Gå til innhold

Fra spinkel tenåring til muskelbunt(?) (Ronaldo)


Anbefalte innlegg

http://www.nrk.no/sport/fotball/slik-har-han-bygget-superkroppen-1.11740385

"På treningsfeltet i Manchester startet veien mot det som trolig er blitt fotballverdens mest muskuløse overkropp."

LOL? Latterlig artikkel frå NRK, dette høyrest meir ut som det er tatt rett ut ifrå Se&Hør! Thoughts?

#soccerplayer #bodybuilder #3000situpsaday #superbody #schwarzenegger #diet #nofreeweights #burpeesonly #abs #arms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Daily Star... Men en del av det som står stemmer nok, og han er nok en av de best trente spillerne i verden, det viser igjen både i målstatistikken og skadehistorikken.

Ronaldo er veldig godt trent. Men at han har den mest muskuløse kroppen blir å dra det alt for langt. (søk Stuart Tomlinson på google)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at påstanden er tullete og fysikken hans sikkert ikke er så imponerende på forumet.

Likevel trener folk flest for prestasjon eller å se bra ut. Han presterer best i verdens desidert største idrett og drar flere damer enn alle her til sammen. Gi nå mannen litt kudos.

Enig. Som feit styrkeløfter, så skjønner jeg at han er 1000000x mer atlet og 100000x mer attraktiv for damene. Dessuten foretrekker 99% av verdens befolkning den kroppen, kontra en arnoldfysikk/swolefysikk. Alle som trener for muskelmasse, blir så butthurt når folk flest faktisk ikke liker de store gutta. Vi er en nisje som liker sånt, og det er fort gjort å glemme.

For Ola Nordmann, ser han nok meget bra og muskuløs ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viktig å huske på at Ronaldo trener for prestasjoner innen fotball, og ikke for utsende. Joda, han ser bra ut, og har tydlige muskler også på overkroppen, men det er ikke det som er hovudprioriteten til Ronaldo.

Det som gjør at Ronaldo i dag kan smykke seg med tittelen Verdens beste fotballspiller er uten tvil målrettet trening, han var allerede som veik og ung en fantastisk spiller, men på grunn av en veik kroppsbygning, lite muskler så var han relativt enkel å stoppe etterhvert. Det samme kan sies om Adnan Januzaj nå, fantastiske ferdigheter, men blir stoppet fysisk, derfor ble han sendt inn på styrkerommet for å "bygge muskler".

Dette ble nok litt off-topic i forhold til hva trådstarter ville frem til, men personlig synes jeg det er et spennende tema innenfor fotballen.

PS! Ronaldo har et typsik kjendis program, du finner tilnærmet likt program om du søker på forskjellige kjendiser og treningsprogram - rart med det! :)

PS2! Om man absolutt må ha et bevis på at fotballspillere også kan vere kraftige drar jeg frem noen bilder:

hqdefault.jpg

(tenker selvsagt på Seedorf!! )

iJ8JK7L.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle likt å sett fotballspillere like mye testet som styrkeløftere og andre idretter. Det hadde vært sirkus det. Litt teit kommentar av meg å komme med bare fordi noen av dem har bra fysikker her, det jeg har reagert mer på er hvor fort noen av de kommer seg etter skader som tar månedsvis å reparere uten ekstra hjelp, samt at juks i fotball er undervurdert til å være en så enorm sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle likt å sett fotballspillere like mye testet som styrkeløftere og andre idretter. Det hadde vært sirkus det. Litt teit kommentar av meg å komme med bare fordi noen av dem har bra fysikker her, det jeg har reagert mer på er hvor fort noen av de kommer seg etter skader som tar månedsvis å reparere uten ekstra hjelp, samt at juks i fotball er undervurdert til å være en så enorm sport.

Er vel ikke til å stikke under en stol at du har helt rett. Man kan også stille spørsmålstegn ved enkelte langtidsskader som kommer på reise, etter landskamper osv. Det er mange flere som blir tatt i doping en hva som kommer ut, og mange av de blir skygget av skader eller andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som trener for muskelmasse, blir så butthurt når folk flest faktisk ikke liker de store gutta.

Det er ein heilt anna diskusjon. Kritikken min går mot det å portrettera Ronaldo som "fotballverdenens mest muskuløse overkropp" samt at eg irriterer meg grønn over beta DYEL-journalistar som fyrer opp rundt myter som "du får sixpack av 3000 situps om dagen" og "du blir svær av burpees". Det er ikkje rart det fins mykje feiltrening og broscience der ute.

Tim Wiese @ 118kg. U mad, Ronaldo?

post-3642-14440981549943_thumb.jpg

http://www.dagbladet.no/2014/06/02/sport/tim_wiese/bundesliga/fotball/hoffenheim/33623366/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...