Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om du forsto hva jeg mente? Det er da rimelig vanlig at over gjennomsnittlige attraktive mennesker lett kan registrere en profil eller hva det nå skulle være på datingsider og lignende, for så å høste tilbudene uten nødvendigvis å delta særlig aktivt selv. Eventuelt enkelt få validering gjennom 'likes'.

Henviser til f.eks. disse når det gjelder hvordan 'likes'(som er forenklet validering) påvirker mennesker:

http://www.nrk.no/kultur/_-man-far-selvtillit-av-_likes_-1.11348801

http://www.huffingtonpost.com/2013/08/30/active-facebook-users-crave-approval_n_3843094.html

Ved bruk av Tinder får en ingen 'likes'. Det er først når to parter har likt hverandre at en får noen tilbakemelding.

I teorien synes jeg det kan virke som et kult verktøy. Det er vel ikke så skummelt å spør eller bli spurt om å ta en kaffe sammen når en først har sagt hei, og er kommet til en viss 'enighet' der begge i utgangspunktet liker hva de har sett?

Mulig jeg misforstod deg, tar selvkritikk for det. Det jeg mente var at (definisjon på "problemet") en ikke bør hente validering fra eksterne kilder som likes, hva andre mener og sier om deg, komplementer, whatever, ikke sant. Validering bør komme innenfra og ikke være avhengig av ytre påvirkning. Ikke nødvendigvis fordi jeg mener at det er mentalt sunt for personligheten, men også fordi det er så lett å bli "fucked up big time" hvis ens selvbilde/validering avhenger av ytre variabler.

Fortsetter under...

Mulig jeg misforstod deg, tar selvkritikk for det. Det jeg mente var at (definisjon på "problemet") en ikke bør hente validering fra eksterne kilder som likes, hva andre mener og sier om deg, komplementer, whatever, ikke sant. Validering bør komme innenfra og ikke være avhengig av ytre påvirkning. Ikke nødvendigvis fordi jeg mener at det er mentalt sunt for personligheten, men også fordi det er så lett å bli "fucked up big time" hvis ens selvbilde/validering avhenger av ytre variabler.

Jeg er ikke uenig, men argumenterer du her for selv-validering?

Jeg vil da påstå det er rimelig normalt å oppnå validering gjennom eksterne faktorer/kilder: komplimenter, skryt for velutført arbeidsoppgave, "bra pasning!", eller hva det nå skulle være.

Jeg er ikke uenig, men argumenterer du her for selv-validering?

Jeg vil da påstå det er rimelig normalt å oppnå validering gjennom eksterne faktorer/kilder: komplimenter, skryt for velutført arbeidsoppgave, "bra pasning!", eller hva det nå skulle være.

Jau, jeg argumenterer for selv-validering, i bunn og grunn. Det er hyggelig med ekstern validering, men i dagens samfunn er det også latterlig enkelt å bli fucked up dersom en avhenger av det. "Du er så støgg og ubrukelig", for å ta et eksempel og sette det på spissen.

Livet er en eneste stor validering!

Fra vi vokser opp ønsker vi validering fra foreldre. Ettersom vi vokser og utvikler oss, eskalerer også behoved for validering fra andre. Siden mulighetene også stadig blir flere, blir også behovet for validering større.

En endeløs eksponensiell vekst!

Slik jeg forstår artikkelen hennes, er det ikke det faktum at hun hadde sex hun var skuffet og såret over, men at hun fikk tilbudt penger og ble kastet ut midt på natten. Det er ikke bare selve akten som betyr noe, men også konteksten rundt. Det er som å gå på butikken og handle. Du forventer å bli møtt med smil og høflighet av de som sitter i kassen, ikke med non-verbal grynting og et oppgitt sukk når du spør etter pose. I begge tilfeller fikk du det du var ute etter, varene du kjøpte, men konteksten var forskjellig, dermed er den ene opplevelsen mer skuffende enn den andre.

Annonse

Livet er en eneste stor validering!

Fra vi vokser opp ønsker vi validering fra foreldre. Ettersom vi vokser og utvikler oss, eskalerer også behoved for validering fra andre. Siden mulighetene også stadig blir flere, blir også behovet for validering større.

En endeløs eksponensiell vekst!

Blir det større, eller er det bare de usikre som søker det i større grad enn resten av folket?

Annonse

Queefs. Hysterisk morsomt (y)

This ^^

men av en eller annen uforståelig grunn queef eiere har vært flaue.

edit:

Det morsomste med 730.no og artikler derfra er å lese kommentarer fra folk som ikke vet hva 730.no er. :lol:

Hint: Onion News Network

ttp://www.tv2.no/nyheter/innenriks/karine-24-delte-personlige-detaljer-om-eget-sexliv-i-studentavis-4161460.html

Bedre?

Tja, jeg vet ikke helt hvor du vil hen? Det at det finnes en nøktern og faktuelt basert nyhetsreportasje om denne damen og hennes opplevelser gjør ikke 730.no til noe mindre satirisk og overdreven tullenyhetsside som har mest til felles med Onion News Network.

En fyr jeg kjenner rundt min egen alder hadde ONS med ei som var ca 20år eldre. Han fikk også en hundrelapp til taxi neste morgen :p

Jeg er rimelig sikker på at han ble sint og forbannet, såret og misbrukt, og har skrevet en artikkel om det. Right? RIGHT?

:D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...