Gå til innhold

Hvordan ser DIN treningsuke ut?


HegeSH

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mandag: før (ca kl 07:30)/etter jobb (ca kl 16:00): Styrke bein

Tirsdag: Ettermiddag/kveld: Styrke overkropp + 4x4 intervall spinning

Onsdag: Etter jobb: Rolig langkjør på 3D-mølle

Torsdag: før/etter jobb: Styrke bein

Fredag: Etter jobb: Styrke overkropp + 4x4 intervall på 3Dmølle

Lørdag: hvile eller lek i badeland

Søndag: Når jeg får lyst på dagen, Kondisjon (varierer med kort- og langintervall eller langkjør på 3Dmølle)

Her er det variasjon i tidspunktene, men fast hva jeg trener de forskjellige dagene.

Dette er slik en treningsuke ser ut utenfor sesong.. Når sesongen starter ved påsketider må jeg legge det opp på en helt annen måte for å ha gode bein til å prestere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: Styrketrening og kondisjon. Som regel før jobb.

Tirsdag: 1-2 timer trening for idretten min

Onsdag:Styrketrening og kondisjon. Gjerne også 1-2 timer med trening for idretten min

Torsdag: Kondisonstrening

Fredag: Fri eller 1-2 timer trening for idretten min

Lørdag/søndag. Konkurranser en av dagene eller begge dagene.

Varierer litt med tanke på sesong. Noen ganger har jeg konkurranser midt i uka, og noen ganger har jeg konkurransefri i helgene.

Styrkeprogrammet er for tiden ett 8ukers Dietmar mengdeprogram, og kondisjonstreningen er hovedsaklig løping, men også innslag av sykling, crosstrainer og gåturer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: kl 6 om morgenen er det styrke på bryst og rygg, noen ganger intervaller også

Tirsdag: 19.00 er det Spinning

Onsdag: 6.00 er biceps, triceps og skuldre, noen ganger intervall her også..

Torsdag: Fri, blir som regel en gåtur på ca en time..

Fredag: Styrke bein og core. Med Pt for tiden..

Lørdag: Valgfri kondisjonstrening når jeg kan og ikke er dø i beina fra fredagen!

Søndag: Soffadag! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener stort sett hver dag jeg har tid, og da etter middag (mellom. kl 17-19). Forrige uke ble det 7 ganger, en annen uke kan det hende jeg bare får presset inn 2-3. Så for min del trenger jeg aldri å legge inn en "hviledag" :) Målet er 4 styrkeøkter i uken, i en to-splitt. Om jeg trener flere ganger enn det blir det enda mer styrke, eller spinning/ løping eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: Cardio

Tirsdag: Cardio

Onsdag: Cardio

Torsdag: Fullkropp styrke

Fredag: Cardio eller treningsfri

Lørdag: Cardio

Søndag: Fullkropp styrke

Cardio-øktene kan være alt fra 25min rolig joggetur, ei mil, intervall eller en skitur. Avhenger av vær, dagsform, motivasjon og lyst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke dager jeg trener varierer, har 4-5 økter hver uke. Trives med en 2-splitt overkropp/underkropp. Trener i 9-10 tiden, orker ikke ettermiddager/kvelder når gymmen er full av testosteronfylte typer, og jenter som ser ut til å være der kun for å observere disse testosteronfylte gutta. Pluss at det er så mye folk at jeg må vente for å gjøre øvelser, DET har jeg ikke tålmodighet til :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: cardio (intervaller)

Tirsdag: overkropp (tung)

Onsdag: bein (tung)

Torsdag: hvile eller cardio (intervaller)

Fredag: bryst, skuldre og triceps ('lett')

Lørdag: rygg, bein, biceps (lett)

Søndag: cardio eller bonusøkt

Ikke uvanlig at jeg bytter mellom dragene, men har alltid 4-5 styrkeøkter og et par med cardio :) Trener oftest mellom 20 og 22.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra økter her ! :)

Selv prøver jeg ha 3-4 økter i uken hvor 2 er styrke og 2 er kondisjon.

Har pendlervei, så det blir trening som oftest på kvelden. Har lyst til å prøve tidlig på morgenen, men det er mer aktuelt sommerstid når det er lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mandag etter jobb (ish 15:15 til halv 1630ish) "tung" overkroppsøkt

Tirsdag etter jobb (ish 15:15 til halv 1630ish) "tung" beinøkt

Onsdag FRI

Torsdag Rygg og skuldre høyreps

Fredag Bein høyreps

Lørdag bryst og armer høyreps

Søndag fri. Sper på med kardio etter øktene etter som det trengs. Mage kjører jeg sporadisk men minst 2 ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener annehver dag (driit kjedelig) med en 2-splitt. Har ikke noe fast tid på døgnet jeg trener egentlig.

Er kun fokus på styrketrening nå så derfor ikke noe kardio med i programmet (enda..)

Hva er det som gjør treningen din kjedlig?

Finnes kansje alternativ som gjør den kjekkere og mer motiverende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...