Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er myo reps?

Ser det blir omtalt her og der, men aner ikke hva det er... og ble nysgjerrig.

Sånn jeg har forstått det, betyr det høyreps. Correct me if I´m wrong anyone :)

Edit: her er en artikkel som nevner det http://fitnessbloggen.no/ny-kunnskap-muskelvekst/

og her http://fitnessbloggen.no/myoreps-treningsmetode/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg har forstått det, betyr det høyreps. Correct me if I´m wrong anyone :)

Edit: her er en artikkel som nevner det http://fitnessbloggen.no/ny-kunnskap-muskelvekst/

og her http://fitnessbloggen.no/myoreps-treningsmetode/

Tusen takk :)

Har ikke lest den nyeste artikkelen enda, men skal gjøre det seinere ikveld. Interessant iallfall. Så først ett høyreps sett, og så flere veldig korte sett.

Tenker jeg skal holde meg til programmet jeg følger nå (Børges nybegynnerprogram), men jeg drar gjerne på litt ekstra enn 6-8 reps hvis jeg føler det går greit, opp mot failure (men helst ikke failure), så RPE 9-ish. Har funket greit hittil :)

Kanskje dette blir besvart i artikkelen, men høyreps er best for muskelvekst, mens litt lavere reps er bede for muskelstyrke? 6-8 er kanskje et sted midt i mellom, den gyldne middelvei, for jeg ser det er mange som satser på rå styrke som kjører korte sett på 1-4 reps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Vurderer å kjøpe flytende kalk, og det står på flasken "Do not put on broken skin." - det betyr der jeg har kjøttsår? Ikke der øverste hudlag er borte pga trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å kjøpe flytende kalk, og det står på flasken "Do not put on broken skin." - det betyr der jeg har kjøttsår? Ikke der øverste hudlag er borte pga trening?

Hvorfor flytende kalk? Magnesium funker fett og da trenger du ikke tenke på sånt :) Gjør underverker, hehe.

Men for å svare på spm ditt, ja, det betyr der du har åpne sår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther
Tror ikke det er en god ide å smøre det på hvor det øverste hudlaget er borte heller.

Så ikke smør der jeg har træler på hendene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinnitusen oppstod etter jeg hadde hatt ørebetennelse når 3450. Har ørebetennelse ca 1-2 ganger i året. Øret på venstre side har jeg ofte mista hørselen ved betennelse (kraftig mellomørebetennelse), hørseltapet varer ofte et par uker. Dette har vært et problem siden jeg var baby. Har vistnok noe med trange øreganger å gjøre. Har regna med at tinnitus kom til å oppstå etterhvert for å si det sånn. Mp3spiller og høymusikk har sikkert ikke hjulpet så mye heller.

Problemet nå er svimmelheten og kvalmen. Trodde en periode det var krystallsyken, men merket at kvalmen/svimmelheten var verre når pipelyden var høyere. Så da tenkte jeg at det var en sammenheng :p Det var vel kanskje ikke det. Tåler ikke å sitte ipå med bil/buss/tog/fly uten å bli dårlig. Blir kvalm av alt som krever balanse. Something else is the matter. Dritt.

Prøv ingefær mot kvalmen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knaske i meg fersk ingefær eller bruke det i maten?

Har ikkje så mykje å seie. Det mest effektive er 1ts malt ingefær i 1/2 glass lunka vatn, men er fullstendig høgg på smak.. Ingefær te fungerer også ypperleg og er mykje betre på smak. Rimi har ein som er bra. Ingefær i bakst eller mat funker også. Eg blir kvalm v søvnmangel, så har ein viss kjennskap til det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en bra øvelse for magemusklene?

Vet at øvelser i maskin i utgangspunktet er fy-fy, men jeg sliter virkelig med å finne mageøvelser som jeg liker å utføre.

Jeg liker denne ganske bra. Ikke det mest spennende du gjør på treningssenteret, men mye bedre enn vanlige situps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å kjøpe flytende kalk, og det står på flasken "Do not put on broken skin." - det betyr der jeg har kjøttsår? Ikke der øverste hudlag er borte pga trening?

Altså, å helle en alkoholbasert løsning på åpne sår, du skjønner fort hvorfor det ikke er en særlig behagelig ide. Så hvis du akkurat har dratt neven igjennom et tornekratt er vel neppe magnesium den første flaska du burde strekke deg etter.

Ellers kan det nevnes at flytende magnesium og flytende kalk er nøyaktig samme greiene. Kjør på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en inbody720 kroppsanalyse test forrige uke og la merke til at BMR jeg hadde tilsvartet 1806 kcal. Det jeg på da var at for jeg skal gå ned i vekt uten å miste muskel masse hvor mye kcal skal jeg ha i forhold til en dag jeg trener og en dag jeg har fri fra trening?

Også lurte jeg på noe annet når det gjaldt ekstra hengende hud/fett på mage aveldingen. Jeg var for litt over 2 år siden overvektig på 100kg og nå i dag ligger jeg på rundt 75-77kg med en kroppsfett% på 13.7. Jeg har hørt at rundt 10-12 % så skal man klare å begynne å se six-packen samt at magen burde være nogenlunde flat. Men pga at jeg var overvektig før og gikk ned i vekt raskere enn det kroppen klarte å henge med på, så har jeg ført opp med ekstra hud som dekker magen. Det jeg lurte på i forhold til denne situasjonen var om jeg kan trene det vekk forså å få sixpacken fram eller må jeg operere det ekstra vekk for å få frem sixpacken? For jeg fikk høre av en av de som jobber der jeg tok testen at det var som gravide kvinner har etter fødsel, altså hud som bare har blitt strukket ut men ikke klart å komme seg på plass igjen.. Vil gjerne ha frem sixpacken når jeg har klart å gå fra å være 25+ i fett% til 13.7 og nærmer meg muligheten til det men at noe står i veien :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...