Gå til innhold

Fru vingle

Medlemmer
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. På 10 kg tar jeg nå 8x3, men greier betydelig mer. Tror faktisk jeg ville klart 17-20. Iallfall på en god dag. I dag hadde jeg en skikkelig drittdag der alt var tungt og fælt, men hadde også spist dårlig. Tok første omgangen med de vanlige 10kg hantlene, andre på benk med stang uten ekstra belastning (aner ikke hva stanga veier), siste med stang og 2x5 vektskiver. Siste var tungt, men gjennomførbart. Mannen stod bak sånn i tilfelle, og hjalp meg kun med å få stanga på plass etter siste løftet. Det var deilig med litt variasjon, men jeg liker tanken på å ta flere muskelgrupper i hver
  2. På mitt treningssenter er det et litt dumt hopp mellom vekta på hantler. Man finner alle slag opp til 10kg, deretter øker de med 2.5 kilo (!). Jeg starta på HELE 6kilos håndvekter i benkpress, det har vært jevn progresjon og økning på en kilo har vært passe. Nå er jeg på 10kg, hvilket ikke gir meg noe lenger. Fint lite følelse av utbytte. Neste er 12.5kg. Det er ALTFOR mye. Så... What To do? Gå over på stang? Vil jeg da miste effekt på støttemusklatur? Andre smarte ideer til å få meg over kneika?
  3. Har lest artikkelen om jenter og diett. Har benyttet formlene, og dermed kommer frem til at for meg skal dietten da se slik ut: 2000'ish kcalorier 125gr karbohydrater 200gr protein 78gr fett Har prøvd meg ut litt i myfitnesspal, og sitter da igjen enda mindre klok. På en dag kom jeg ikke opp i mer enn 8-900 kcalorier, såvidt innafor på fett og karbohydrater, men da altfor lite protein, og selvsagt kcalorier. Forslaget mitt ser slik ut: Frokost: 1dl havregryn 1dl Styrk melk 1dl yoghurt naturell 2ss granola m. Honning og mandel til topping Lunsj: 50gr tunfisk 40gr avo
  4. Er det lov å bli med nå som dere andre er så godt i gang? Jeg gikk i fjor ned 25 kilo i rasende fart uten trening. Så ble jeg slepphendt med kosten, usunt, for mye sukker/fett så ja.. Da var det opp igjen nesten 10 kilo. Vipper nå på 102'ish. Vil ned til 70. Å komme under 100 er visst ikke så lett! Dæven som kiloene sitter nå! Men gir meg ikke!!! Fokuser ligger på styrke x3 pr uke, og minst en cardioøkt. Alt over det er bonus. I forhold til kosthold vet jeg godt HVORDAN jeg bør spise, her må fokuset være å unngå sprekker i hytt og pine. Jeg vet at for meg betyr det å unngå lavt blods
  5. Jeg har tatt markedsføring på BI. Anbefaler deg faktisk å se litt andre veier, eventuelt som f.eks bed.øk med markedsføring. Noe mer å bygge på! Markedsføring er er veldig gøy fag, jeg storkoste meg og gikk ut med A. Men relevant jobb i etterkant...? Nope. Det er populært, og mange om beinet. Som du selv også påpeker. Samtidig vil jeg oppmuntre deg til å følge magefølelsen din. Hva er det DU vil/ønsker? Brenner du nok for dette, til å ta opp kampen mot mange andre i en jobbsøkersituasjon? Jeg gjorde ikke det, fikk jobb som key account manager, men det ble kjedelig. Snudde på flisa og
  6. I dag fullførte han stiv som en stokk nå på kvelden, så spørs om han trenger hjelp ut av senga i morgen Han spiste et måltid med brød (karbs), omelett (protein og fett) og godt med vann før trening. Jeg ville avslutte min egen trening med en halvtimes intervall på mølla, han prøvde seg fem min fordi han ville, men da sa det stopp. Og det må da være kjempegreit for en som er helt ny I benkpress, arnoldpress og ezbar-curl tok han litt lettere belastning enn meg, men like mange reps. Så ut til å funke veldig greit. Så da er det oppskriften noen uker før han tar seg mer ut tenker jeg
  7. Takk for svar alle sammen Først; jo han er sterkere enn meg i hverdagsgreier. Vi la nye heller i hagen forrige uke, Jeg greier ikke løfte dem, han bar alle på plass sånn til eksempel. Vi skal trene sammen igjen i dag, så får vi se hvordan det går med mindre belastning håper han har greid å spise hehe... Hvis han skal spise under økten, er det noe alternativ til banan...?
  8. Jeg har endelig greid å lure mannen min med på å trene Han er helt utrent, har aldri vært trent, heller ikke som barn og ungdom. Jeg forsøker å hjelpe han i gang ved å benytte nybegynnerprogrammet her på fitnessbloggen. Starter med 10-15 min oppvarming, hm foretrekker romaskin. Men, han blir helt "tom" midt i programmet, hele systemet krasjer liksom. Han kan ikke klare mer uansett hvor mye han vil. Beskriver det selv som å miste all følelse i musklene. Han ER sterkere enn meg, men løfter samme vekter som meg. Eksempelvis: Beinpress 75 kilo (mente på at han vil øke til 80 nå)
  9. Jada, ønsker å gå ned 05-1 kg i uka. Bare det går NED hehe... Har som sagt gått ned endel i fjor, de kiloene gikk FORT. For fort sånn egentlig. Nå vil jeg fortsette i en stil jeg kan holde, som ikke er en kjapp kur men hverdag. Det med cottage cheesen visste jeg ikke, da blir det vanlig type neste gang. Men altså, en hel boks?! Det tror jeg ikke jeg greier å spise på en gang. En halv er mer enn nok.
  10. Akkurat DETTE har jeg gjort i Ca 14 dager, så det er tidlig å si noe om. Vekta har gått OPP for så å ned igjen til start. 1500 kcal om dagen vet jeg funker, men sa har jeg ikke energi til trening, og er sur som ei padde. Så akkurat det er ingen god ide, selv om jeg går ned. Mye ned. Opptil 2kilo i uka gikk jeg ned på det. Men føler meg energisk, og mett på det over. Men er usikker på om det blir riktig. Om jeg mangler noe, får for mye av noe etc. joda, jeg vil ned, med det skal være på den rette måten.
  11. Treningen er forresten Ca 45 min fullkroppsprogram hvor jeg tar så tungt jeg kan og øker hver gang jeg kjenner jeg kunne klart en rep. Til. Tilleggsspørsmål: bør/må jeg til med cardio også?
  12. Jeg vil gå ned i vekt, OG bli sterkere og i bedre fysisk form. Pr i dag er jeg 102kg/167cm/kvinne Trener styrke tre ganger i uka. Haaaater cardio, men varmer opp et kvarter på mølla. Har en relativt aktiv jobb (går fra 6000 til 10000 skritt på en vakt) i tillegg til endel tunge løft osv. Ellers ikke voldsomt aktiv. Å gå ned i vekt er ikke noe problem, gikk ned 25 kilo i fjor uten trening. Men lå da på 1500'ish kcalorier uten å trene annet enn sporadisk. Kostholdet har jeg grei kontroll på, tror jeg, men veldig usikker på hva jeg bør ligge på som et utgangspunkt. Spiser run
×
×
  • Opprett ny...