Gå til innhold

Dagens usikre!


T-man

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest QueenWinther

Test med LC20 på trening i dag, så er nervøøøøøs. Dessuten er jeg den eneste jenta i -58 på neste konkurranse som løfter 20, igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om det er på tide å gi opp kampen drømmekroppen. Eller iallefall bare bli litt bedre form. Har trent målrettet styrke i hele år (og også tidligere, men mer seriøst i år) med forskjellige kalorinivåer uten noe visuelle resultater. Blodprøver hos legen sier at ingenting er gale med blodsukker, stoffskifte eller noe, så det eneste jeg kommer frem til er at jeg rett og slett har kjipe gener.

Er sliten og lei nå. Men samtidig redd for å legge på meg igjen i og med at det harde arbeidet gjorde at jeg vedlikeholdt vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usikker på om det er på tide å gi opp kampen drømmekroppen. Eller iallefall bare bli litt bedre form. Har trent målrettet styrke i hele år (og også tidligere, men mer seriøst i år) med forskjellige kalorinivåer uten noe visuelle resultater. Blodprøver hos legen sier at ingenting er gale med blodsukker, stoffskifte eller noe, så det eneste jeg kommer frem til er at jeg rett og slett har kjipe gener.

Er sliten og lei nå. Men samtidig redd for å legge på meg igjen i og med at det harde arbeidet gjorde at jeg vedlikeholdt vekten.

Åkei, så du er ikke en fast gainer. Velkommen i klubben!

Er det kjipt?

Både ja og nei.

Ja, det er kjipt at man ikke ser resultater raskt. Men ting tar tid. Og særlig endring av kroppens sammensetning, Og særlig når man gjør det uten hjelp av superhavregrøt.

Du har trent seriøst i et år. Det er ikke så lenge faktisk. Og jeg tror endringene er større enn du selv tror.

Det er nå disiplinen kommer inn. Disiplin til å fortsette. Til å ikke gi opp. Å stå på. Å få frem drømmekroppen kan ta flere år, med mindre du er villig til å gamble med helsa og ta piller og ulike injeksjoner som er forbeholdt brannskadde og andre pasienter.

Så, du har to valg.

Gi opp. Gi faen. Gi blanke i hva du har oppnådd.

Eller du kan krumme nakken, fortsette å trene målbevisst, spise godt og stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkei, så du er ikke en fast gainer. Velkommen i klubben!

Er det kjipt?

Både ja og nei.

Ja, det er kjipt at man ikke ser resultater raskt. Men ting tar tid. Og særlig endring av kroppens sammensetning, Og særlig når man gjør det uten hjelp av superhavregrøt.

Du har trent seriøst i et år. Det er ikke så lenge faktisk. Og jeg tror endringene er større enn du selv tror.

Det er nå disiplinen kommer inn. Disiplin til å fortsette. Til å ikke gi opp. Å stå på. Å få frem drømmekroppen kan ta flere år, med mindre du er villig til å gamble med helsa og ta piller og ulike injeksjoner som er forbeholdt brannskadde og andre pasienter.

Så, du har to valg.

Gi opp. Gi faen. Gi blanke i hva du har oppnådd.

Eller du kan krumme nakken, fortsette å trene målbevisst, spise godt og stå på!

Har liksom telt kalorier, sluttet med snop, trent 3-5 dager i uken, blitt sterkere, men etter jeg kom hjem fra ferie i helgen, så har jeg ikke trent, telt kalorier eller gjort noe og jeg tenkte bare på hvor digg det var å føle seg som en normal person. Det er jo veldig mange som ikke trener eller teller kalorier og som likevel ser normal ut? Jeg er dog likevel lei av å være flau over meg selv. Så derfor usikker. Men jeg er bare mentalt sliten. Føler jeg har jobbet hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har liksom telt kalorier, sluttet med snop, trent 3-5 dager i uken, blitt sterkere, men etter jeg kom hjem fra ferie i helgen, så har jeg ikke trent, telt kalorier eller gjort noe og jeg tenkte bare på hvor digg det var å føle seg som en normal person. Det er jo veldig mange som ikke trener eller teller kalorier og som likevel ser normal ut? Jeg er dog likevel lei av å være flau over meg selv. Så derfor usikker. Men jeg er bare mentalt sliten. Føler jeg har jobbet hardt.

Hei du,

Vi får alle slike perioder og tanker. Har selv lagt ut et par slike i loggen min og andre steder.

Det er helt normalt. Og det suger når det kommer.

En mulig løsning kan jo være å la være å telle kalorier en periode, fortsette å trene, men trene litt mindre elelr trene andre øvelser eller endog trene noe helt annet.

Ja, det er en del andre som tilsynelatende ikke trener eller teller kalorier og som ser bra ut. Ja, slik er det. Og det kan virke urettferdig. samtidig, det er sånn det er. Jeg skulle ønske jeg kunne sett annerledes ut uten å trene. Eller pass epå det jeg spiser. men det skjer ikke. Jeg vet jeg må trene, passe kostholdet mitt, for å nå målene mine.

Stå på! Ikke gi opp nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har liksom telt kalorier, sluttet med snop, trent 3-5 dager i uken, blitt sterkere, men etter jeg kom hjem fra ferie i helgen, så har jeg ikke trent, telt kalorier eller gjort noe og jeg tenkte bare på hvor digg det var å føle seg som en normal person. Det er jo veldig mange som ikke trener eller teller kalorier og som likevel ser normal ut? Jeg er dog likevel lei av å være flau over meg selv. Så derfor usikker. Men jeg er bare mentalt sliten. Føler jeg har jobbet hardt.

