Gå til innhold

Hva er ditt mål?


Nikko21

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har selv en del mål, basert på både tid og langtidsmål:

Før jul:

*100kg i Benkpress, tok 93kg forrige uke, med mer å gå på.

*115kg i Markløft, klart 105kg

*Bli myk nok til å klare knebøy med godkjent dybde

Til sommeren:

*Six-pack

*Kaste t-skjorta i sommer

*Få en mer riktig balansert styrke i forhold til hva jeg har nå

*Klare Pullups/chins

Til sommeren:

5x100kg i Benkpress

100kg i Knebøy

120kg i Markløft(julemålet går ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

Nå er jeg usikker på hva du setter et spørsmål om ,men for å forklare innlegget mitt:

Jeg bygger på målene mine for sommeren. Og siden jeg klarte 100kg i benkpress nå, så satser jeg på å klare 5x5 i benkpress( feil med 5x100). Og siden jeg mangler for mye på teknikken i mark, så tørr jeg ikke legge på så mye vekter.

Om det er fordi jeg har som mål å ta like mye i knebøy som i benkpress så er det enkelt og greit fordi jeg har vert en brysttreningsgutt helt frem til 2013(og pga jobb og andre ting så har jeg ikke trent ordentlig i første halvdel av 2013, hadde rett og slett ikke tid), derfor er jeg mye sterkere i benk en i knebøy. I tillegg har jeg trent lett for å få på plass teknikk pga. Manglende mobilitet. Så en del av planen for 2013 rer helt klart å få orden på balansen i styrken. Regner med jeg er mye sterkere i knebøy om 1 års tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg usikker på hva du setter et spørsmål om ,men for å forklare innlegget mitt:

Jeg bygger på målene mine for sommeren. Og siden jeg klarte 100kg i benkpress nå, så satser jeg på å klare 5x5 i benkpress( feil med 5x100). Og siden jeg mangler for mye på teknikken i mark, så tørr jeg ikke legge på så mye vekter.

Om det er fordi jeg har som mål å ta like mye i knebøy som i benkpress så er det enkelt og greit fordi jeg har vert en brysttreningsgutt helt frem til 2013(og pga jobb og andre ting så har jeg ikke trent ordentlig i første halvdel av 2013, hadde rett og slett ikke tid), derfor er jeg mye sterkere i benk en i knebøy. I tillegg har jeg trent lett for å få på plass teknikk pga. Manglende mobilitet. Så en del av planen for 2013 rer helt klart å få orden på balansen i styrken. Regner med jeg er mye sterkere i knebøy om 1 års tid.

Ja syns berre det var litt rart å ta meir i benkpress enn i knebøy :p tok meg 5-6 månadar å gå frå 100-180 i bøy (dreamer bulking). Det er ofte veldig fort gjort å auke betydelig i bøy fordi Potensialet er så stort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja syns berre det var litt rart å ta meir i benkpress enn i knebøy :p tok meg 5-6 månadar å gå frå 100-180 i bøy (dreamer bulking). Det er ofte veldig fort gjort å auke betydelig i bøy fordi Potensialet er så stort ;)

Jepp. Hat nok trent veldig feil. Men nå skal det endres på. Er forsiktig med å sette for høye mål. Synes det ee mer digg å knuse mine egne mål!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo i hovedsak det å konkurrere, men har satt meg noen hårete mål.

200kg i bøy iløpet av 2015(150kg foreløbig)

100kg i benkpress før jul(95kg foreløbig)

200kg i markløft før august 2014.

Mål før jul:

160kg knebøy

170-180kg markløft

100kg benkpress.

150 i bøy er veldig bra, hvor gammel er du?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther
Push up med clap uten å knekke nesa i forsøket.

Stryk denne, jeg klarte det akkurat (uten å knekke nesa.)

Neste mål er 5 stykker. :)

edit; klarte 5 stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedmål: Ha god helse, være komfortabel med egen kropp og kunne si ja til å være med på alle mulige aktiviteter fordi kroppen og styrken ikke er en begrensning.

Delmål 2013:

50 press (nå: 40kgx1)

70 benk (nå: 50kg x1)

80 bøy (nå: 80kg 3x3)

100 mark (nå: 130kgx1)

2min planke (nå: 1.40)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stryk denne, jeg klarte det akkurat (uten å knekke nesa.)

Neste mål er 5 stykker. :)

edit; klarte 5 stykker.

1 pushup og 5 klapp? Imponerende! :D

Jeg hadde egentlig et uuttalt mål om 50 kg benkpress før jul. Har vært fast på 40 i det som føles som en evighet nå, så tror ikke det går på bare 4 uker, men håper jeg kommer litt videre snart.

(Kanskje det kan være litt relatert?) Et litt mer langsiktig mål er å endelig bli kvitt senebetennelsen jeg har i begge armene. Det har blitt verre i det siste :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...