Gå til innhold

rsagneskar

Medlemmer
  • Innholdsteller

    686
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av rsagneskar

  1. Hallo! Når jeg trener bryst øvelser, allt fra press øvelser til flyes får jeg mer kontakt med skuldre en det jeg får med beystet? Noe grunn til det? Isåfall, hva kan jeg gjør for å aktivere brystet i større grad?
  2. hallo Vurderer å kjøpe trenings tights til fruen. Noen anbefalinger til noen deilige tights?
  3. hallo, kjøpte denne her http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/amino-bcaa-250-g. Reiste inn på artiklen og så det var for kvinner.. Hva er forskjellen på denna og andre aninosyre tilskudd? haha
  4. Jeg har vært hos kiropraktor, fysjterapauter uten noe hell.. Bedt de om og se på rygg posisjonen. Fysjterapauten mente dette ikke var noe viktig i forhold til at jeg lærte å stramme magen og jobbe meg kjernen på rett måte. Kiropraktoren sa akkurat som deg at korsryggen var for lite svai i, men for å få stillt inn denne riktig kunne ikke han hjelpe med, de måtte noen fysjoterapaut. Kjenner jeg begynder å bli gundi læi av å ikke få noe skiklig svar eller hjelp, og ser du har fått gode tilbake meldinger, og virker som du har god peiling innen dette fagfeltet. Så lurer egentlig på om du ville være
  5. Altså en posterior bekentilt som du har snakket om før og i tilleg har jeg for krom midtryggjeg kompanserer med.. ? noen tips for å fikse opp i dette? Vil f.eks. Dn fysjoterspaut eller kiropraktor kunne hjelpe meg med å "stille" meg inn?
  6. Her har jeg prøvd å stille inn hofta/ryggen etter hva jeg tror er rett etter å lest på nettsiden du har linket til
  7. Her er bildene du ville ha !:) jeg har ikke fått gjort de før må pga eksamen lesing.. Mine tanker er om jeg kansje har for mye svai i nedre del korsrygg?
  8. Her ser du rygg vinklen min i avslappet posisjon om det hjelper noe. Så på den linken du sendte lengre oppe ( http://treningogrehab.no/klemmer-du-ubevisst-inn-magen/ ) Etter hva jeg så der, så synst jeg ryggen min virker ganske vanlig? :S
  9. Terapauter var det ikke så mange av i nærområde etter et kjappt google søk :S Ja va vil korrekt opptrening av ryggen være? Dette kan stemme med vinklingen av bekkenet. Jeg tilter litt til høyre. Så du mener at jeg da skal vinkle bekknet ler anteror(fremmover), og tenke på at holdninga skal gå litt mer til venstre? :S Vil ikke det og knekke opp/massere musklaturen kunne hjelpe til at dette blir en mer naturlig utganstilling da?
  10. Var til fysjoterapaut idag, og himmel og hav for no unødvendig brk av tid det var. Eneste han snakka om var hva som hadde skjedd inne i ryggen siden e har fått prolaps, dette er noe jeg har googla for lenge siden, og at prolaps til vanlig vil trekke seg til bake å bli god igjen. Han syntes dette var veldig rart at jeg ikke hadde bitt god igjen på grunn av jeg allerede er aktiv, og regna med at ble jeg ikke god ville jeg få en opperasjon, men det var legen som måtte bestemme om jeg trengte dette.. Etter på dette sjekka han ryggen og sa at jeg var litt stiv i ryggen, eller så ut som jeg komp
  11. hmmm.. Alså oppsumeringa de er at du ikek vil anbefale det?
  12. Hallo, sliter med en liten prolaps i nedre del av ryggen. Tenker å kjøpe meg et Rehband belte til ryggen for å minke sjansene for tilbakefall. Er det noen her inne som har erfaringer med sånne belter?
  13. Det at du sier jeg har ett fleksjon problem hørest veldig ut som å stemme. Bare med små fleksjoner, tilogmed med lette vekter kan jeg få en smell.. Dette gjelder også rotasjoner i korsryggen. Skal til fysjoterapauten til tirsdag så får jeg høre med han hva han mener, såkan jeg heller komme tilbke her og få noen råd når jeg har fått et mer spesifikt svar på hva ryggen faktisk feiler.