Uten at jeg kjenner deg StiligeCecilie så har du da ingenting å være flau over. Du er flott! Ut fra det du skriver her på forumet så er du ytterst oppegående. Ikke pisk deg selv fordi ting tar tid. Ikke pisk deg selv fordi det du ser i speilet ikke er akkurat som du vil det skal være. Vær stolt av det du har utført! Fuck Instagram. Fuck glansbilder. Flau? Du? Fuck that!

Sånne tanker kjenner jeg igjen fra samboeren min, spesielt under en viss tid i syklusen. Vent til rundt neste eggløsning og tenk over tingenes tilstand da. Natt & Dag. Hormoner :whistle: Litt ekstern bekreftelse/trøst fra kjæreste kommer godt med her.

Et skifte av fokus kan være nyttig. Istedenfor et ytre fokus på Drømmekroppen 2015 så kan du tenke Cecile Kicks Ass Forever. Vær snill med deg selv. Vær snill med kroppen din. Vær snill med hodet ditt. Vær på lag med deg selv. Tankene dine er ikke deg, og du er ikke tankene dine. Kjekt å huske på når det butter litt imot :)

Har du behov for litt slakke med kosthold og trening så kan du gi deg selv litt tid. Ikke ta det som et nederlag. Ta det som et pusterom, og vit at du kommer til å fortsette å være god mot deg selv ved å løfte om kort tid igjen. Kanskje roe ned på hvor strikt du er med deg selv. Sykdom og helseproblemer kan legge en demper på mye, både fysisk og psykisk. Vi har alle vårt å stri med. Gjør så godt du kan og vær fornøyd med det (y)

Og husk:

youre_awesome_carl_sagan.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om det er på tide å gi opp kampen drømmekroppen. Eller iallefall bare bli litt bedre form. Har trent målrettet styrke i hele år (og også tidligere, men mer seriøst i år) med forskjellige kalorinivåer uten noe visuelle resultater. Blodprøver hos legen sier at ingenting er gale med blodsukker, stoffskifte eller noe, så det eneste jeg kommer frem til er at jeg rett og slett har kjipe gener.

Er sliten og lei nå. Men samtidig redd for å legge på meg igjen i og med at det harde arbeidet gjorde at jeg vedlikeholdt vekten.

Kjenner meg veldig igjen. Sånne tanker kan ta opp mye av hodet hvis man lar de. Jeg er selv ekspert på å se alle de negative tingene som skjer, hva jeg ikke får til og hvordan kroppen ikke former seg som jeg vil. Jeg har endelig (på ordenltlig!) skjønt at det tar sååå myye lenger tid å oppnå den endringen jeg ønsker, og imens forandringene skjer sakte men sikkert, må jeg nok bare smøre meg med tålmodighet, noe jeg igrunn egentlig ikke har. Men hva slags alternativ har man? Javisst er det fristende å bare gi opp. Jeg tror ikke man vinner noe på det, da kan jeg nesten garantere at man irriterer seg enda mer og blir enda mer skuffet akkurat fordi man ga opp (etter en tid) og ikke fikk det til. Også er det jo en grunn til at det heter at noe trening er bedre enn ingen trening, for eks.

Som Tronaldo skriver, ikke vær så streng med deg selv. Her er jeg også ekspert. Ved mindre det ikke blir 110% sånn som jeg vil/tenker/ønsker, føler jeg meg mislykket. Det har jo ingen hensikt i det hele tatt, for ingenting kan bli helt perfekt eller som jeg vil. Det å skulle gi seg selv litt tid og pusterom kan jeg støtte fullt ut. Da jeg skiftet fokus fra 'Drømmekroppen 4evah' til jeg skal bare bli stekere og bedre for hver dag som skjer, skjedde ting litt etter litt. Det psykiske her har myye å si, det vet du sikkert selv også. Selv sliter jeg endel med psyken og vet hvor utrolig lett det er å skulle kritisere seg selv og finne alle de tingene du ikke får til. Se heller på de tingene du faktisk får til! Du blir i bedre form (selv om du merker det eller ikke, når du trener), sterkere, sover bedre (etter det jeg vet hva som har bevist effekt på trening i seg selv) etc, etc.

Ofte hjelper det også å se det store bildet. Hvordan vil jeg ha det med meg selv resten av livet? Hvordan skal du opprettholde drømmekroppen du streber etter? Det har jeg måttet tenke etter. Er det verdt det? Det er en annen del av greia, litt utenfor topic men. Fortsatt en del av dealen :) Hvis du har behov for å prate om noe så send meg gjerne en PM, så kan jeg forsikre deg om at du ikke er alene om tankene dine :)

Uansett, ønsker deg lykke til og håper du finner ut av det! :) Du er allerede så utrolig flott, sånn for the record!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååå, takk LeanMachine :love: Så utrolig kjekt å lese!

Jeg har bestemt meg for å ha en pause frem til helgen hvor jeg skal planlegge litt veien videre mtp trening :) Kaloritelling orker jeg ikke, men jeg har jo egentlig grei kontroll på hva jeg kan og ikke kan spise nå :)

Tusen takk alle sammen, det varmer veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...