Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Så da er det bare jeg som er overparanoid i forhold til datalagringsdirektivet?

Skal love deg at Norge ikke orker å bruke ressurser på å arrestere de som laster ned ulovlig. De orker jo ikke engang å rykke ut når det det er meldt om ran over telefon.

De tilfellene der noen har blitt arrestert, er fordi de har masseprodusert/lastet ned det og solgt det videre, og sannsynligvis blitt tipset om til politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal love deg at Norge ikke orker å bruke ressurser på å arrestere de som laster ned ulovlig. De orker jo ikke engang å rykke ut når det det er meldt om ran over telefon.

De tilfellene der noen har blitt arrestert, er fordi de har masseprodusert/lastet ned det og solgt det videre, og sannsynligvis blitt tipset om til politiet.

Får satse på at det går greit. NSB lar meg ikke nemmelig ikke streame på wifien deres! :mad: Altfor avhengig av Netflix :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå kommer det et ganske så dumt spørsmål fra meg.

1. Bør jenter ta tilskudd som skal virke som testoboostere?

2. Og i så fall, vil ikke det motvirke effekten av østrogentilskuddet vårt (p-piller)

:blush:

Hjelp, testosteronbooster?! Hva inneholder det, da? Generelt: ligg unna. Hos kvinner vil testosterontilskudd over tid og i høye doser kunne føre til irreversible mannlige kjønnskarakteristika (se skrekkeksempelet Heidi Krieger), mens hos menn vil det motsatte kunne skje: musklene vokser, puppene vokser, mens tissen krymper. Så kort sagt: 1) NEI! Jenter bør ikke ta tilskudd som virker som testoboostere, og 2) JA! Det vil motvirke effekten av østrogenet i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, testosteronbooster?! Hva inneholder det, da? Generelt: ligg unna. Hos kvinner vil testosterontilskudd over tid og i høye doser kunne føre til irreversible mannlige kjønnskarakteristika (se skrekkeksempelet Heidi Krieger), mens hos menn vil det motsatte kunne skje: musklene vokser, puppene vokser, mens tissen krymper. Så kort sagt: 1) NEI! Jenter bør ikke ta tilskudd som virker som testoboostere, og 2) JA! Det vil motvirke effekten av østrogenet i kroppen.

Makan til å sette ting helt ut av perspektiv.

Men for å svare på spørsmålet. Testoboostere som du får kjøpt i Norge er pretty much virkningsløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal skrive en analyse av utviklingen til Mino i Mengele zoo - det blir gjentatt ofte gjennom boken at han ser på blod som hvitt, som kokosnøttens kjerne. Jeg lurer da på om noen vet hvilken litterært virkemiddel dette er? Sammeligning, i og med at det snakkes om at blod er som noe annet? Også kontrast, i og med at blod er rødt og ikke .. hvitt, og disse fargene representerer noe helt ulikt?

Jeg hater å analysere, hjelp.

Da jeg leste boken tolket jeg ikke dette som et litterært virkemiddel direkte, men mer som en slags beskyttelsesmekanisme Mino skapte i et forsøk på å gjøre minnene om landsbymassakren mindre vonde å bære på, og også som en ufarliggjøring av de drapene han selv utfører senere. At han ser blodet som hvitt fjerner jo (logisk nok) en stor del av det vi mennesker forbinder med det, utenom at det er klissete og ekkelt - fargen rød. Men om du ønsker å tolke det finner du alltids noe der! Kokosvann er jo livets vann, på samme måte som blodet er livets vann det også. Kanskje det er noe? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal love deg at Norge ikke orker å bruke ressurser på å arrestere de som laster ned ulovlig. De orker jo ikke engang å rykke ut når det det er meldt om ran over telefon.

