinnsykt god mat, spessielt dagens rett, plukk og miks fra dessert tralla, og utrolig fint lokale, med skikkelig koselige toaletter.. ( yes i said it). Lurt å bestille bord på forhånd da det blir fort fullt der. Jeg vet ikke helt hva prisen blir på om man bestiller alkohol også, men maten der er virkelig en fryd for smaksløkene. Prisklassen er ikke den laveste, men du vil garantert få kvalitet av både service og mat ;)

Annonse

Selv må jeg innrømme at jeg ikke ble positivt overrasket over Dinner. Veldig utålmodige servitører med stoppeklokkefetisj, og... Dinner skal jo være beste kinesisk mat i Oslo, hvorfor har de da så mye wagyu og foie gras på menyen?

Ellers var ikke den kinesiske maten WHOA heller. Et klart steg opp fra mr. Hong, men ikke mer enn det.

Smalhans er kult, st. Lars er rå på grillmat og digg burger,og vel verdt å foretrekke fremfor illegal eller munchies hvis du ikke er i hipstermodus.

Skal snart ut på bon lio og kose meg, det blir spennende. Tapas meets fine dining og kjøkkenet bestemmer hva som serveres når, det må jo bli bra.

Illegal burger synes jeg har byens beste burger.

Alex sushi er dyrt, men herregud for en kvalitetsforskjell på sushien. Og jeg er IKKE kresen på sushi...!

Hva gjelder pizza på restaurant blir jeg nesten alltid skuffet. For mye bunn , for lite fyll... Nesten alltid!! Og jeg liker egentlig ikke Olivia-restaurantene da de ofte har dårlig service og mye standard-mat. Men pizzaen med serranoskinke som de har der er virkelig god!

Leter etter god texmex/mexicansk i Oslo. Synes Tijuahna har noen gode retter (blant annet taco med chorizo-pølse), men kjedelig guacamole.. Noen som har prøvd mexicana her?

Selv må jeg innrømme at jeg ikke ble positivt overrasket over Dinner. Veldig utålmodige servitører med stoppeklokkefetisj, og... Dinner skal jo være beste kinesisk mat i Oslo, hvorfor har de da så mye wagyu og foie gras på menyen?

Ellers var ikke den kinesiske maten WHOA heller. Et klart steg opp fra mr. Hong, men ikke mer enn det.

Smalhans er kult, st. Lars er rå på grillmat og digg burger,og vel verdt å foretrekke fremfor illegal eller munchies hvis du ikke er i hipstermodus.

Skal snart ut på bon lio og kose meg, det blir spennende. Tapas meets fine dining og kjøkkenet bestemmer hva som serveres når, det må jo bli bra.

Var der i går for andre gang. Ble veldig skuffa.

servitøren var som du nevner over, stressa, påtrengende, sur og lite dyktig.

Maten var også anderleses. Bestillte samme chili suppe med hummer, til forret som sist for den var helt rå...nå smakte den som tomatsuppe. Og hovedretten var også veldig kjedlig. En pot med ulik kjøtt og sjømat med grønnsaker. Vi hadde crispy duck sist som var fantastisk.

+1 for

Illegal

Arakataka

Smalhans

St. Lars

Kan også anbefale Patio/CinCin for etter min mening byens overall vinner på italiensk pizza. Hakket vassere på Villa Paradiso (løkka) kanskje, men dyrere og klarer ikke å bli enig med meg selv om jeg liker stedet rent atmosfære-messig.

Lofthus (åpent bakeri @Sandaker) er også meeeeeget bra.

Må også slå et slag for Eldhuset hvis man liker slowcook. Har spist der gjentatte ganger, aldri blitt misfornøyd. Store porsjoner og fornuftige priser.

Var der i går for andre gang. Ble veldig skuffa.

servitøren var som du nevner over, stressa, påtrengende, sur og lite dyktig.

Maten var også anderleses. Bestillte samme chili suppe med hummer, til forret som sist for den var helt rå...nå smakte den som tomatsuppe. Og hovedretten var også veldig kjedlig. En pot med ulik kjøtt og sjømat med grønnsaker. Vi hadde crispy duck sist som var fantastisk.

Gå for Nodee på Majorstuen/ved Frognerparken neste gang.

Spiste menyen deres, syv retter delt på tre personer, utrolig mye og god mat, virkelig valuta for pengene.

Slenger forøvrig en stemme på Lofthus hva gjelder pizza, reinsdyr og granateple var ganske himmelsk.

Og Alex har ødelagt sushi for meg, for alt i prisklasser som er mer overkommelige, er latterlig i forhold. Selv om Jonoe falt i smak tidligere, har ikke prøvd igjen post-Alex...

Ikke prøvd Taco Republica nei! Høres bra ut med guaccis-anbefalingen :)

Hva med byens beste biff? Når jeg vil ha biff pleier jeg dra på Big Horn.. Men synes egentlig de har hakket for stive priser med tanke på at det ikke er den beste biffen jeg har smakt. Men liker godt løsningen med å sette sammen retten selv. Har hørt at Trancher (tror jeg?) har bra biff, men kun serverer entrecote?

Annonse

Eldhuset

Slenger meg igrunn bare på det okveine sa.

