Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva er det som gjør treningen din kjedlig?

Finnes kansje alternativ som gjør den kjekkere og mer motiverende

Neinei selve treningen er grisegøy, men det å bare skulle trene 4 ganger i uken er litt kjedelig:p Sitter liksom bare å gleder meg veldig til treningsdagen når jeg har treningsfri.. Men funker bra får jeg har masse motivasjon og energi når jeg først trener:D

Fortsetter under...

Er fleksibel, men stort sett ser uken min sånn ut:

Mandag: fri

Tirsdag: intervaller etter skolen (ca kl 4)

Onsdag: styrke på armer og mage + cardio etter skolen (ca kl 2)

Torsdag: Styrke på bryst, skuldre og bein før skolen (ca kl 8)

Fredag: Styrke på rygg etter skolen (ca kl 2) + cardio

Lørdag: fri

Søndag: intervaller

Annonse

Upåklagelig :)

Trener faktisk mye bedre etter 14timer ++ fastende enn på ettermiddag/kveld etter å ha spist.

Uten sammenligning forøvrig, så trener jeg styrke på morgenkvisten, og da er det minst 15 timer siden middag, men jeg spiser som regel en liten frokost, og jeg synes det fungerer mye bedre enn å trene med ett større måltid innabords :)

Varierer veldig fra uke til uke, alt i forhold til jobb, skole og kamper. Har dessuten akkurat begynt med en to-splitt, så overgangen fra å trene fullkropp tre ganger i uken til en to-splitt over fire dager krever også litt mer planlegging. Denne uken ser planen ut som dette:

Mandag: 4x4-intervaller + styrke overkropp

Tirsdag: tidlig: morgenkardio, sent: spinning intervall + styrketrening underkropp

Onsdag: tidlig: morgenkardio + styrketrening overkropp, sent: trening med idretten jeg driver med

Torsdag: spinning intervall

Fredag: 45 minutter moderat kardio og styrketrening underkropp

Lørdag: kamp

Søndag:kamp

Mandag: bryst, skuldrer, triceps

tirsdag: bein (evt mage)

onsdag: valgfri cardio

torsdag: rygg, biceps

fredag: bryst, skuldrer, triceps

lørdag: fri

søndag: bein

+ at jeg setter inn litt cardio her og der (prøver å ha intervalltrening 2 ganger i uken og 1 langkjøring)

Noen ganger blir det 2 beinøkter i uka, andre ganger to rygg økter :)

Annonse

Har egentlig stadig endring i rutine pga utrolig ugunstige skoletider, pendling etc. Men for øyeblikket trener jeg mer eller mindre fullkropp 3- 4 dager i uken, med litt forskjellig øvelsessammensetning hver gang:) Noen av øktene fokuserer mer på ben, noen mer på overkropp, men har en eller flere øvelser for begge deler i løpet av økta. Kardio and suchs når jeg måtte føle for det, og ha tid.

Jeg trener PHAT og mine uker er som følgende: Bytter dager innimellom det må bare til innimellom...

Mandag: Overkropp - Tung

Tirsdag: Underkropp - Tung

Onsdag: Fri

Torsdag: Skuldre og armer - Hypertrofi

Fredag: Underkropp - Hypertrofi

Lørdag: Bryst og armer - Hypertrofi

Søndag: Fri

Jeg trener så godt det lar seg gjøre ved 13 - 14 tiden.

Ingen kardio, det syns jeg er kjedelig :p

Min trenings uke:

Mandag: Etter jobb: Styrke (Bein) 1time og Zumba 1time

Tirsdag: Etter jobb: Stryke (Overkropp) 1 time og Zumba 1time

Onsdag: Etter jobb: Styrke (Div. øvelser) 40min og Zumba 1 time (Er selv intruktør på alle zumba timene)

Fredag: Før jobb: Styrke 1 time

Helgen prøver jeg å få inn minst en styrke økt, hvis ikke er det ut å gå lang tur med hunden.

Trener som regel i 7-tiden før skolen ettersom det da er minst folk og jeg våkner til livs før en lang dag på skolebenken :thumbsup:

Mandag: Armer

Tirsdag: Ben og rygg(litt kardio)

Onsdag: Treningsfri/ testing av anaerob terskel på Aker sykehus. Kan bli tungt etter beinøkt tirsdag :p

Torsdag: Bryst/ mage/ kardio

Torsdag: Ben

Fredag: Fri/ kardio(lett)

Blir en del rehabiliteringsøvelser på skulder også.

Og helga tar jeg akkurat hva søren jeg vil :p

Mine vanlige treningsuker ser slik ut (litt annerledes nå en periode pga skade):

Mandag: styrke

Tirsdag: styrke

Onsdag: cardio (hender denne er på tirsdag i stedenfor og onsdag fri)

Torsdag: cardio

Fredag: styrke

Lørdag: styrke

Søndag: cardio - rolig langkjøring

Cardioøktene mine bruker jeg å ta rett etter jobb på treningsrommet på jobben. Synes det er veldig greit å bli ferdig med det før jeg drar hjem for dagen. I uka er øktene på rundt 45 min, langkjøringa søndag opptil 1,5 t. Styrkeøktene er som oftest i 18.00-tida og ca 1-1,5 t av varighet.

Trener som regel rundt kl 14, før det blir helt maurtue...

Mandag: Markløft + dill, salsa på kvelden

Tirsdag: Vektløfting (teknikk)

Onsdag: Benkpress + dill

Torsdag: Vektløfting (teknikk)

Fredag: Knebøy + dill

Lørdag: Intervaller

Mandag: Underkropp + skuldre

Tirsdag: Overkropp + kardio

Onsdag: Fri

Torsdag: Underkropp + skuldre

Fredag: Overkropp + kardio

Lørdag: Rolig langkjøring eller lang gåtur

Trener stort sett mellom 12.30 - 14.00 hver dag, dvs. rett etter skolen :) I tillegg rir jeg 60-90 min seks dager i uken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...