De tilfellene der noen har blitt arrestert, er fordi de har masseprodusert/lastet ned det og solgt det videre, og sannsynligvis blitt tipset om til politiet.

http://www.tu.no/it/2013/07/01/i-dag-kan-piratene-tas

Det er desverre ikke helt korrekt med tanke på den nye åndsverkloven. Den rødgrønne regjeringen faset ut "åndsverks-kriminalitet" til private aktører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther
Da jeg leste boken tolket jeg ikke dette som et litterært virkemiddel direkte, men mer som en slags beskyttelsesmekanisme Mino skapte i et forsøk på å gjøre minnene om landsbymassakren mindre vonde å bære på, og også som en ufarliggjøring av de drapene han selv utfører senere. At han ser blodet som hvitt fjerner jo (logisk nok) en stor del av det vi mennesker forbinder med det, utenom at det er klissete og ekkelt - fargen rød. Men om du ønsker å tolke det finner du alltids noe der! Kokosvann er jo livets vann, på samme måte som blodet er livets vann det også. Kanskje det er noe? :)

Takk for svar (: er ferdig med oppgaven og lkom frem til Moe av det samme selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Er det noen her ute som kan kjemi1?

Oppgaven min er som følger - "Hvor mange oksygenatomer er det i..

a) 1.25mol SO3

B) 3.15mol MnO2

c) 3,0mol NiSO4 * 6H2O

"

Jeg bare skjønner ikke hvordan jeg skal regne ut dette? Står ingen eksempler i boken, jeg har sett notater fra timen osv, men finner ikke noe. hjelp jeg er så dårlig i kjemi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her ute som kan kjemi1?

Oppgaven min er som følger - "Hvor mange oksygenatomer er det i..

a) 1.25mol SO3

B) 3.15mol MnO2

c) 3,0mol NiSO4 * 6H2O

"

Jeg bare skjønner ikke hvordan jeg skal regne ut dette? Står ingen eksempler i boken, jeg har sett notater fra timen osv, men finner ikke noe. hjelp jeg er så dårlig i kjemi.

a) 2.26x10^24 oksygenatomer

B) 3.79x10^24

Siste får du ta selv :p

Forresten, kan hende jeg har tatt helt feil her så du bør regne over det jeg har skrivi og.

Er elendig i kjemi.

https://www.boundless.com/chemistry/mass-relationships-and-chemical-equations/molar-mass/converting-between-moles-and-atoms/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
a) 2.26x10^24 oksygenatomer

B) 3.79x10^24

Siste får du ta selv :p

Forresten, kan hende jeg har tatt helt feil her så du bør regne over det jeg har skrivi og.

Er elendig i kjemi.

https://www.boundless.com/chemistry/mass-relationships-and-chemical-equations/molar-mass/converting-between-moles-and-atoms/

Men hvordan kom du frem til å opphøye i 24? Og hvor kom 2.26 fra? Haha, jeg har ikke peiling på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, testosteronbooster?! Hva inneholder det, da? Generelt: ligg unna. Hos kvinner vil testosterontilskudd over tid og i høye doser kunne føre til irreversible mannlige kjønnskarakteristika (se skrekkeksempelet Heidi Krieger), mens hos menn vil det motsatte kunne skje: musklene vokser, puppene vokser, mens tissen krymper. Så kort sagt: 1) NEI! Jenter bør ikke ta tilskudd som virker som testoboostere, og 2) JA! Det vil motvirke effekten av østrogenet i kroppen.

Dette er sprøtt. Kan aldri huske å ha spurt om dette. Det var vel en fiks idè jeg fikk en dag for lenge siden. Haha. Men ja.. skulle tro du mente testo her, og ikke testobooster. Det har jeg selvsagt ikke planer om å ta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her ute som kan kjemi1?

Oppgaven min er som følger - "Hvor mange oksygenatomer er det i..

a) 1.25mol SO3

B) 3.15mol MnO2

c) 3,0mol NiSO4 * 6H2O

"

Jeg bare skjønner ikke hvordan jeg skal regne ut dette? Står ingen eksempler i boken, jeg har sett notater fra timen osv, men finner ikke noe. hjelp jeg er så dårlig i kjemi.

a) 1,25 mol * 6,0221415*10^23 molekyl/mol * 3 oksygenatomer/molekyl

B) 3,15 * 6,0221415*10^23 * 2

c) 3,0 * 6,0221415*10^23 * (4+6)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det holder ikke med VPNprogram?

