Gå til innhold

Tråden for dumme spørsmål!


magerkesam

Anbefalte innlegg

Gjest QueenWinther

Noen som vet hvordan Six Deuce-tightsene er i størrelse? Noen sier at man bør gå opp, andre sier at man ikke bør. Jeg er en XS i 2XU og i Better Bodies - bør jeg da gå opp til S eller holde meg på XS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der her ble for mye info for min utslitte hjerne. :p får lese på det en annen dag.

Veldig kort: Leptin gjør deg mett, ghrelin gjør deg sulten. Leptin lages i fett-celler. Det slippes ut når fett-lagringen når ett visst nivå, og vil etterhvert nå hjernen og gjøre deg mett. Ghrelin slippes ut fra magen når magen er "slapp" og slutter å slippes ut når magen blir strukket. Både leptin og ghrelin aktiverer samme reseptorer i hjernen. Siden leptin lages i fett-celler har folk med mye fett generelt mer leptin sirkulerende i blodet. Lignende med insulin utvikler da en resistans for effekten for leptin. Dette kalles gjerne leptin-resistans. En av teoriene bak periodisk faste er at å faste i enn lenger periode vil påvirke kroppen din sin regulering av leptin produksjon, og du vil derfor etter noen uker føle deg mindre sulten. Jeg regner med tiden det tar for dette varierer fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kort: Leptin gjør deg mett, ghrelin gjør deg sulten. Leptin lages i fett-celler. Det slippes ut når fett-lagringen når ett visst nivå, og vil etterhvert nå hjernen og gjøre deg mett. Ghrelin slippes ut fra magen når magen er "slapp" og slutter å slippes ut når magen blir strukket. Både leptin og ghrelin aktiverer samme reseptorer i hjernen. Siden leptin lages i fett-celler har folk med mye fett generelt mer leptin sirkulerende i blodet. Lignende med insulin utvikler da en resistans for effekten for leptin. Dette kalles gjerne leptin-resistans. En av teoriene bak periodisk faste er at å faste i enn lenger periode vil påvirke kroppen din sin regulering av leptin produksjon, og du vil derfor etter noen uker føle deg mindre sulten. Jeg regner med tiden det tar for dette varierer fra person til person.

Fortsatt litt tungt for hjernen :p men jeg fikk i alle svar på det jeg lurte på, på et vis. Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Kan flere katter bo sammen? Hvis du introduserer en ny kattunge til en allerede boende katt i boenheten?

Ja, det kan gå fint det altså. Men det kan også gå dårlig.

Hvordan er din katts personlighet? Er det hann- eller hunkatt du har og hva er kjønnet på den andre katten? Og hvordan tror du den katten du har nå hadde taklet å bo med en til katt?

Tenk på disse spørsmålene og så burde det gi deg grunnlag til å ta en avgjørelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste katter liker å ha selskap, men det kan bli litt gnisninger i starten når de må finne ut av hvem som er sjefen. Vet at Brokkoli tok over en kattunge fra pusepimp Indiska, og at det har gått helt kanonbra, selv om originalkatten var skeptisk i start.

Kan se for meg at å blande to fertile hannkatter eller to sjefete damekatter kan bli slitsomt, men med en voksen og en kattunge så ser jeg ikke for meg at det blir like tricky.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det trodde ikke jeg heller da men ;) Tenkte om kanskje noen har erfaring med å bytte ut noen øvelser, for jeg prøver å forholde meg til de øvelsene som er satt opp. Er jo en grunn til det :)

PHAT bør ses på som en metode, ikke som et fastsatt program. Høyreps og lavreps på hele kroppen ila uka. Øvelsene du vil bli bedre i bør da være m så ofte som mulig;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan flere katter bo sammen? Hvis du introduserer en ny kattunge til en allerede boende katt i boenheten?

Er så godt som aldri et problem dersom man kastrerer kattene og gir dem tid til å ordne rangen på kattevis. Katter får ikke venner slik som mennesker, de bare lærer å akseptere hverandres nærvær og ferdig med det. Noen ganger tar det to dager, andre ganger ett år. Det er helt normalt at katter krangler litt av og til, en labb eller et fres er bare kattemåten å fortelle at grensa er nådd på. No problemos! Hilsen hun med fem. Eller seks. Teller villkatten? I så fall er det seks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...