Gå til innhold

Føler at jeg spiser relativt usunt


Benny809

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg begynt å føle meg veldig usunn. I et par dager på rad har jeg for eksempel spist en, altså bare en oreokjeks. Til en konfirmasjon spiste jeg hele seks forskjellige kakestykker, små (kanskje 1/3 av et vanlig stykke) til 17. mai spiste jeg to kakestykker, gulrot og oreo kake. Idag har jeg også spist to hele smultringer med sjokolade trekk og strø.

Jeg spiser ellers veldig sunt. Spiser minst tre frukter om dagen. Spiser en god del egg, fisk og havregrøt. Trener minst tre ganger i uken, fotball og innebandy også eller jogging.

Jeg tenker heller ikke på om dette ødelegger alt iforhold til trening, men bare om dette er veldig dårlig og ta seg en "godis" kanskje annen hverdag? Altså en kjeks for eksempel da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Alan Aragon sier 20% kaloriene dine kan komme fra HVA SOM HELST uten at det utgjør NOEN forskjell. Spiser du 2000 kcal om dagen kan du knaske i deg 100 gram hvitt sukker eller slafse i deg 60 gram rent smør om dagen uten dårlig samvittighet.

Jelly på strongmen og bodybuildere som spiser 10.000 kcal om dagen. Kan spise 2000 fra dritt. Omg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =xXx=
Det er bedre å spise 1 kjeks om dagen og unne deg den, enn å gå å sikle hele tiden å hive nedpå en hel pakke når du sprekker.. ;)

True!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alan Aragon sier 20% kaloriene dine kan komme fra HVA SOM HELST uten at det utgjør NOEN forskjell. Spiser du 2000 kcal om dagen kan du knaske i deg 100 gram hvitt sukker eller slafse i deg 60 gram rent smør om dagen uten dårlig samvittighet.

Så du mener konsensusen innen ernæring om at maks 5-10%E skal være sukker bare er tøys og fanteri? At alle nasjonale råd, internasjonale råd, helseorganisasjoner osv bare skal legge seg ned og føye seg for O-mektige-Aragon? Jeg synes folk som ønsker å spise sunt skal oppfordres til å spise sunt, ikke til å stappe i seg sukkerholdige varer. Og det gidder jeg ikke diskutere engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener konsensusen innen ernæring om at maks 5-10%E skal være sukker bare er tøys og fanteri? At alle nasjonale råd, internasjonale råd, helseorganisasjoner osv bare skal legge seg ned og føye seg for O-mektige-Aragon? Jeg synes folk som ønsker å spise sunt skal oppfordres til å spise sunt, ikke til å stappe i seg sukkerholdige varer. Og det gidder jeg ikke diskutere engang.

Hvis du ikke gidder å diskutere, hvorfor stiller du spørsmål som innleder til diskusjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke gidder å diskutere, hvorfor stiller du spørsmål som innleder til diskusjon?

Det var retorisk, og et forsøk på å latterliggjøre påstanden om at 20% av det daglige kostholdet kan være HVA SOM HELST uten at det gjør NOEN forskjell. Debatten er allerede tatt i fagmiljøene, ergo kan man lese oppsummeringen til disse fremfor å argumentere med meg. Det gjelder ikke bare sukker, men også f.eks mettet fett. Jeg håper virkelig ikke at du som studerer ernæringsfysiologi stiller deg bak denne 20%E-utgjøringenforskjell-påstanden? Eller var det bare det at du måtte påpeke at jeg påpekte at jeg ikke gidder å diskutere denne påstanden? Er det i så fall ikke greit å komme med sin mening med mindre man er villig til å diskutere den? Jeg kjenner jeg blir mer og mer som Tamadeus, for virkelig, plz a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var retorisk, og et forsøk på å latterliggjøre påstanden om at 20% av det daglige kostholdet kan være HVA SOM HELST uten at det gjør NOEN forskjell. Debatten er allerede tatt i fagmiljøene, ergo kan man lese oppsummeringen til disse fremfor å argumentere med meg. Det gjelder ikke bare sukker, men også f.eks mettet fett. Jeg håper virkelig ikke at du som studerer ernæringsfysiologi stiller deg bak denne 20%E-utgjøringenforskjell-påstanden? Eller var det bare det at du måtte påpeke at jeg påpekte at jeg ikke gidder å diskutere denne påstanden? Er det i så fall ikke greit å komme med sin mening med mindre man er villig til å diskutere den? Jeg kjenner jeg blir mer og mer som Tamadeus, for virkelig, plz a.

Nei, jeg stiller meg ikke bak den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var retorisk, og et forsøk på å latterliggjøre påstanden om at 20% av det daglige kostholdet kan være HVA SOM HELST uten at det gjør NOEN forskjell. Debatten er allerede tatt i fagmiljøene, ergo kan man lese oppsummeringen til disse fremfor å argumentere med meg. Det gjelder ikke bare sukker, men også f.eks mettet fett. Jeg håper virkelig ikke at du som studerer ernæringsfysiologi stiller deg bak denne 20%E-utgjøringenforskjell-påstanden? Eller var det bare det at du måtte påpeke at jeg påpekte at jeg ikke gidder å diskutere denne påstanden? Er det i så fall ikke greit å komme med sin mening med mindre man er villig til å diskutere den? Jeg kjenner jeg blir mer og mer som Tamadeus, for virkelig, plz a.

På tide å skifte truse snart eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...