VPN burde være en god løsning, men jeg vet ikke om det er helt "sikkert". Som Arctic sier så er spillereglene endret litt nå siden gamleregjeringen pressa gjennom den nye åndsverkloven (den nye hadde nok gjort det samme med enda større iver). Etter det lille jeg har lest har de private gjort lite enda, men driver visst å organiserer ting, så mulig det kommer noen leie nyhetsartikler en gang i framtiden. Uansett er det nok de store ulvene de vil ha tak i, de som tjener penger på videresalg osv, og ikke en enkeltperson som laster ned noen episoder av Breaking Bad eller whatever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I praksis kan man vel aldri være 100% trygg hvis de virkelig skal sette inn alle midler, men som pangaea over her skriver så mistenker jeg ikke de går hovedsaklig etter lille Tommy på 14 som ville se nyeste episoden av Big Bang Theory. Men du skal ikke se vekk i fra at de starter sin digitale inkvisisjon med og saksøke vettet av noen småfisk i begynnelsen, bare for å sette tonen.

Menne... Hvis du tilfeldigvis bor ved siden Ola og Kari Nordmann på 94 som har et usikret trådløst nett.. :angelic:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I praksis kan man vel aldri være 100% trygg hvis de virkelig skal sette inn alle midler, men som pangaea over her skriver så mistenker jeg ikke de går hovedsaklig etter lille Tommy på 14 som ville se nyeste episoden av Big Bang Theory. Men du skal ikke se vekk i fra at de starter sin digitale inkvisisjon med og saksøke vettet av noen småfisk i begynnelsen, bare for å sette tonen.

Menne... Hvis du tilfeldigvis bor ved siden Ola og Kari Nordmann på 94 som har et usikret trådløst nett.. :angelic:

Bor ved siden av huseieren min som tilfeldigvis er advokat. Ekstra paranoid pga det :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor ved siden av huseieren min som tilfeldigvis er advokat. Ekstra paranoid pga det :p

Tidligere har de vært ute etter folk som gjør ting tilgjengelig opprinnelig, de som driver fildelingshubber (Lysehuben på Direct Connect) og han fyren som la ut pre-release-utgave av Pittbullterje. De _kan_ jo bestemme seg for å snu på flisa og gå etter vanlige folk, men det er ikke så enkelt som det høres ut som, og har litt med å kunne bevise hvem som gjorde hva osv, selv om linja står i pappas navn betyr jo ikke det at han automagisk er skyldig i at NOEN har brukt nettverket hans til å laste ned backdoor drillers 52 - coed edition. Dessuten har den slags søksmål den leie konsekvensen av å snu folkeopinionen noe styggfort.

Pluss at med tanke på hvor mange som driver med fildeling i norge så er jo sannsynligheten for at de tar DEG "ganske liten".

Om huseier er advokat så blir jo det bare en bonus, da han forhåpentligvis kan loven såpass godt at han kan skille legitim sak fra bullshit, og vet hvordan han skal tekke seg om det faktisk blir sak ut av det.

I USA er det flere firmaer som har kjørt nærmest skremselskampanjer mot folk, sendt "betal oss nå ellers går vi til sak og flår deg" brev til folk uten pc, til femåringer og døde ektefeller, husdyr etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn apropos, hva i himmelens navn er greia med brokkoli? Ser den hele tiden hver gang noen er på diett. Brokkoli og torsk, brokkoli og kylling, brokkoli og blomkål, brokkoli og speltlomper, brokkoli og brokkoli! Æ skjønne itj greia! :$

Smaker jo så lite og det det smaker er jo ikke særlig godt engang:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn apropos, hva i himmelens navn er greia med brokkoli? Ser den hele tiden hver gang noen er på diett. Brokkoli og torsk, brokkoli og kylling, brokkoli og blomkål, brokkoli og speltlomper, brokkoli og brokkoli! Æ skjønne itj greia! :$

Smaker jo så lite og det det smaker er jo ikke særlig godt engang:/

Det kalles magefyll ;) Du kan spise masse av det uten noen særlig kalori-krise, og du blir steinmett :) Fiber og vitaminer ftw! :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn apropos, hva i himmelens navn er greia med brokkoli? Ser den hele tiden hver gang noen er på diett. Brokkoli og torsk, brokkoli og kylling, brokkoli og blomkål, brokkoli og speltlomper, brokkoli og brokkoli! Æ skjønne itj greia! :$

Smaker jo så lite og det det smaker er jo ikke særlig godt engang:/

Det er godt som snacks syns jeg! Og som tilbehør er det vel greit at den er nøytral i smaken? Dunno. Spiser det ikke hver dag for å si det sånn :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...