Gå til innhold

Kan jeg trene hver dag?


Grether

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan ser treningsprogrammet ditt ut?

Jeg trener som regel styrke 4 dager pr uke + kondisjon 3.

Denne treningsuken har f.eks sett slik ut:

Mandag: 30 min kardio + styrke skuldre, rygg og mage

Tirsdag: 55 min spinning(på skolen) + styrke bryst, triceps/biceps

Onsdag: Styrke på ben og rumpe

Torsdag: Langdistanse 50 min + styrke mage

Fredag: Styrke på ben og rumpe

Lørdag(i dag FRI) men om jeg skulle trent ville det vært styrke overkropp, men det tar jeg i morgen + litt kardio

Men som regel pleier jeg trene hele overkroppen 2 ganger, men denne uken måtte jeg dele opp pga tid.

Så overkropp og underkropp x2 + kardio 3, av og til kortintervall etter styrkeøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De siste fire ukene, har du hatt fremgang på trening? Har du økt hastigheten på løpingen og økt vektene under styrketreningen? Holder vekten seg vedlike, eller går du ned/opp i vekt?

Ja, og ja, men det går sakte med økning i vektene. Har ikke tilgang til vekt, men tror jeg ligger rundt vedlikehold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har økt matinntaket veldig siden tirsdag, så ligger du ikke "rundt vedlikehold". Ref http://forum.fitnessbloggen.no/threads/rate-my-diet.17361/page-16#post-901929. Du bryter ned kroppen ved å spise så lite og trene så mye, så jeg vil ikke si at det er greit å trene hver dag hvis du ikke spiser mer enn dette. Du har også fått svar i flere andre tråder om at du spiser for lite, men det virker ikke som du vil høre når folk prøver å gi deg råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har økt matinntaket veldig siden tirsdag, så ligger du ikke "rundt vedlikehold". Ref http://forum.fitnessbloggen.no/threads/rate-my-diet.17361/page-16#post-901929. Du bryter ned kroppen ved å spise så lite og trene så mye, så jeg vil ikke si at det er greit å trene hver dag hvis du ikke spiser mer enn dette. Du har også fått svar i flere andre tråder om at du spiser for lite, men det virker ikke som du vil høre når folk prøver å gi deg råd.

Men jeg går jo verken opp eller ned i vekt med det jeg spiser! Må være nok da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom dette

De siste fire ukene, har du hatt fremgang på trening? Har du økt hastigheten på løpingen og økt vektene under styrketreningen? Holder vekten seg vedlike, eller går du ned/opp i vekt?

ikke stemmer og du likevel påstår at du ønsker progresjon på trening

- da spiser du for lite

Men

Men jeg går jo verken opp eller ned i vekt med det jeg spiser! Må være nok da?

ønsker hjelp eller bekreftelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten er jo ikke det første man skal se på.. Du går kanskje ikke ned i vekt fordi kroppen din reagerer på det lave matinntaket ditt og tviholder på fett og muskler?

Om man vil ned i vekt, så kan man fint gjøre det ved å sulte. Kroppen forbrenner like mye. Men når det er sagt, energien blir noe helt annet, og skal man bygge muskler så må man ha energi.

Deretter, så tviholder kroppen ikke på muskler ved lavt matinntak, det er faktisk musklene som blir brukt først som energi.

Just saying.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man vil ned i vekt, så kan man fint gjøre det ved å sulte. Kroppen forbrenner like mye. Men når det er sagt, energien blir noe helt annet, og skal man bygge muskler så må man ha energi.

Deretter, så tviholder kroppen ikke på muskler ved lavt matinntak, det er faktisk musklene som blir brukt først som energi.

Just saying.

Ja, men det er jo mange som stagnerer pga for lavt kaloriinntak.Vet at kroppen ikke nødvendigvis tviholder på muskler, men regner med at kroppen prøver å beholde de så godt som mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er jo mange som stagnerer pga for lavt kaloriinntak.Vet at kroppen ikke nødvendigvis tviholder på muskler, men regner med at kroppen prøver å beholde de så godt som mulig?

En kan tenke så enkelt som dette - evolusjon

Menneskekroppen har ikke behov for mer muskelmasse enn det som blir brukt, vi er jegere og sankere - ikke kroppsbyggere.

Siden muskelmasse er energikrevende vev som alle andre organer, dog i høyere grad og i tillegg tilpasser seg etter mekanisk drag/metabolsk stress og næringstilførsel/restitusjon -> dersom en da ikke spiser tilstrekkelig, ikke trener tungt nok, ikke beveger seg nok vil muskelmassen ryke først.

For hvorfor i all verden skal kroppsfett prioriteres først, som krever mindre energi og har mindre risiko for at kroppen skal dø av underernæring - ja faktisk tvert om

Du er skapt for å reproduserer deg - thats it. Utover dette er tilpasningsdyktighet da mennesket ikke har forandret seg, samfunnet har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...