Gå til innhold

Samson

Medlemmer
  • Innholdsteller

    73
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Samson

  • Rang
    Medlem
  • Bursdag 03. april 1984

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Tviler ikke, men etter det jeg forstår av det jeg leser for tiden pleier sånt å bli bedre når du får styrket musklene rundt. Bare hyggelig! I forrige uke var jeg forresten en tur hos han på statera.no som jeg nevnte i det første svaret mitt, og skal tilbake imorgen. Han kan nok trygt anbefales om du ikke synes du er geriatrisk nok til å fortsette med de fysioterapeutene du har
  2. Tenker du da på hevelse og manglende bevegelighet? Etter litt mer forskning de siste ukene har jeg funnet ut at man kan gjøre kroppsvektøvelser veldig utfordrende/tunge, bare man vet hvordan. Man må med andre ord ikke bare holde seg til pingleøvelsene en gjerne får av fysioterapeuter, men trenger heller ikke å begynne å slenge rundt på tunge vekter ved første anledning. En progresjonsmodell for ryggtrening er f.eks. Short bridges -> Straight bridges -> Angled bridges ->Head bridges osv osv. Du finner sikkert de øvelsene på youtube, eller du kan søke på "Convict Conditioning" på
  3. 1) Folk som sier "vi" når de snakker om hva idrettslagene de heier på har gjort. Spesielt når det gjelder utenlandske lag som de ikke har noen som helst geografisk, økonomisk, familiær eller filosofisk tilknytning til bortsett fra at den tilfeldig valgte klubbens navn og øvrige effekter kanskje hang på veggen på soverommet når de var små. 2) Folk som sykler i trafikken, spesielt når de har sitt eget vegnett rett ved siden av vegen for motoriserte kjøretøy 3) At det er så vanvittig stor andel av BMW-eiere som er douchebags slik at de av oss som bare er ute etter en kvalitetsbil får avsm
  4. Uten at jeg akkurat er noen ekspert jeg heller, bruker jeg mine epic paint-skillz til å illustrere det jeg tror FrkHoel vil frem til: Om det faktisk er sånn i virkeligheten kan jeg ikke svare på, men slik jeg forstår det vil hun bare frem til at det går an å være strategisk mht når en begynner med kreatin. Angående dette med metabolsk stress så er det vell ikke tvil om at økt belastning gir kroppen økt grunnlag for overkompensasjon enten iform av hypertrofi eller nevral effektivitet (eller begge), gitt tilstrekkelig restitusjon. Det jeg tror FrkHoel tar utgangspunkt i når hun sier at en
  5. Jeg tolket det som om det var av hygieniske årsaker, selv om japansken min er dritdårlig. Og dette i et land der de tar av seg skoene overalt.. De gutta der har nok aldri gjort knebøy i sitt liv, så jeg tviler veldig sterkt på at de hadde noe å si på teknikken. Gold's i Japan er forøvrig mer som et kommersielt gym enn det kjeden er kjent for ellers. Dvs mye kardiomaskiner og saltimer, og mindre fokus på muligheter for å løfte tunge ting. Lite kø ved racks'a da hvertfall
  6. Jeg ble sett rart på på Gold's utenforTokyo også, så det var nok bare fordi du var "gaijin". Fikk forøvrig kjeft av et par syltynne PT'er fordi jeg tok knebøy i sokkelesten også, så jeg har litt inntrykk av at de ikke helt er med på ting som vi tenker på som normal styrketrening.
  7. Det vil sikkert gå kaldt nedover ryggen til puristene blant dere nå, men på studentbudsjett funker det veldig bra med grøtris (+eddik) til sushi. Risen som er merket som sushiris er langt dyrere, og grøtrisen er ofte lettere å "bake" for de som ikke har mye trening som sushikokk. Og bare for å holde meg litt on topic så står det vell også næringsinnhold på grøtrispakkene.
  8. For mer info om egentrening uten treningsstudio finnes "Convict Conditioning" (bok+video) helt gratis på piratebay. Men som sagt i kommentarene over så må du selvsagt få i deg maten du trenger også
  9. Takk for svar Hard life/Happy life ! Skjønner hva du mener med at design er en del av opplevelsen, og selv om det er innholdet som er det viktigste synes jeg det er litt voldsomt å betale mange hundre kroner for noe som i prinsipp er et word-dokument (satt veldig på spissen). Og kanskje jeg er litt gammeldags, men jeg ville heller hatt boken i papirformat.. Angående nettsiden så synes jeg den ser ganske grei ut nå, men den har jo også samme format som alle andre nettsider som selger løsningen til alle livets mysterier. Man leser liksom først om veldig generelle problemer som kan gjøres gje
  10. Jeg tviler ikke på at Sandvik har god peiling på tingene sine altså, men lurer på om det er verdt å betale 600kr for en e-bok selv om temaet absolutt er relevant for meg. Noen som har lest denne, eller andre av hans verker? Er det isåfall noe særlig info der som en ikke like lett kan finne f.eks. på youtube eller her på forumet?
  11. For all del, jeg klager ikke! Men, jeg kan jo ikke være den eneste på dette forumet med litt spor av OCD.. Ser nesten ut som det første ordet kan være "welcome".
  12. Det bør sies at "muskelkontakt", eller "pump" for den del, ikke er det som avgjør effekten av en øvelse. Så lenge du har kroppskontroll nok til å stramme rumpa så er du nok på god veg i de fleste sammenhenger (også knebøy/mark etc). Foreslår samtidig at du eksperimenterer med å flytte beina litt lengre bort fra rumpa i bridge/thrust slik at hamstrings gjør mindre av jobben, eller eventuelt prøver med føttene i Redcord/TRX. Hvor høyt du kommer i disse øvelsene, og dermed hvor hardt du klarer å trekke sammen rumpemusklene i topp, kommer gjerne an på spennet på motsatt side av kroppen (dvs ab
  13. Er fan av både Olivia Wilde, og spesielt det som blir vist i GIF'en, men klarer samtidig ikke ignorere at teksten til høyre ikke ser ut til å stemme overens med munnbevegelsene..
  14. Hjelper ikke å gjøre en øvelse med hensikt å oppnå et spesifikt mål dersom øvelsen gjøres feil i henhold til det målet. Nå vet selvsagt ikke jeg hvordan du utfører hip thrusts, men siden jeg også har følt at den øvelsen går hardere utover korsryggen og hamstrings, tipper jeg du gjør samme "feil" som meg. Kort fortalt blir teknikkjusteringen å sette seg i "posterior pelvic til" fra starten av, heller enn å bare klemme rumpa i toppen av løftet. Det kan enkelt læres ved å ta noen "glute bridges" (på gulvet) med kroppsvekt før man setter igang med hip thrusts (på benk) med ekstra vekt. Sekvensen
  15. Klar over at jeg ikke akkurat svarer på spørsmålet ditt nå, men synes denne var relevant likevel: http://www.athleticdesign.se/athletics/squat_article_1_english_page2.html#application1 Man kan altså leke seg med hvordan bøyteknikk varierer mht lårlengde i Flash-animasjonen ca midt på siden.
×
×
  • Opprett ny...