Ellers, sjekk ut Istanbul på Grønland, syyykt digg tyrkisk mat, masse kjøtt for ein billig penge. Typ 140kr for ein porsjon EG blir mett av, (de som kjenner meg her forstår at da er det litt mat :p )

Kizushi (www.timeout.jp/s/en/tokyo/venue/23721/) ødela sushi for meg. (Ikke i Oslo, sorry) :-p

Interessant. Får stikke innom om jeg er i området, og føler for å få toppet Alex :p

Har forøvrig inntrykk av at det er verdt å ta turen innom Jiro: http://www.newyorker.com/culture/culture-desk/perfect-sushi

Men sorry, nå er vi langt utenfor Oslo! Nok off topic!

Pjoltergeist! Sinnsykt god mat, trivelig sted og servitører som er superhyggelige og har peiling.

Har du prøvd Taco Republica, Inger-Lise? De har den aller beste guacamolen!

Lenge siden jeg har spist pizza ute, men jeg mener å huske at den på Åpent bakeri var knall.

Taco Republica ville jeg virkelig ha unngått, hvert fall lunsjmenyen deres.

Det er noe av det mest skuffende jeg noensinne har spist. Ikke smakte det godt, ikke så det bra ut og det var nesten ikke mat.

Eldhuset – Kristiania Skjenkestue

Genialt hvis du liker store porsjoner med amerikansk BBQ-style mat til en meget ålreit pris. Veldig gode sliders, ribs og brisket, magiske fries og knallgod epleterte. Kjøp en party platter med sju sliders til deg selv, så blir du garantert mett!

St. Lars

Kongen av biff, hands down den beste entrecôten jeg har spist. Pluss for digg grillet hummer til forrett! Til å være i en helt annen liga enn biff på en random restaurant er ikke prisene så hårreisende heller.

Døgnvill

Etter min mening byens beste burger. Munchies og Illegal er fint som nattmat, men Døgnvill er i en annen klasse. Hvis det du liker best med hamburger er selve burgerkjøttet er det ingen som leverer bedre enn Døgnvill. Sykt bra søtpotetfries, og behagelig prisnivå til å være en veldig ålreit restaurant.

Burger Joint

Byens nest beste burger, og kanskje mer inspirert på tilbehørsfronten og på smakskombinasjoner enn Døgnvill. Ganske kule lokaler, men bedre som takeaway enn som "ut å spise."

Smalhans

Bare vært her en gang, og det var på et arrangement med forhåndsbestilt "krøsusmeny." Hvis du ikke er så fan av full retard fine dining, men likevel liker gjennomført og litt over middels sofistikert mat, tror jeg Smalhans kommer til å falle i smak.

Noen etterlyste biff:

Trancher Entrecote! De har spesialisert seg på kun entrecote, du kan velge mellom liten eller stor. Jeg har vært der to ganger (på løkka, men de åpner også på Frogner), og har blitt blown away begge ganger. Min mening er at Big Horn blir Burger King i forhold.

Le Benjamin

Nydelig fransk restaurant i et lite lokale nederst på løkka. Forholdsvis rimelig 5-retters som absolutt er verdt å teste. Dette er mitt favorittsted i Oslo så langt.

Ellers er Burger Joint og Munchies, som nevt over, digg når man bare vil grafse i seg en skamdigg burger.

Dyrt og deilig

Ylajali -

Do you Even Ramsvik. 10-retter med vinmeny kommer på litt i overkant av 2500 pr snute. Beste gourmetmat jeg har spist i Oslo. Gå før det er for sent, de stenger sjappa i år.

Palace Grill

Morsom tiretter, det går an å bestille bord der nå etter at det var førstemann til mølla med mindre man var under ti(!) stykker før. Rause vinpakker. Såpass rause at det kan være greit holde litt igjen om man skal huske hele måltidet :p

Aymara

Peruviansk snadder. Kan være mid-range om man ikke bestiller absolutt alt på menyen (om man er to eller flere) noe jeg sterkt anbefaler å gjøre.

Mid-range

Smalhans

Bestill krøsusmeny og kos deg.

Dinner/Nodee/Oriental - Drives av de samme folka. God asiatisk fusionmat, men stoppeklokkefetisjen er kanskje verdt å nevne. Gode drinker på Dinner også. Sterk mat er for øvrig ikke norsk-sterk, men sterk-sterk. Jeg har vært alt fra veldig fornøyd til middels fornøyd. Prisene tatt i betraktning er det ganske mye for pengene etter norsk standard.

Døgnvill - Fortsatt den beste burgeren jeg har fått i Oslo når totalpakken er tatt i betraktning (du sitter godt, det gjør du ikke verken på Munchies eller illegal, og i tillegg blir du mett på døgnvill, på munchies er burgerne for små)

Hells Kitchen

Beste pizza i sentrum av Oslo. Ikke spesielt dyrt og trivelige lokaler om man er der før man skrur opp musikken til 11 etter 21. Gå heller her enn på Villa Paradisio, som verken har bra mat eller service per dags dato.

Lokk

Har gode supper, og dagens treretter er ikke fraskrekkende dyr. Trivelige lokaler også.

The Kasbah

Midtøsten-mat til relativt hyggelige priser. Trivelige lokaler. Veldig god falafel.,

"Billig"

Lille Saigon/Hai Cafe

God og billig vietnamesisk mat. På lille Saigon er nudelsalatene, wontonsuppen og vårrullene (av de ferske du enten ruller selv eller får ferdig) best. Hai Cafe har gode supper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...