Gå til innhold

Føler at jeg spiser relativt usunt


Benny809

Anbefalte innlegg

Så du mener konsensusen innen ernæring om at maks 5-10%E skal være sukker bare er tøys og fanteri? At alle nasjonale råd, internasjonale råd, helseorganisasjoner osv bare skal legge seg ned og føye seg for O-mektige-Aragon? Jeg synes folk som ønsker å spise sunt skal oppfordres til å spise sunt, ikke til å stappe i seg sukkerholdige varer. Og det gidder jeg ikke diskutere engang.

Jeg tror at grensen som sier at max 10% av energien fra skal komme fra sukker og max 10% av energien fra mettet fett er veiledende på samme måte som at det er veiledende å holde BMI under 25. En person som er veltrent både i styrke og kondisjon tror jeg kan slippe unna med mye høyere tall enn de veiledende tallene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg kjenner også på den følelsen av å bare skulle spise en kjeks, men ender opp med hele pakken. Det finner man fort ut ikke er optimalt for en god treningsøkt. Dessuten er nok ikke det det beste med tanke på det indre. Likevel ser jeg ikke problemet med et par kakestykker til en spesiell begivenhet, med mindre disse begivenhetene foregår så ofte. Hvis det det gjør, må du kanskje moderere deg litt. Ved slike utskeielser blir du litt oppblåst, og særlig denne oppblåstheten kan sørge for økende skyldfølelse, men det går over. Men jeg har vanskeligheter for å tro at en oreokjeks daglig kan gjøre så mye skade. Kanskje du til og med kan ha nytte av den, for å forhindre større utskeielser oftere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...