  14. svai i overdel rygg? Begynder å bli overbevist om at de er den overdrevne svaien i korsryggen som har provosert smertene mine ekstra mye.. Om så dette er rett, vil det vre en fordel og ha en litt mer skrå i skulderpressen for å skape mindre trykk på korsryggen? Bare tenker litt selv, vil gjerne høre innspill av dere andre. Når det gjelder mobiliteten min er den godt over snittet også for tiden etter tøying 4-6 ganger i uka i en måndes tid. Eneste plassen som enda er litt for stiv er innside lår rundt addacturene. Skjønner hva du mener LtdEdFred. Atså at du mener det kan være mobiliteten m
  15. Vil ikke for mye svai gjør tingene værre en det det allerede er ? :S
  16. hmm... ja vett nå ikke... Fikk svar idag fra MRen iså fall. Hadde vist en prolaps i nedre del at korsryggen. Han sa ikke noe om hvor alvårlig det var men at jeg kunne trene det av meg. skal til fysjoterapaut og høre med dem.. Har dere erfaring med styrketrening og prolaps? Er drit lei av p ikke få trent skiklig så bil aller hellst ikke ta flere pauser fra treningen...
  17. takk for veldig bra svar! Har til nå alldri kjørt låse grep, selv på repper opp tl 150kg. Prøvde allt jeg kunne og prese bekknet stabilt sist skulderøkt noe jeg la merke til at jeg ikke har vært flink til før, og kjente ingen ting i ryggen da.. Altså de du mener med at jeg klemmer bekknet posteriort er at jeg klemmer den bakover? Men problemet nå er at jeg har blitt stiv av å sitte nede, og dette uansett hvilken sitte metode jeg bruker, idde hva dette kan være?
  18. Hørest ut som noe som kan stemme. Tipps for å klare å aktivere helt nede med L4 og S1? Når jeg tar bilder av overkroppen ser jeg at høyre skulder er noe lavere en venstre skulder, kan dette ha noe med problemene å gjøre også? f.eks. når jeg løfter markløft uten klyper og ikke konsentrerer meg om å holde stanga rett vil vektene gli til høyre.
  19. Er midtpå, nede over rompe ballene. (ps, ser det er en god del skrivefeil over, men får ikke redigert det:cautious:)
  20. hallo! Trene en god del før helt til millitæret, da ble de mindre trening pga øvelser og lite treningsrom, og i tilleg til det ballet det på seg med skader.. Den største skaden sliter jeg med enda, og dette en slags ryggskade... Har alltid slitt litt med ryggen, men har alltid blitt god etter noen uker eller månder med romig trening og hvile, men denne gangen har ryggen bestemt seg og alldri bli helt god.. Det som skjedde var at jeg skulle løfte en snø scooter som satt fast så fikk jeg ett himla sking inryggen som jeg alldrig har hatt før, men etter en tid begynte dette og komme seg.. Så
  21. Hallo! Har helt siden jeg var ung hatt litt problemet med ryggen, dette på grunn av dårlig løfteteknikk da jeg som ung kjørte mye snscooter som ofte måtte bli løftet på. Har som eldre fått flere og flere akutte ryggsmerter som ødlegger veldig for daglig funksjonalitet, og trening. Veldig irriterandes! Smertene er nederst i korsryggen og føles som de stråler ned i halebenet/nederst i korsryggen. Får det også ofte av å bøye meg, eller når jeg sitter lenge eller står lenge. Har vært hos legen, de sendte meg videre til fysioterapauten uten at dette var til noe stor hjelp. Noen som h
  22. hehe høy må se igjenom Hvilken side er dette på?^^ har du noe tips som du ville gjort/gjorde for og få mest ut av treninga da? Høres ikke så ille ut dette ! så vil ikke være noe problem med f.eks 8-12 ukers program etter rekrutten?
×
×
  • Opprett ny...