Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tja, både "ikke helt bra" bryst- og skuldermobilitet kan bidra, men det føles som skulderbladene presses sammen og forhindrer riktig stilling.

Rotasjonsbevegelsen i skulderen.

Og hvordan er vinkelen på albuen?

Løsningen er uansett enkel:

Hold bredere til du kan løse opp skulderen.

Fortsetter under...

Heh, den er jo faktisk ikke så dum.

Når jeg tryner der blir jeg vel omtalt i "Rare ting på gymmen" eller noe slikt :D

Du trenger faktisk ikke noe annet enn to manualer og noen meter å gå på, så kan du jo gå frem og tilbake! Eller på tredemølla, som sagt. Where there's a will there's a way :)

Gjest QueenWinther
Søkte opp cherrytomater her, men er det næringsinnholdet for en liten tomat eller flere? Står jo ikke mengde? :confused:

http://www.næringsinnhold.no (søk på cherry, så kommer det opp, cherrytomat viser 0 treff)

per 100gram, ville jeg gjettet på?

Annonse

Søkte opp cherrytomater her, men er det næringsinnholdet for en liten tomat eller flere? Står jo ikke mengde? :confused:

http://www.næringsinnhold.no (søk på cherry, så kommer det opp, cherrytomat viser 0 treff)

De er 17 kalorier per 100g. Tror ikke en cherry tomat eller to har noe å si til og fra.

De er 17 kalorier per 100g. Tror ikke en cherry tomat eller to har noe å si til og fra.

per 100gram, ville jeg gjettet på?

Haha, jeg var absolutt ikke redd for om jeg kunne spise 3 eller 4 cherrytomater, jeg vil bare vite hva som er i det sånn at jeg kan følge ordentlig med på hva jeg spiser om dagene. Syntes det var så utrolig lite til å være 100g, derfor jeg ble forvirret og måtte spørre dere fine folk! :oops:

Haha, jeg var absolutt ikke redd for om jeg kunne spise 3 eller 4 cherrytomater, jeg vil bare vite hva som er i det sånn at jeg kan følge ordentlig med på hva jeg spiser om dagene. Syntes det var så utrolig lite til å være 100g, derfor jeg ble forvirret og måtte spørre dere fine folk! :oops:

Ser den. Linker til bama sine sider om cherry tomat, så får du en oversikt over annet innhold i dem også.

http://www.bama.no/eway/default.aspx?pid=241&trg=Container_6185&Main_4489=6128:0:10,2467:1:0:0:::0:0&Main_6128=6135:0:10,2478&Content_6140=6185:0:10,2481&Container_6185=6184:1637890::0:6179:1:::0:0

Mja, farmers walk er jo i bunn og grunn at man tar noe i hver hånd, og så går man, enten en gitt avstand eller en gitt tid.

At gutta som driver med strongman trenger litt spesielt utstyr, den ser jeg, men du burde finfint klare å utføre den øvelsen med de manualene som finnes på 99% av alle treningssentre i Norge. Prøv deg frem til to passe tunge vekter, og rusle deg en tur, og se hvor lenge du klarer å holde det gående? Turer hjem fra rema blir aldri det samme :)

Prøvde meg på Farmer's Walk idag, og siden jeg hadde mulighet til å trene tidligere på dag og ikke midt i rushtida gikk det bra med plassen. Tok den tyngste kettlebellene i hver hånd, 20 kg, og gikk meg en tur. Ble ca 100 meter til sammen tror jeg. Det verste var å klare å holde dem, og det reiv ganske godt i underarmene på slutten. Aner ikke om det tok noe særlig på korsryggen, men får satse på det var bra for den :) Kjenner det mye mer på rygghev i korsryggen, men den går vel mye mer direkte på den muskelen (og hamstrings for å holde meg på plass).

Blir nok vanskeligere å gjennomføre til vanlig da jeg typisk kommer på senteret ca rundt 1600, men skal se hva jeg får til :)

Off topic eller ei, jeg orker ikke mekke en ny tråd.

"Ikke skift program ofte" they said.

Hvorfor ikke? Hvor mye har det egentlig å si så lenge man har mål og mening med treningen (og ikke skal konkurrere i noe som helst, annet enn mot seg selv)? Setter pris på tall og forskning:)

Off topic eller ei, jeg orker ikke mekke en ny tråd.

"Ikke skift program ofte" they said.

Hvorfor ikke? Hvor mye har det egentlig å si så lenge man har mål og mening med treningen (og ikke skal konkurrere i noe som helst, annet enn mot seg selv)? Setter pris på tall og forskning:)

Det har nok mest med å gjøre at du blir god på det du driver med. Hvis du veksler mellom for mye forskjellig, får du ikke lagt inn tiden som trengs for å bli god på det du ønsker å bli god på. Mine 2cent.

Annonse

men om man holder på baseøvelsene, og heller varierer tilleggsøvelser og antall reps/belastning? takk for svar forresten :)

Før jeg begynte med program trente jeg baseøvelser og varierte tilleggsøvelsene etter hva jeg hadde lyst/ork til og jeg fokuserte på å øke 2,5 kg i baseøvelsene hver uke. Fikk veldig fin fremgang på det helt i starten. Men på sikt er det nok enklere og bedre å følge et program - iallefall sier min erfaring så.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...